Kirjoitus

Viidakolla autat asiakasta – ja voit olla ylpeä siitä

Ota yhteyttä
Viidakolla autat asiakasta – ja voit olla ylpeä siitä Yleisymmärrys myynnistä sekä se, että on lähtökohtaisesti sosiaalinen ihminen, auttavat työssämme.

Oletko kiinnostunut työskentelemään paikassa, jossa pääset tekemään monipuolista myyntityötä, hoitamaan pitkäaikaisia asiakassuhteita ja ideoimaan tulevia digitaalisen viestinnän kehityskohtia? Haastattelimme yrityksemme kahta Account Manageria heidän elämästään Viidakolla, jossa työ-edut ja yhteishenki pitävät työmotivaation korkealla.

Koodiviidakko Oy on Suomen suurin digitaalisen markkinoinnin ja viestinnän pilvipalveluita tuottava oululainen yritys. Tarjoamme ratkaisuja digitaalisen viestinnän ongelmiin. Tuotteitamme ovat Postiviidakko, ViidakkoStore, Sivuviidakko ja ViidakkoCEM, jotka yhdessä muodostavat markkinoinnin pilvipalvelun Marketing Cloudin sekä PR Cloud, johon kuuluvat viestinnän pilvipalvelut LianaMonitor ja ePressi.


Koodiviidakolla työskentelet tiimin lisäksi yritysasiakkaiden ja ohjelmistopalveluiden parissa. 

Kolmivaiheinen, mutta ripeä rekrytointiprosessi

Koodiviidakko etsii tiimiinsä uusia, yritysmyynnistä kiinnostuneita osaajia. ”Rekrytointiprosessi oli kolmivaiheinen. Hain rekryportaalin kautta, jonka jälkeen oli haastattelu tiimivetäjän kanssa ja ennakkotehtävien tekeminen. Viimeisenä vaiheena oli vielä haastattelu tiimivetäjän ja myyntijohtajan kanssa, jonka jälkeen pääsin töihin”, kertoo Laura Riuttanen. Laura työskentelee Marketing Cloudin Account Managerina ja luottamusvaltuutettuna. ”Työskentelen 120%:sti, joten myyntityö sopii minulle”, Laura jatkaa.


Laura Riuttasen mukaan Koodiviidakolla arvostetaan työntekijää.

Iina Mikkola työskentelee PR Cloudin Account Managerina. ”Haastattelussa minulta kysyttiin suoraan, haluanko myydä vai buukata ja kerroin avoimesti, että haluan olla asiakkaiden kanssa tekemisissä alusta loppuun”, Iina kertoo työhaastattelustaan. ”Koko prosessi kesti noin kaksi viikkoa”, hän muistelee.


Iina Mikkolan mukaan Koodiviidakko on työpaikkana joustava ja ketterä.

Voimavarana Viidakon yhteishenki

Tyypillistä työpäivää Koodiviidakolla ei ole, sillä jokainen työpäivä on erilainen. Tekemisen meininki ja kunnioitus kollegoita ja työkavereita kohtaan on itsestään selvää. ”Täällä annetaan mahdollisuus näyttää, mihin pystyy. Töihin on aina kiva tulla ja onnistumisista palkitaan”, Laura kertoo Koodiviidakon kulttuurista. ”Yhteishenki on todella hyvä. Vaikka ala on kilpailevaa, kaikki kannustavat ja tukevat toisiaan”, kertoo Iina.

Koodiviidakossa työskentely opettaa oman työn ja ajan hallintaa sekä pelisilmää. Aktiivinen asenne, periksiantamattomuus ja halu oppia sekä haastaa itseään ovat eduksi. Työ ei ole pelkästään myyntiä, vaan vaatii myös projektinhallintaa. ”Suurin osa ajastani kuluu asiakkaiden parissa. Muun ajan työskentelemme yhteen hiileen koko meidän myyntiporukan kanssa ja vielä läheisemmin tiimini kanssa. Työni vaatii myös keskustelua useiden tukitiimien kanssa teknisestä tuesta kehitykseen ja laskutukseen”, Iina avaa työkokemuksiaan Viidakolla.


Koodiviidakolla työilmapiiri on nuorekas ja kannustava. 

Innovatiivinen työympäristö

Työpaikkana Viidakko on ketterä, joustava ja innovatiivinen. Tarjoamme vastauksia yritysten haasteisiin. ”Meidän palveluilla pystytään ratkaisemaan lähes kaikki ongelmat. Voi olla ylpeä siitä, mitä myy”, Laura summaa. Entä mikä motivoi työskentelyä Koodiviidakossa? ”Minua motivoi vapaus työskennellä itseohjautuvasti. Voin itse vaikuttaa laajasti omaan työhöni ja tehdä luovia ratkaisuja. Jatkuva kehitys pitää työn mielekkäänä”, Iina vastaa.

Koska palvelumme koskevat tietotekniikkaa, katsomme tietoteknisen taustan hyödyksi. Ohjelmointitaitoa Account Managerimme eivät kuitenkaan tarvitse. ”Yleisymmärrys myynnistä sekä se, että on lähtökohtaisesti sosiaalinen ihminen, auttavat työssämme”, Laura kertoo taidoista, jotka ovat työssä hyödyksi. ”Pitää pystyä keskittymään moneen asiaan yhtä aikaa ja hallita isoja kokonaisuuksia”, hän jatkaa.

 

Artikkelin kommentointi