Uutinen

Millainen on hyvä uutiskirjeen otsikko?

Ota yhteyttä
Katso kuva Millainen on hyvä uutiskirjeen otsikko? Pyri puhumaan kielellä, jota vastaanottajasi ymmärtää. Otsikko joka tuntuu omasta mielestäsi nasevalta, voi aiheuttaa vastaanottajan päässä vastareaktion – erityisesti, jos käytät hankalaa ammattikieltä. Pyri puhumaan kielellä, jota vastaanottajasi ymmärtää. Otsikko joka tuntuu omasta mielestäsi nasevalta, voi aiheuttaa vastaanottajan päässä vastareaktion – erityisesti, jos käytät hankalaa ammattikieltä.

Hyvän otsikon keksiminen ei aina ole helppoa – kuitenkin se on uutiskirjeen kiistatta tärkeimpiä asioita. Ellei otsikkosi ole tarpeeksi kiinnostava, menee kirjeen muu sisältö täysin hukkaan. Ensimmäinen tehtävä on saada lukija avaamaan kirjeesi.

  1. Pyri puhumaan kielellä, jota vastaanottajasi ymmärtää. Otsikko, joka tuntuu omasta mielestäsi nasevalta, voi aiheuttaa vastaanottajan päässä vastareaktion – erityisesti, jos käytät hankalaa ammattikieltä. Huomioi vastaanottajasi kaikissa sanavalinnoissa.
  2. Testaa eri vaihtoehtoja otsikossasi. Pyydä palautetta vaikkapa kollegoiltasi – testaa kuitenkin lisäksi tekniikan avulla. Otsikon testauksessa voi käyttää apuna A/B testausta, jonka avulla voit löytää keksimistäsi vaihtoehdoista parhaiten toimivan. A/B testaus poimii automaattisesti uutiskirjeen vastaanottajista testijoukon, jolla otsikon variaatiot testataan. Testijoukon jälkeen toimivammaksi testattu vaihtoehto menee automaattisesti lopuille vastaanottajista.
  3. Pyri eroon luontaisesta editoijastasi – ainakin aluksi. Otsikon Brainstorming-vaiheessa on hyvä antaa ideoiden lennellä vapaasti, uudelta näkökantilta katsoessa voi löytyä jotain yllättävää ja mielenkiintoista.
  4. Huolehdi, että otsikkosi vastaa kirjeen sisältöä. Mikäli otsikko on harhaanjohtava, tulee lukijalle helposti petetty olo, eivätkä tulevat kirjeesi välttämättä tule enää avatuiksi.
  5. Harkitse erityisen tarkkaan otsikon ensimmäisiä sanoja. Sähköpostiohjelmasta riippuen otsikosta voi näkyä eri määrä sanoja, ennen kuin vastaanottaja avaa kirjeesi. Siksi onkin erityisen tärkeää miettiä otsikon alkua, ja toisaalta pyrkiä ilmentämään kirjeesi olennainen sisältö mahdollisimman tiiviisti.

Postiviidakon A/B-testauksen avulla voit löytää parhaiten toimivan vaihtoehdon otsikollesi. Postiviidakko poimii kirjeesi vastaanottajistasi automaattisesti testijoukon, jonka avulla löydetään tehokkaimmin toimiva otsikko keksimistäsi variaatioista. Testauksen jälkeen paras otsikkovariaatio tulee automaattisesti voimaan lopuille vataanottajistasi. Pyydä meiltä demo ominaisuudesta.

Pyydä demo

Oliko artikkeli mielestäsi mielenkiintoinen?

Tilaa kuukausittainen uutiskirjeemme, joka sisältää aina uusimmat mielenkiintoiset artikkelit.

Tilaa uutiskirje tästä

Lisää uutisia

Markkinoinnin automaatio ja sisältömarkkinointi: kivenkovaa dataa sisältösi tehokkuudesta

Sisällön tuottamisen lisäksi markkinoinnin yksi tärkeimmistä tehtävistä on kuitenkin toimenpiteiden tehokkuuden mittaaminen ja analysointi. Markkinoinnin automaatiotyökalua voi kaiken muun lisäksi käyttää myös oman sisältömarkkinoinnin analysointiin ja tehostamiseen.

Lue lisää

Markkinoinnin automaation hyödyt – 14 syytä tehdä markkinoinnin automaatiota

Markkinoinnin automaatio on useimmille ammattimaista markkinointia tekeville joko arkipäivää tai vähintäänkin ostoslistan alkupäässä. Tässä 14 syytä tarttua toimeen!

Lue lisää

Mediaseurannasta tehot irti – 5 vinkkiä markkinointiin

Digitaalinen markkinointi on hektistä ja sisältää monia eri osa-alueita ja työkaluja, joten kattava mediaseurantatyökalu voi avustaa monessa eri tehtävässä. Tässä 5 tärkeintä syytä hyödyntää mediaseurantapalvelua myös markkinoinnissa.

Lue lisää

Visuaalisuus osana digitaalista markkinointia

Visuaalisuus on sisältösi ulkoasu. Se on sitä, minkä lukija ensimmäiseksi näkee: yleisilme. Visuaalisesti vaikuttava ja vakuuttava verkkosivusto tai sosiaalisen median kanava kiinnostaa ja miellyttää katsojaa sekä saa huomattavasti enemmän lukijoita kuin pelkkää tekstiä sisältävät julkaisut.

Lue lisää

Näin saat verkkosivukävijöitä somesta

Sosiaalinen media on vahvasti kasvava vaikuttamisen väline, mutta usein sen vaikuttavuutta on vaikea mitata: somessa harva on ostohousut jalassa, ja brändimielikuvaa, sitoutuneisuutta tai vaikkapa asiakasuskollisuutta on hankala määritellä. Somesta siis kannattaa pyrkiä ohjaamaan verkkosivuille. Mutta miten?

Lue lisää