Case SNK

Tukea verkkosivu-uudistukseen, tehoa uutiskirjeviestintään

Tukea verkkosivu-uudistukseen, tehoa uutiskirjeviestintään

Suomen nuorisokeskusyhdistys ry (SNK) halusi viedä jumiin jääneen verkkosivu-uudistuksensa loppuun ja tehostaa sidosryhmäviestintäänsä personoiduilla uutiskirjeillä. Kun valittu palveluntarjoaja ei pystynyt antamaan sellaista asiakaspalvelua ja tukea, jota olisi vaadittu mittavassa uudistusprojektissa, yhdistys valitsi uudeksi kumppanikseen Koodiviidakon.

Postiviidakko-uutiskirjetyökalun ja verkkosivuille toteutettujen integraatioiden avulla SNK kasvatti puolen vuoden aikana uutiskirjeiden tilaajakantansa liki kaksinkertaiseksi. Lisäksi SNK:n uutiskirjeiden avaus- ja klikkausprosentit nousivat huimasti uuden työkalun käyttöönoton myötä.

Houkuttelevat ja helposti jaettavat verkkosisällöt tuovat kävijöitä

Houkuttelevat ja helposti jaettavat verkkosisällöt tuovat kävijöitä

SNK:n verkkosivut siirettiin Sivuviidakko-alustalle ja samalla käyttöön otettiin uusia toiminnallisuuksia. Kalenteritoiminnon avulla on helppo seurata tapahtumia ja hakea niitä kategorioittain. Lisäksi sivulle lisättiin Tilaa uutiskirje -toiminnallisuus, jonka avulla aktivoidaan verkkosivukävijöistä uutiskirjetilaajiksi.

Sivuviidakon kautta toteutetut sisällöt ovat visuaalisesti näyttäviä ja niiden jakaminen eri sosiaalisen median kanavissa kätevää. Laadukkaalla ja houkuttelevalla blogisisällöllä on ollut merkittävä vaikutus sivuston kävijämääriin.

  • Päivittäisten kävijöiden määrä sivustolla on kymmenkertaistunut.
  • Sivustolla vierailee keskimäärin satoja, parhaimmillaan jopa tuhansia kävijöitä päivittäin.

Dataa uutiskirjeiden personointiin

Dataa uutiskirjeiden personointiin Marianne Sundström Uutiskirjeiden kohderyhmiä voidaan Postiviidakossa rajata tarkasti ja sisältöjä pystytään kehittämään klikkausten ja avausten perusteella vastaamaan entistä paremmin lukijoiden tarpeita. Marianne Sundström Account Manager, Koodiviidakko

SNK:lla aiemmin käytössä ollut ilmainen uutiskirjetyökalu koettiin sinällään toimivaksi, mutta se ei tarjonnut yhdistyksen kaipaamia ominaisuuksia sisältöjen personointiin. "Meille on tärkeää tietää, miksi joku on uutiskirjeemme tilaaja, jotta pystymme analysoimaan enemmän sitä, millainen sisältö kiinnostaa ja millaiset viestit avataan", kertoo Sanna Spisak, Viestintä-, järjestö- ja vaikuttamistyön asiantuntija SNK:sta.

Postiviidakko-uutiskirjetyökalu toimii yhteen Sivuviidakko-alustan kanssa ja kerää monipuolisesti dataa verkkosivukävijöistä ja uutiskirjeiden läpimenosta. Datan avulla sisältöjä voidaan personoida ja viestejä kohdentaa halutuille vastaanottajaryhmille.

Kohdennetun viestinnän teho näkyy tunnusluvuissa

Kohdennetun viestinnän teho näkyy tunnusluvuissa

SNK:n uutiskirjeen tyylikäs ja joukosta erottuva brändidesign on otettu nuorisotyön kentällä kiitellen vastaan. Kohdennetun uutiskirjeviestinnän menestys heijastuu myös tärkeisiin tunnuslukuihin:

  • Uutiskirjeiden tilaajakanta on puolessa vuodessa liki kaksinkertaistunut
  • Viimeisimmän uutiskirjeen avausprosentti oli huimat 40%, klikkausprosentti 20% ja klikkaus-avaussuhde jopa 47,5%
  • Uutiskirjeiden avaus- ja klikkausprosentit ovat kasvaneet 200% ja klikkaus-avaussuhde jopa 950% yhdistyksen aiempiin tunnuslukujen keskiarvoihin verrattuna!

Asiakkaiden suusta

Arvostamme Postiviidakon käytössä erityisesti helppoutta ja kirjepohjien muokattavuutta. Palvelua myös kehitetään jatkuvasti ja antamiamme parannusehdotuksia kuunnellaan hyvin. Olemme olleet todella tyytyväisiä Postiviidakkoon ja kehitämmekin jatkuvasti uusia tapoja hyödyntää sen ominaisuuksia.
Juha Yli-Koski Markkinointipäällikkö, G4S Suomi
Olemme erittäin tyytyväisiä järjestelmän toimivuuteen sekä uutiskirjepohjan selkeyteen ja helppokäyttöisyyteen. Aivan erityisen bonuksen saa Postiviidakko henkilökuntansa asiakasmyönteisyydestä ja palveluhengestä. On suuri ilo asioida sellaisten henkilöiden kanssa, jotka lähtevät etsimään ratkaisuja asiakkaan tarpeisiin eivätkä ensisijaisesti myymään omaa tuotettaan.
Pirjo Tiippana Viestinnän asiantuntija, SOSTE ry