Uutinen

Live-Chat verkkokaupassa tuo lisämyyntiä sekä tehoja toimintaan

Ota yhteyttä
Katso kuva Live-Chat verkkokaupassa tuo lisämyyntiä sekä tehoja toimintaan Verkkokaupan selailijat kysyvät usein chatissa kysymyksiä, jotka vaikuttavat suoraan ostopäätökseen. Keskustelut lähtevät hyvin käyntiin ja johtavat usein suoriin kauppoihin tai tarjouksen tekoon Verkkokaupan selailijat kysyvät usein chatissa kysymyksiä, jotka vaikuttavat suoraan ostopäätökseen. Keskustelut lähtevät hyvin käyntiin ja johtavat usein suoriin kauppoihin tai tarjouksen tekoon

Harvassa suomalaisessa verkkokaupassa eteesi pompsahtaa Live-Chat -ikkuna, jonka kautta voisit esittää suoria kysymyksiä verkkokaupan henkilökunnalle. Chat vaikuttaa olevan tällä hetkellä mahdollisuus ja kanava, jota kauppiaat eivät ole vielä löytäneet – kokemamme ja kuulemamme mukaan Live-Chat on nimittäin erittäin tehokas ja kätevä keino tehdä lisämyyntiä sekä hakea tehoja toimintaan. Verkkokaupan selailijalle chat-ikkuna on suora yhteyskanava verkkokaupan asiakaspalveluun – sen kautta voi tulla kysytyksi moni kysymys, joka muuten jäisi kysymättä.

Viidakkostore-asiakkaamme Laatukaluste on saanut hyviä kokemuksia Live-Chatin käytöstä:

"Verkkokaupan selailijat kysyvät usein chatissa kysymyksiä, jotka vaikuttavat suoraan ostopäätökseen. Keskustelut lähtevät hyvin käyntiin ja johtavat usein suoriin kauppoihin tai tarjouksen tekoon. Kokemuksemme chatistä kääntyvät näin ollen plussan puolelle. Chat ei myöskään sido henkilökuntaa, vaan päinvastoin tuo tehoja toimintaan. Chattia voidaan pitää auki silloin, kun henkilökuntaa on paikalla.", kertoo Hannu-Pekka Havisto Laatukalusteelta.

Live-Chatin perustamiseen tarvitset Chat-palvelun toimittajan. Vaihtoehtoja on useita – muun muassa kotimainen LiveZhat sekä ulkomaiset Olark ja Kayako.

Kiinnostuitko? Viidakon sähköisen kaupankäynnin asiantuntijat ovat palveluksessasi – useat asiakkaamme hyödyntävät Live-Chattiä ViidakkoStore- verkkokauppa-alustallaan

Ota yhteyttä asiantuntijoihimme

Oliko artikkeli mielestäsi mielenkiintoinen?

Tilaa kuukausittainen uutiskirjeemme, joka sisältää aina uusimmat mielenkiintoiset artikkelit.

Tilaa uutiskirje tästä

Lisää uutisia

6 tapaa verkkosivujen kävijämäärän kasvattamiseen

Liikenteen saaminen verkkosivuille vaatii aikaa, panostuksia ja hitusen luovuutta. Listasimme tärkeimmät vinkit.

Lue lisää

9 askelta: näin teet onnistuneen verkkosivu-uudistuksen

Tavoitteiden määrittelystä palveluntarjoajan valintaan – mitä verkkosivu-uudistuksessa tulee ottaa huomioon, ja miltä näyttää onnistunut verkkosivujen uudistusprojekti?

Lue lisää

Tehokas tiedottaminen: näin onnistut lehdistötiedotteen lähettämisessä [infograafi]

Selvittääksemme, mikä on hyvän tiedottamisen salaisuus, päätimme kysyä asiasta suoraan toimittajilta. Toteutimme yhdessä Mediaviikon kanssa kansainvälisen toimittajakyselyn, johon vastasi yhteensä 618 media-alan ammattilaista kuudesta eri maasta.

Lue lisää

GDPR-muistilista ja peruskäsitteet: näin valmistaudut tulevaan EU:n tietosuoja-asetukseen

Mitä jokaisen markkinoijan ja viestijän olisi hyvä tietää EU:n uudesta tietosuoja-asetuksesta eli GDPR:stä? Koostimme aiheesta tiiviin tietopaketin, joka sisältää asetuksen keskeiset sisällöt, termit sekä muistilistan asetukseen valmistautumisesta.

Lue lisää

Sähköpostimarkkinoinnin listat ja GDPR: näin pidät tilaajasi (ja kerrytät samalla lisää)

Meistä lähes jokaisella on listoillamme henkilöitä, joiden kohtalo markkinoinnin kohderyhmänämme asetuksen voimaantulon jälkeen epäilyttää. Moni pohtiikin tällä hetkellä, miten saada olemassa olevat listat ajoissa mahdollisimman GDPR-varmoiksi. Koska sähköpostimarkkinointi on useimmille tuotto-panos -suhteeltaan sitä tuottavinta markkinointia, olisi tilaajien menettäminen myös menetettyä tuloa. Se tarkoittaa, ettei kannata hätiköidä tai ylireagoida, mutta valmistautua kyllä.

Lue lisää