Uutinen

Millainen on hyvä uutiskirjeen otsikko?

Ota yhteyttä
Katso kuva Millainen on hyvä uutiskirjeen otsikko? Pyri puhumaan kielellä, jota vastaanottajasi ymmärtää. Otsikko joka tuntuu omasta mielestäsi nasevalta, voi aiheuttaa vastaanottajan päässä vastareaktion – erityisesti, jos käytät hankalaa ammattikieltä.

Hyvän otsikon keksiminen ei aina ole helppoa – kuitenkin se on uutiskirjeen kiistatta tärkeimpiä asioita. Ellei otsikkosi ole tarpeeksi kiinnostava, menee kirjeen muu sisältö täysin hukkaan. Ensimmäinen tehtävä on saada lukija avaamaan kirjeesi.

  1. Pyri puhumaan kielellä, jota vastaanottajasi ymmärtää. Otsikko, joka tuntuu omasta mielestäsi nasevalta, voi aiheuttaa vastaanottajan päässä vastareaktion – erityisesti, jos käytät hankalaa ammattikieltä. Huomioi vastaanottajasi kaikissa sanavalinnoissa.
  2. Testaa eri vaihtoehtoja otsikossasi. Pyydä palautetta vaikkapa kollegoiltasi – testaa kuitenkin lisäksi tekniikan avulla. Otsikon testauksessa voi käyttää apuna A/B testausta, jonka avulla voit löytää keksimistäsi vaihtoehdoista parhaiten toimivan. A/B testaus poimii automaattisesti uutiskirjeen vastaanottajista testijoukon, jolla otsikon variaatiot testataan. Testijoukon jälkeen toimivammaksi testattu vaihtoehto menee automaattisesti lopuille vastaanottajista.
  3. Pyri eroon luontaisesta editoijastasi – ainakin aluksi. Otsikon Brainstorming-vaiheessa on hyvä antaa ideoiden lennellä vapaasti, uudelta näkökantilta katsoessa voi löytyä jotain yllättävää ja mielenkiintoista.
  4. Huolehdi, että otsikkosi vastaa kirjeen sisältöä. Mikäli otsikko on harhaanjohtava, tulee lukijalle helposti petetty olo, eivätkä tulevat kirjeesi välttämättä tule enää avatuiksi.
  5. Harkitse erityisen tarkkaan otsikon ensimmäisiä sanoja. Sähköpostiohjelmasta riippuen otsikosta voi näkyä eri määrä sanoja, ennen kuin vastaanottaja avaa kirjeesi. Siksi onkin erityisen tärkeää miettiä otsikon alkua, ja toisaalta pyrkiä ilmentämään kirjeesi olennainen sisältö mahdollisimman tiiviisti.

Postiviidakon A/B-testauksen avulla voit löytää parhaiten toimivan vaihtoehdon otsikollesi. Postiviidakko poimii kirjeesi vastaanottajistasi automaattisesti testijoukon, jonka avulla löydetään tehokkaimmin toimiva otsikko keksimistäsi variaatioista. Testauksen jälkeen paras otsikkovariaatio tulee automaattisesti voimaan lopuille vataanottajistasi. Pyydä meiltä demo ominaisuudesta.

Pyydä demo

Oliko artikkeli mielestäsi mielenkiintoinen?

Tilaa kuukausittainen uutiskirjeemme, joka sisältää aina uusimmat mielenkiintoiset artikkelit.

Tilaa uutiskirje tästä

Lisää uutisia

GDPR: Miten valmistaudumme uuteen tietosuoja-asetukseen, ja mitä sinä voit tehdä?

Vuoden 2018 toukokuussa täytäntöön tuleva EU-tason tietosuoja-asetus puhututtaa jo nyt. Päätimme kirjoittaa juttusarjan, jossa annamme askel kerrallaan tietoa GDPR:stä ja siitä, kuinka sinä voit valmistautua muutokseen.

Lue lisää

5 kysymystä ja vinkkiä: näin pääset alkuun markkinoinnin automaatiossa (ilman harmaita hiuksia)

Markkinoinnin automaation käyttöönotto voi olla pitkällinen, tuskallinen ja kallis projekti – tai sitten ei. Kokosimme yhteen viisi kysymystä ja viisi vinkkiä ammattilaisilta. Pohditko markkinoinnin automaation aloittamista? Kysy nämä itseltäsi!

Lue lisää

Infograafi: Rakenna hyvä uutiskirje

Hyvin rakennettu uutiskirje on ytimekäs ja iskevä sekä vastaanottajalleen hyvin kohdennettu. Katso infograafista, kuinka rakennat parhaimman mahdollisen uutiskirjeen ja maksimoit sähköpostimarkkinointisi tehon.

Lue lisää

Seuraa ja jalosta: näin löydät mielipidejohtajat

Key opinion leaders -kartoituksen voi tehdä tai teettää kertaluontoisesti yksinkertaisesti paneutumalla erilaisiin seurantaraportteihin. Parhaimmillaan mielipidejohtajien löytäminen on kuitenkin osa jokapäiväistä viestintää ja markkinointia, johon sisältyy some- ja mediaseuranta, mediatiedottaminen ja mediasuhteiden hoito.

Lue lisää

Miksi mielipidevaikuttajat ovat tärkeitä?

Mielipidevaikuttajat ovat henkilöitä tai yhteisöjä, joilla on riittävän vahva sosiaalinen asema, jotta heidän suosituksiaan ja mielipiteitään kuunnellaan esimerkiksi ostopäätöstä tehdessä.

Lue lisää