Markkinoinnin automaatio

Markkinoinnin automaatio nostaa asiakastyytyväisyyttä

Markkinoinnin automaatio nostaa asiakastyytyväisyyttä

Tempur + Sealy on tunnettu uneen ja rentoutumiseen liittyvistä tuotteistaan, kuten kehoa hyvin tukevista TEMPUR-sängyistä ja -tyynyistä.

Tempur + Sealy halusi vahvistaa asiakasuskollisuutta markkinoinnin automaatiojärjestelmän avulla. Tärkeimmiksi tavoitteeksi nousivat asiakassuhteen hoitaminen sekä asiakasdatan hyödyntäminen ristiinmyyntikampanjoissa.

Tässä asiakastarinassa kerromme, miten Tempur + Sealy nosti keskimääräisen asiakkuutensa arvon yli kaksinkertaiseksi ViidakkoCEM-automaatiojärjestelmän avulla.

TEMPURin alkuperä on avaruudessa

TEMPURin alkuperä on avaruudessa Eva-Maria Vogasianos Olimme suunnitelleet automaatiokampanjoitamme jo jonkin aikaa. Koodiviidakon avulla saimme vihdoin toteutettua kampanjamme. Eva-Maria Vogasianos Markkinointikoordinaattori, Tempur Sealy

TEMPURin tarina alkoi 1970-luvulla avaruuskilvan aikaan. Astronautteihin kohdistui raketin nousun aikana vahvaa painerasitusta, joten NASA kehitti materiaalin lievittääkseen tätä painetta.

Tämä alun perin avaruusteknologiaa varten luotu lämpöön reagoiva materiaali tunnetaan nykyään nimellä TEMPUR. Nykyään materiaalia käytetään kehoa hyvin tukevien ja ergonomisten sänkyjen ja tyynyjen valmistamiseen.

Tempur + Sealy International Inc. on maailmanlaajuisesti toimiva yritys, joka tutkii, kehittää, testaa, valmistaa ja jakelee patjoja, tyynyjä ja muita uneen ja rentotumiseen liittyviä tuotteita.

Asiakastyytyväisyys heijastuu tunnuslukuihin

Asiakastyytyväisyys heijastuu tunnuslukuihin

Asiakastyytyväisyys on aina ollut tärkeää Tempurille, joten he asettivat sen myös automaatiokampanjoidensa keskiöön. Tempur halusi hyödyntää markkinoinnin automaatiota auttaakseen aidosti asiakkaitaan ja siten vahvistaakseen asiakasuskollisuutta. Samalla he halusivat kerätä arvokasta tietoa, jota voitaisiin hyödyntää tulevissa kampanjoissa. 

Tempur sai kampanjoista positiivista palautetta niin asiakkailta kuin myös omalta henkilökunnaltaan. Kampanjoiden menestys heijastui myös Tempurin tärkeisiin tunnuslukuihin:

  • Automaatioviestien avausprosentti oli 69 % ja klikkausprosentti jopa 11 %
  • Suosituimman ristiinmyyntikampanjan konversioprosentti oli 27 %
  • Menestyksekkäin ristiinmyyntikampanja nosti keskimääräisen ostoksen arvoa 230 %

Näin automaatiokampanjat toteutettiin

Katso kuva Näin automaatiokampanjat toteutettiin

Tempurin automaatiokampanjat rakennettiin kanta-asiakasohjelman ympärille.
Asiakkaita houkuteltiin jättämään yhteystietonsa kustomoidun laskeutumissivun avulla. Vastapalvelukseksi tietojensa jättämisestä asiakkaat saivat ostamilleen Tempur-tuotteille pidennetyn takuuajan.

Laskeutumissivulta saadun datan perusteella asiakkaat saivat tarkasti kohdennettuja drip-kampanjoita Tempur-tuotteidensa hoidosta ja käytöstä. Lisäksi heille lähetettiin juuri heidän ostohistoriaansa sopivia tuotesuositteluita.

Automaattisten viestien avulla asiakkaat tunsivat, että Tempur välitti heistä ja halusi aidosti auttaa heitä. Suurempi luottamus yritykseen nosti asiakastyytyväisyyttä sekä kannusti asiakkaita ostamaan lisää Tempur-tuotteita.

Katse tulevaan

Katse tulevaan Eva-Maria Vogasianos Koodiviidakko on ollut erittäin avulias koko projektin ajan. He ovat todella auttaneet meitä kehittämään uusia ideoita automaatiokampanjoihimme. Eva-Maria Vogasianos Markkinointikoordinaattori, Tempur Sealy

Tempur oli otettu ViidakkoCEMin helppokäyttöisyydestä. "Tiesimme jo valmiiksi, mitä halusimme kampanjoidemme sisältävän. Automaatioiden toteuttaminen ViidakkoCEMin avulla oli tavattoman helppoa", kertoo Tempur Sealyn markkinointikoordinaattori Eva-Maria Vogasianos.

Ensiaskeleet automaatioon on nyt otettu, mutta Tempur ei aio lopettaa tähän. Suunnitelmissa on esimerkiksi lisää kustomoituja laskeutumissivuja, verkkokaupan automaatioiden kehittämistä sekä tietenkin uusien ideoiden sparraamista yhdessä Koodiviidakon kanssa.

Kiinnostutko? Ota meihin yhteyttä ja kysy lisää ViidakkoCEM:stä!

Kiinnostutko? Ota meihin yhteyttä ja kysy lisää ViidakkoCEM:stä!

Ota meihin rohkeasti yhteyttä, esittelemme mielellämme ViidakkoCEMiä tarkemmin.

Asiantuntijoidemme kanssa pääset myös keskustelemaan syvemmin siitä, kuinka markkinoinnin automaatioratkaisut palvelisivat parhaiten juuri teidän liiketoimintaanne ja toimialaanne. ViidakkoCEMin avulla voit täydentää digimarkkinoinnin pilvipalvelukokonaisuuden ja nivoa näin yhteen verkkopalvelun, sähköisen markkinoinnin ja analytiikan. Ota yhteyttä, niin kerromme lisää.

Ota yhteyttä

Asiakkaiden suusta

Halusimme laadukkaan asiapohjaisen uutiskirjeen, joka on asiakkaille miellyttävä lukea. Laitamme henkilöstötuottavuuden teemaan kohdistuvan tiedotteen kerran kuukaudessa. Koodiviidakon Postiviidakko palvelulla uutiskirjeiden tekeminen ja jakelu käy vaivattomasti. Olemme erittäin tyytyväisiä Postiviidakon toimintaan ja Koodiviidakon palveluun.
Marko Kesti Toimitusjohtaja, Mcompetence
Postiviidakko on ollut tehokas ja kilpailijoihinsa nähden todella helppokäyttöinen. Saamme markkinointimme toimivuudesta selkeitä raportteja, joiden avulla kehitämme toimintaamme jatkuvasti
Olli Ikäheimo Toimitusjohtaja, Ikistoori Oy