Uutinen

Millainen on hyvä uutiskirjeen otsikko?

Ota yhteyttä
Katso kuva Millainen on hyvä uutiskirjeen otsikko? Pyri puhumaan kielellä, jota vastaanottajasi ymmärtää. Otsikko joka tuntuu omasta mielestäsi nasevalta, voi aiheuttaa vastaanottajan päässä vastareaktion – erityisesti, jos käytät hankalaa ammattikieltä. Pyri puhumaan kielellä, jota vastaanottajasi ymmärtää. Otsikko joka tuntuu omasta mielestäsi nasevalta, voi aiheuttaa vastaanottajan päässä vastareaktion – erityisesti, jos käytät hankalaa ammattikieltä.

Hyvän otsikon keksiminen ei aina ole helppoa – kuitenkin se on uutiskirjeen kiistatta tärkeimpiä asioita. Ellei otsikkosi ole tarpeeksi kiinnostava, menee kirjeen muu sisältö täysin hukkaan. Ensimmäinen tehtävä on saada lukija avaamaan kirjeesi.

  1. Pyri puhumaan kielellä, jota vastaanottajasi ymmärtää. Otsikko, joka tuntuu omasta mielestäsi nasevalta, voi aiheuttaa vastaanottajan päässä vastareaktion – erityisesti, jos käytät hankalaa ammattikieltä. Huomioi vastaanottajasi kaikissa sanavalinnoissa.
  2. Testaa eri vaihtoehtoja otsikossasi. Pyydä palautetta vaikkapa kollegoiltasi – testaa kuitenkin lisäksi tekniikan avulla. Otsikon testauksessa voi käyttää apuna A/B testausta, jonka avulla voit löytää keksimistäsi vaihtoehdoista parhaiten toimivan. A/B testaus poimii automaattisesti uutiskirjeen vastaanottajista testijoukon, jolla otsikon variaatiot testataan. Testijoukon jälkeen toimivammaksi testattu vaihtoehto menee automaattisesti lopuille vastaanottajista.
  3. Pyri eroon luontaisesta editoijastasi – ainakin aluksi. Otsikon Brainstorming-vaiheessa on hyvä antaa ideoiden lennellä vapaasti, uudelta näkökantilta katsoessa voi löytyä jotain yllättävää ja mielenkiintoista.
  4. Huolehdi, että otsikkosi vastaa kirjeen sisältöä. Mikäli otsikko on harhaanjohtava, tulee lukijalle helposti petetty olo, eivätkä tulevat kirjeesi välttämättä tule enää avatuiksi.
  5. Harkitse erityisen tarkkaan otsikon ensimmäisiä sanoja. Sähköpostiohjelmasta riippuen otsikosta voi näkyä eri määrä sanoja, ennen kuin vastaanottaja avaa kirjeesi. Siksi onkin erityisen tärkeää miettiä otsikon alkua, ja toisaalta pyrkiä ilmentämään kirjeesi olennainen sisältö mahdollisimman tiiviisti.

Postiviidakon A/B-testauksen avulla voit löytää parhaiten toimivan vaihtoehdon otsikollesi. Postiviidakko poimii kirjeesi vastaanottajistasi automaattisesti testijoukon, jonka avulla löydetään tehokkaimmin toimiva otsikko keksimistäsi variaatioista. Testauksen jälkeen paras otsikkovariaatio tulee automaattisesti voimaan lopuille vataanottajistasi. Pyydä meiltä demo ominaisuudesta.

Pyydä demo

Oliko artikkeli mielestäsi mielenkiintoinen?

Tilaa kuukausittainen uutiskirjeemme, joka sisältää aina uusimmat mielenkiintoiset artikkelit.

Tilaa uutiskirje tästä

Lisää uutisia

Sisältömarkkinoinnilla volyymia verkkokauppaan

Me kaikki tiedämme jo, että ihmisiä kiinnostaa hyvä sisältö, eivät markkinointiviestit. Harva verkkokauppias on kuitenkaan vielä ryhtynyt sisällöntuottajaksi. Kannattaisiko, ja jos, niin miksi, ja mitä erikoispiirteitä verkkokauppiaiden sisältömarkkinoinnissa on? Entä miten sisällöllä voi erottua?

Lue lisää

Ohjaatko sinäkin vielä etusivulle? - Näin luot hyvän laskeutumissivun

Pitkään vain laajemmat markkinointikampanjat ovat ansainneet oman laskeutumissivunsa. Yhä useampi yritys on kuitenkin huomannut hyvien laskeutumissivujen merkityksen markkinoinnin tehokkuudelle.

Lue lisää

Lomaile niin, ettei kukaan huomaa sinun lomailevan ja muita jouluvinkkejä

Vaikka markkinoinnin ja viestinnän huoneet hiljenevät, asiakkaat eivät menetä kiinnostustaan – usein päinvastoin. Etukäteen suunnittelemalla ja ajastamalla voit lomailla huoletta. Listasimme jouluvinkkejä markkinointiin ja viestintään.

Lue lisää

O2O – Kuinka yhdistää online- ja offline-asiakaskokemus

O2O eli online-to-offline -markkinoinnilla pyritään kohtaamaan asiakas monikanavaisesti juuri siellä, missä hän sattuu kulloinkin liikkumaan. Millä eri keinoilla voit yhdistää online- ja offline-kokemuksen?

Lue lisää

Markkinoinnin automaatio verkkokaupassa: 10 käytännön esimerkkiä

Markkinoinnin automaation avulla voidaan parantaa merkittävästi verkkokaupan myyntiä. Keräsimme yhteen kymmenen käytännön esimerkkiä verkkokaupan automaatiosta.

Lue lisää