Live-Chat verkkokaupassa tuo lisämyyntiä sekä tehoja toimintaan

28.05.2012 0

Harvassa suomalaisessa verkkokaupassa eteesi pompsahtaa Live-Chat -ikkuna, jonka kautta voisit esittää suoria kysymyksiä verkkokaupan henkilökunnalle. Chat vaikuttaa olevan tällä hetkellä mahdollisuus ja kanava, jota kauppiaat eivät ole vielä löytäneet – kokemamme ja kuulemamme mukaan Live-Chat on nimittäin erittäin tehokas ja kätevä keino tehdä lisämyyntiä sekä hakea tehoja toimintaan. Verkkokaupan selailijalle chat-ikkuna on suora yhteyskanava verkkokaupan asiakaspalveluun – sen kautta voi tulla kysytyksi moni kysymys, joka muuten jäisi kysymättä.

Viidakkostore-asiakkaamme Laatukaluste on saanut hyviä kokemuksia Live-Chatin käytöstä:

"Verkkokaupan selailijat kysyvät usein chatissa kysymyksiä, jotka vaikuttavat suoraan ostopäätökseen. Keskustelut lähtevät hyvin käyntiin ja johtavat usein suoriin kauppoihin tai tarjouksen tekoon. Kokemuksemme chatistä kääntyvät näin ollen plussan puolelle. Chat ei myöskään sido henkilökuntaa, vaan päinvastoin tuo tehoja toimintaan. Chattia voidaan pitää auki silloin, kun henkilökuntaa on paikalla.", kertoo Hannu-Pekka Havisto Laatukalusteelta.

Live-Chatin perustamiseen tarvitset Chat-palvelun toimittajan. Vaihtoehtoja on useita – muun muassa kotimainen LiveZhat sekä ulkomaiset Olark ja Kayako.

Kiinnostuitko? Viidakon sähköisen kaupankäynnin asiantuntijat ovat palveluksessasi – useat asiakkaamme hyödyntävät Live-Chattiä ViidakkoStore- verkkokauppa-alustallaan

Ota yhteyttä asiantuntijoihimme