Uutinen

Millainen on hyvä uutiskirjeen otsikko?

Ota yhteyttä
Katso kuva Millainen on hyvä uutiskirjeen otsikko? Pyri puhumaan kielellä, jota vastaanottajasi ymmärtää. Otsikko joka tuntuu omasta mielestäsi nasevalta, voi aiheuttaa vastaanottajan päässä vastareaktion – erityisesti, jos käytät hankalaa ammattikieltä. Pyri puhumaan kielellä, jota vastaanottajasi ymmärtää. Otsikko joka tuntuu omasta mielestäsi nasevalta, voi aiheuttaa vastaanottajan päässä vastareaktion – erityisesti, jos käytät hankalaa ammattikieltä.

Hyvän otsikon keksiminen ei aina ole helppoa – kuitenkin se on uutiskirjeen kiistatta tärkeimpiä asioita. Ellei otsikkosi ole tarpeeksi kiinnostava, menee kirjeen muu sisältö täysin hukkaan. Ensimmäinen tehtävä on saada lukija avaamaan kirjeesi.

  1. Pyri puhumaan kielellä, jota vastaanottajasi ymmärtää. Otsikko, joka tuntuu omasta mielestäsi nasevalta, voi aiheuttaa vastaanottajan päässä vastareaktion – erityisesti, jos käytät hankalaa ammattikieltä. Huomioi vastaanottajasi kaikissa sanavalinnoissa.
  2. Testaa eri vaihtoehtoja otsikossasi. Pyydä palautetta vaikkapa kollegoiltasi – testaa kuitenkin lisäksi tekniikan avulla. Otsikon testauksessa voi käyttää apuna A/B testausta, jonka avulla voit löytää keksimistäsi vaihtoehdoista parhaiten toimivan. A/B testaus poimii automaattisesti uutiskirjeen vastaanottajista testijoukon, jolla otsikon variaatiot testataan. Testijoukon jälkeen toimivammaksi testattu vaihtoehto menee automaattisesti lopuille vastaanottajista.
  3. Pyri eroon luontaisesta editoijastasi – ainakin aluksi. Otsikon Brainstorming-vaiheessa on hyvä antaa ideoiden lennellä vapaasti, uudelta näkökantilta katsoessa voi löytyä jotain yllättävää ja mielenkiintoista.
  4. Huolehdi, että otsikkosi vastaa kirjeen sisältöä. Mikäli otsikko on harhaanjohtava, tulee lukijalle helposti petetty olo, eivätkä tulevat kirjeesi välttämättä tule enää avatuiksi.
  5. Harkitse erityisen tarkkaan otsikon ensimmäisiä sanoja. Sähköpostiohjelmasta riippuen otsikosta voi näkyä eri määrä sanoja, ennen kuin vastaanottaja avaa kirjeesi. Siksi onkin erityisen tärkeää miettiä otsikon alkua, ja toisaalta pyrkiä ilmentämään kirjeesi olennainen sisältö mahdollisimman tiiviisti.

Postiviidakon A/B-testauksen avulla voit löytää parhaiten toimivan vaihtoehdon otsikollesi. Postiviidakko poimii kirjeesi vastaanottajistasi automaattisesti testijoukon, jonka avulla löydetään tehokkaimmin toimiva otsikko keksimistäsi variaatioista. Testauksen jälkeen paras otsikkovariaatio tulee automaattisesti voimaan lopuille vataanottajistasi. Pyydä meiltä demo ominaisuudesta.

Pyydä demo

Oliko artikkeli mielestäsi mielenkiintoinen?

Tilaa kuukausittainen uutiskirjeemme, joka sisältää aina uusimmat mielenkiintoiset artikkelit.

Tilaa uutiskirje tästä

Lisää uutisia

Kuvankäsittely markkinoijalle – näin pääset alkuun

Kuvankäsittelyn ja grafiikan tarpeita on digitaalisessa markkinoinnissa yhä enemmän. Vaikka isommat projektit voikin ulkoistaa, ei tämä ole realistisesti mahdollista kaikkien kuvankäsittelytarpeiden osalta. Listasimme kolme eri mahdollisuutta kuvankäsittelyn toteuttamiseen yrityksen sisällä.

Lue lisää

9 askelta: näin teet onnistuneen verkkosivu-uudistuksen

Tavoitteiden määrittelystä palveluntarjoajan valintaan – mitä verkkosivu-uudistuksessa tulee ottaa huomioon, ja miltä näyttää onnistunut verkkosivujen uudistusprojekti?

Lue lisää

Mediaseurantapalvelut myyntityön tukena – 8 vinkkiä

Mediaseurantapalvelun käytöllä on useita hyötyjä maineenhallinnan ja asiakaspalvelun tehtävissä. Organisaation maineen kannalta on tärkeää, että yleisen keskustelun sävy tunnetaan ja mahdollisiin kriisitilanteisiin voidaan reagoida nopeasti. Kaikille ei kuitenkaan välttämättä tule mieleen, että mediaseurannasta voi olla myös huomattavaa hyötyä myyntityön välineenä.

Lue lisää

Spam traps ja 12 muuta asiaa, jotka jokaisen sähköpostimarkkinoijan tulee tietää sähköpostien läpimenosta

Sähköpostimarkkinoinnin olennaisimpia – ja samalla haastavimpia – osa-alueita on sähköpostien läpimenon varmistaminen. Miten markkinoinnin ja viestinnän tekijä voi vaikuttaa sähköpostien läpimenoon, ja mitä sähköpostimarkkinoinnin työkalujen tarjoajalta tulee vaatia? Tässä 12 kohtaa, joita seuraamalla pääset parhaisiin tuloksiin.

Lue lisää

Kuinka reagoida negatiivisiin asiakaspalautteisiin somessa: 6 vinkkiä

Sosiaalinen media on erinomainen työkalu vuorovaikutteiseen viestintään asiakkaiden kanssa. Somessa on kuitenkin helppoa antaa myös kielteistä palautetta. Mitä kannattaa tehdä, mikäli organisaation sosiaaliseen mediaan ilmestyy negatiivisia kommentteja?

Lue lisää