Uutinen

Sähköpostimarkkinoinnin Do´s and Don´ts

Ota yhteyttä
Sähköpostimarkkinoinnin Do´s and Don´ts Kokosimme listan yleisimmistä asioista, jotka kannattaa huomioida sähköpostimarkkinointia tehdessä. Kokosimme listan yleisimmistä asioista, jotka kannattaa huomioida sähköpostimarkkinointia tehdessä.

Sähköpostimarkkinoinnin ja -viestinnän osalta alalla on vielä usein epäselvyyksiä miten asiat tulisi hoitaa. Kokosimme listan yleisimmistä asioista, jotka kannattaa huomioida sähköpostimarkkinointia tehdessä. Alla sähköpostimarkkinoinnin Do´s and Don´ts.

Muista tutustua myös Sähköpostimarkkinoijan oppaan lisävinkkeihin!

Tee nämä (Do):

  1. Tee viestistä yksinkertainen ja ytimekäs: Panosta selkeään sisältöön ja kuvaa asiasi ytimekkäästi, jolloin kirje on myös helpommin luettavissa. Nosta tärkein asia ylimmäiseksi.
  2. Tee otsikosta houkutteleva ja napakka: Tutkimusten mukaan tehokkain otsikko kertoo tiiviisti missä viestissä on kyse - eli on yksinkertainen. Nerokkaat markkinointi-sanaleikit eivät yleensä toimi.
  3. Tee aktiivista seurantaa: Seuraa monipuolisesti kampanjasi/uutiskirjeesi tehoa. Kerää tilastoja avausprosenteista ja kirjeesi suosituimmista sisällöistä. Kehitä markkinointiasi seurannasta saatavien raporttien pohjalta.
  4. Varmistu aina, että palveluntarjoajasi testaa viestit yleisimmillä sähköpostinlukuohjelmilla.
  5. Kohdenna ja automatisoi viestejäsi: Erotu massasta kohdentamalla ja tuottamalla kohderyhmällesi heille relevanttia tietoa oikeaan aikaan.

Vältä näitä (Don´t Do):

  1. Älä personoi otsikkoa: Amerikkalaisten tutkimusten mukaan otsikon personointi vastaanottajan nimellä voi jopa puolittaa viestin tehon, koska viesti voidaan helposti mieltää roskapostiksi. Vältä siis personointia otsikoissa.
  2. Vältä turhia huutomerkkejä ja isoilla kirjaimilla kirjoittamista. Ne ärsyttävät helposti lukijaa.
  3. Älä lähetä viestin kuvia linkkeinä. Viestin teho kärsii, koska vastaanottaja ei yleensä avaa kuvia. Käytä sitävastoin sähköpostimarkkinointiohjelmaa, joka lähettää kuvat liitteenä, jolloin vastaanottaja näkee ne suoraan viestissä.
  4. Älä tee viestistäsi liian sekavaa; muista, että yksinkertainen on kaunista.
  5. Älä unohda, että vastaanottajan on voitava vaivattomasti kieltää sähköpostimarkkinointi viestiin vastaamalla tai viestissä olevan linkin kautta. Kiellot tulee ottaa viipymättä huomioon.

Lähde: Sähköpostimarkkinoinnin opas

Oliko artikkeli mielestäsi mielenkiintoinen?

Tilaa kuukausittainen uutiskirjeemme, joka sisältää aina uusimmat mielenkiintoiset artikkelit.

Tilaa uutiskirje tästä

Lisää uutisia

6 tapaa verkkosivujen kävijämäärän kasvattamiseen

Liikenteen saaminen verkkosivuille vaatii aikaa, panostuksia ja hitusen luovuutta. Listasimme tärkeimmät vinkit.

Lue lisää

9 askelta: näin teet onnistuneen verkkosivu-uudistuksen

Tavoitteiden määrittelystä palveluntarjoajan valintaan – mitä verkkosivu-uudistuksessa tulee ottaa huomioon, ja miltä näyttää onnistunut verkkosivujen uudistusprojekti?

Lue lisää

Tehokas tiedottaminen: näin onnistut lehdistötiedotteen lähettämisessä [infograafi]

Selvittääksemme, mikä on hyvän tiedottamisen salaisuus, päätimme kysyä asiasta suoraan toimittajilta. Toteutimme yhdessä Mediaviikon kanssa kansainvälisen toimittajakyselyn, johon vastasi yhteensä 618 media-alan ammattilaista kuudesta eri maasta.

Lue lisää

GDPR-muistilista ja peruskäsitteet: näin valmistaudut tulevaan EU:n tietosuoja-asetukseen

Mitä jokaisen markkinoijan ja viestijän olisi hyvä tietää EU:n uudesta tietosuoja-asetuksesta eli GDPR:stä? Koostimme aiheesta tiiviin tietopaketin, joka sisältää asetuksen keskeiset sisällöt, termit sekä muistilistan asetukseen valmistautumisesta.

Lue lisää

Sähköpostimarkkinoinnin listat ja GDPR: näin pidät tilaajasi (ja kerrytät samalla lisää)

Meistä lähes jokaisella on listoillamme henkilöitä, joiden kohtalo markkinoinnin kohderyhmänämme asetuksen voimaantulon jälkeen epäilyttää. Moni pohtiikin tällä hetkellä, miten saada olemassa olevat listat ajoissa mahdollisimman GDPR-varmoiksi. Koska sähköpostimarkkinointi on useimmille tuotto-panos -suhteeltaan sitä tuottavinta markkinointia, olisi tilaajien menettäminen myös menetettyä tuloa. Se tarkoittaa, ettei kannata hätiköidä tai ylireagoida, mutta valmistautua kyllä.

Lue lisää