Case: Uutiskirje kymmenkertaisti sivuston kävijämäärät

06.02.2012 0

Casessa esittelemämme yritys käyttää sivustollaan Google Analytics -seurantaa, jonka avulla seurataan aktiivisesti päivittäistä kävijämäärää sivustolla. Ilman uutiskirjeiden tuomaa kävijävirtaa sivustolla on päivittäin noin 10-150 vierailua. Suurin osa kävijöistä löytää sivustolle joko suoraan osoitteen tai hakuliikenteen kautta. Kerran kuukaudessa lähtevä uutiskirje tuo normaaliin kävijämäärään valtavan hyppäyksen.

Normaalina päivänä sivustolla on noin 50-150 vierailijaa, kun taas uutiskirjeen lähdettyä tammikuussa vierailijoita oli tuona samana tammikuun päivänä 710 kappaletta. Trendi on sama joka kuukausi – uutiskirjeen avulla saadaan sivustolle selvä kävijäpiikki kirjeen lähetyspäivänä.

Ohessa oleva grafiikka havainnollistaa hyvin kerran kuukaudessa lähtevän kirjeen aiheuttamaa hyppäystä kävijämäärässä. Kuvassa näkyvät piikit ovat uutiskirjeiden lähetyspäiviä.

Mielenkiintoista on myös se, että uutiskirjeestä tulleet kävijät viettävät sivustolla kohtuullisen paljon aikaa. Sivuston sisältöön kannattaakin panostaa – uutiskirjeen avulla voit saada sekä olemassa olevat että uudet, potentiaaliset asiakkaat selailemaan tuotteitasi ja palveluihisi liittyvää tietoa.

Ota yhteyttä, jos haluat tutustua tarkemmin työkaluumme Postiviidakkoon. Sen avulla toteutat helposti tyylikkäät graafiset uutiskirjeet, joista voit linkittää lukijasi sivustonne mielenkiintoiseen sisältöön.

Ota yhteyttä