Suomalaiset laiskoja verkko-ostajia

24.10.2012 0

TNS Gallup tutki pohjoismaisten kuluttajien verkkokäyttäytymistä alkuvuonna 2012. Suomalaisista internetin käyttäjistä vain 45 prosenttia teki tutkimusjakson aikana verkko-ostoksia, kun taas norjalaisista verkkokaupoissa asioi 59 prosenttia ja ruotsalaisista 52 prosenttia.

”Tämä on ensimmäinen kerta, kun olemme tutkineet verkko-ostoskäyttäytymistä kaikissa pohjoismaissa. Osa tuloksista oli odotettavissa, mutta tutkimus on paljastanut myös täysin uusia maakohtaisia piirteitä”, Netsin Finlandin toimitusjohtaja Päivö Eerola arvioi tutkimustuloksia.

Lue koko tutkimus

Aiemmat verkkokaupan tutkimukset ovat osoittaneet, että suomalaiset verkkokaupat ovat suhteessa laiskoja kansainvälistymään. Kuten TNS Gallupin tutkimuskin osoittaa, esimerkiksi muiden pohjoismaiden kansalaiset toisivat suomalaiselle verkkokauppiaalle paljon uutta ostopotentiaalia. Suomalaisten verkkokauppiaiden kannattaisikin useissa tilanteissa harkita vakavasti kansainvälistymistä saavuttaakseen myös rajojen ulkopuolella olevat ostajat.

ViidakkoStore -verkkokauppa-alustamme soveltuu erinomaisesti myös kansainväliseen kaupankäyntiin. Monikieli- ja -valuuttatuki mahdollistavat kaupankäynnin myös Suomen rajojen ulkopuolella – jouhevasti ja näppärästi yhdeltä alustalta.

Kysy lisää kansainvälisestä verkkokaupasta myynnistämme