Case Technopolis

Mediaseuranta apuna julkisuuskuvan hahmottamisessa

Mediaseuranta apuna julkisuuskuvan hahmottamisessa

Technopolis on työympäristöjen asiantuntija, joka tarjoaa joustavia ja tehokkaita toimitiloja, coworking-tiloja sekä niihin liittyviä palveluja kuudessa maassa Pohjoismaissa ja Itämeren alueella. Yrityksen kampuksilla toimii 1 600 asiakasyritystä ja niiden 50 000 työntekijää. Technopolis Oyj (TPS1V) on listattu Nasdaq Helsingin pörssiin.

Kokeneena mediaseurannan tekijänä Technopolis halusi löytää laadukkaan ja ominaisuuksiltaan kattavan palvelun vastaamaan paremmin yrityksen nykyisiä tarpeita. Kilpailutettuaan palveluntarjoajia Technopolis valitsi käyttöönsä Koodiviidakon kehittämän mediaseurantapalvelun.

Monipuolinen seurantatyökalu tehokäyttöön

Monipuolinen seurantatyökalu tehokäyttöön

Technopolis on jo vuosia tehnyt mediaseurantaa, sillä yrityksessä koetaan erittäin tärkeäksi tietää, mitä heistä ja heidän toimialastaan puhutaan verkossa ja sosiaalisessa mediassa. Seurantatyökalua hyödynnetään tehokkaasti eri tarkoituksiin: oman näkyvyytensä ja maineensa lisäksi Technopolis seuraa viestintänsä onnistumista sekä alan muita toimijoita.

Monipuoliset tarpeet vaativat seurantatyökalulta joustavuutta ja kattavia ominaisuuksia, mikä oli keskeinen syy päätyä Koodiviidakon kehittämään mediaseurantapalveluun. ViidakkoMonitorissa vakuutti palvelun rajattomuus: seurantojen määrää ei ole rajoitettu, seuranta-asetuksia voi itse muokata halutunlaisiksi ja palvelua voivat käyttää kaikki halukkaat yrityksessä. Valintaan vaikutti myös seurantojen jaettavuus. ViidakkoMonitorissa seurannoista on helppoa koostaa kokonaisuuksia ja raportteja on kätevä jakaa yrityksen sisällä.

"ViidakkoMonitor on toiminut todella hyvin. Se on helppokäyttöinen ja monipuolinen. Erityisesti mahdollisuus tehdä testiseurantoja on hyvä ominaisuus. On kätevää, että kaikki seurannat jäävät muistiin palveluun, jolloin niihin on mahdollista palata tarvittaessa myöhemmin", kertoo Technopoliksen Content & PR Coordinator Lotta Anderson.

Asiantunteva asiakaspalvelu auttaa haasteiden yli

Asiantunteva asiakaspalvelu auttaa haasteiden yli Tiia Karhunen Asiakaspalvelu on toimintamme kulmakiviä: autamme alkuun työkalujen käytössä ja ratkaisemme matkan varrella tulevia haasteita ripeästi ja matalalla kynnyksellä. Tiia Karhunen Account Director, Koodiviidakko

Technopolis on ollut hyvin tyytyväinen yhteistyöhön Koodiviidakon kanssa. Erityistä kiitosta saa Koodiviidakon asiantunteva ja ripeä asiakaspalvelu sekä osaava tekninen tuki. Pienetkin ongelmakohdat ovat ratkenneet nopeasti Koodiviidakon yhteyshenkilön kautta. Haasteena mediaseurannan hauissa oli aluksi epärelevantit osumat, mutta hakuja muokkaamalla seurannat on saatu toimiviksi.

Ennustettavuutta ja hallittavuutta mediakäyttäytymiseen

Ennustettavuutta ja hallittavuutta mediakäyttäytymiseen

Mediaseuranta on jo niin luonnollinen osa Technopoliksen viestintää, ettei siitä luopumista voisi edes kuvitella. Mediaseuranta on tehnyt näkyväksi esimerkiksi tiedottamisen vaikutuksen mediakäyttäytymiseen, mikä auttaa myös viestintätoimenpiteiden suunnittelussa. Mediakeskusteluun voidaan tarvittaessa reagoida esimerkiksi tekemällä uusia keskustelunavauksia.

"Omien tiedotteidemme tai toimintaamme liittyvien uutisten julkaiseminen näkyy suoraan mediaseurannassa osumapiikkeinä. Mediaseurannan avulla voimmekin hyvin arvioida tiedottamisemme vaikutusta eri kanavissa. Kuukausiraportit antavat suuntaa siitä, miten yhteisö näkyy julkisuudessa", kertoo Technopoliksen Content & PR Coordinator Lotta Anderson. 

Asiakkaiden suusta

Arvostamme Postiviidakon käytössä erityisesti helppoutta ja kirjepohjien muokattavuutta. Palvelua myös kehitetään jatkuvasti ja antamiamme parannusehdotuksia kuunnellaan hyvin. Olemme olleet todella tyytyväisiä Postiviidakkoon ja kehitämmekin jatkuvasti uusia tapoja hyödyntää sen ominaisuuksia.
Juha Yli-Koski Markkinointipäällikkö, G4S Suomi
Olemme erittäin tyytyväisiä järjestelmän toimivuuteen sekä uutiskirjepohjan selkeyteen ja helppokäyttöisyyteen. Aivan erityisen bonuksen saa Postiviidakko henkilökuntansa asiakasmyönteisyydestä ja palveluhengestä. On suuri ilo asioida sellaisten henkilöiden kanssa, jotka lähtevät etsimään ratkaisuja asiakkaan tarpeisiin eivätkä ensisijaisesti myymään omaa tuotettaan.
Pirjo Tiippana Viestinnän asiantuntija, SOSTE ry