Uutinen

5 vinkkiä viestien läpimenoon

Ota yhteyttä
5 vinkkiä viestien läpimenoon Kehittynyt ja vastuullinen palveluntarjoaja opastaa asiakkaitaan asianmukaisten rekisterien käytössä ja huolehtii myös palvelinten laadukkuudesta, auttaen näin ollen asiakkaitaan saamaan viestinsä mahdollisimman hyvin perille. Täysin vastuuta ei kuitenkaan voi laittaa palveluntarjoajan harteille. Kehittynyt ja vastuullinen palveluntarjoaja opastaa asiakkaitaan asianmukaisten rekisterien käytössä ja huolehtii myös palvelinten laadukkuudesta, auttaen näin ollen asiakkaitaan saamaan viestinsä mahdollisimman hyvin perille. Täysin vastuuta ei kuitenkaan voi laittaa palveluntarjoajan harteille.

Hyvä työkalu ja luotettava palveluntarjoaja ovat suurin yksittäinen tekijä viestiesi läpimenossa. Kehittynyt ja vastuullinen palveluntarjoaja opastaa asiakkaitaan asianmukaisten rekisterien käytössä ja huolehtii myös palvelinten laadukkuudesta, auttaen näin ollen asiakkaitaan saamaan viestinsä mahdollisimman hyvin perille. Täysin vastuuta ei kuitenkaan voi laittaa palveluntarjoajan harteille. Lue vinkkimme, joiden avulla voit myös itse vaikuttaa viestiesi läpimenoon:

  1. Kohdenna paremmin. Yhä edelleen näkee aivan liikaa sähköpostimarkkinointia, jossa määrä korvaa laadun. Valitettavan usein ajatellaan, että jos pommittaa tarpeeksi ja riittävän usealle, joku varmasti tarttuu tarjoukseen. Tällainen sokkona sinne tänne roiskiminen on kovin lyhytnäköistä: se ei ainoastaan huononna yrityksen mainetta, vaan myös vaikuttaa ratkaisevasti siihen, kuinka viestien vastaanottajat avaavat kirjeesi jatkossa. Kerran roskapostittajaksi todettu lähettäjä päätyy mitä todennäköisemmin roskapostien joukkoon myös jatkossa.
  2. Valjasta käyttöösi eri kanavat uutiskirjeen tilaajien keräämiseen. Tilaajat, jotka ovat itse ilmaisseet halunsa tilata kirjeen, ovat usein kaikista uskollisimpia lukijoitasi. Uutiskirjeen tilaajia kannattaakin kerätä aktiivisesti esim. verkkosivujen kautta. Luo verkkosivustollesi ja sosiaalisiin medioihin selkeät ja helppokäyttöiset rajapinnat, joiden kautta tilaus onnistuu.
  3. Vältä huonolaatuisia ostorekisterejä. Mittaa rekisterin tehoa tarkastelemalla lähetyksiesi pomppujen määrää. Varmista myös, että palveluntarjoajasi huolehtii omalta osaltaan lähetyspalvelimiensa maineesta ja kunnosta. Muista, että sinulla täytyy olla lupa tai asemavaltuutus lähettää viestejä ostamallesi rekisterille.
  4. Siivoa rekisteriäsi ja pidä se puhtaana. Huolehdi, että markkinointityökalusi antaa sinulle parhaat mahdolliset välineet rekisterin puhtaanapitoon myös jatkossa. Palveluntarjoajaa valittaessa kannattaakin tiedustella, millä tavoin nämä asiat on huolehdittu tarjoajan puolelta. Vanhentuneisiin rekistereihin takertumisen sijaan lähettäjänä kannattaa panostaa uusien tilaajien keräämiseen, tai toisaalta laadukkaiden ostorekisterien käyttöön kohdennetun viestinnän voimin.
  5. Tarkkaile viestiesi tehoa sekä otsikoiden että sisällön suhteen ja kehitä viestintääsi aktiivisesti eteenpäin. Se, että viestisi saapuu vastaanottajen sähköpostilaatikkoon, on vain ensimmäinen askel hyvin vastaanotetussa viestissä. Loppu on sisällöstä kiinni – toimivaa tekniikkaa unohtamatta.

Postiviidakko on Suomen johtava työkalu sähköpostimarkkinoinnin ja uutiskirjeiden toteutukseen. Postiviidakkoa käyttäessäsi voit luottaa tekniikan toimivuuteen ja siihen, että viestisi toimii ja näyttää hyvältä vastaanottajan päässä. Sisältöä emme tee puolestasi, mutta teemme parhaamme auttaaksemme sinua kehittämään viestintääsi eteenpäin. Postiviidakon kattavat raportointityökalut ja A/B -testaus varmistavat, että saat jatkuvasti ensiarvoisen tärkeää tietoa viestintäsi tehosta.

Kumppaniverkostomme kautta saat myös käyttöösi taatusti laadukkaat päättäjärekisterit, joiden avulla voit tehdä kohdennettua viestintää ajantasaisilla tiedoilla. Postiviidakon automatiikka auttaa sinua myös rekistereidesi puhtaanapidossa: taustalla toimiva koneisto poistaa puolestasi selvästi toimimattomat ja virheelliset osoitteet ja parantaa näin viestiesi läpimenoa. Toimijana olemme luotettava, vastuullinen ja menemme jatkuvasti eteenpäin – matkassamme et putoa digimarkkinoinnin kelkasta.

Ota yhteyttä, niin katsotaan yhdessä digiviestintänne palaset kohdilleen.

Ota yhteyttä

Lisää tietoa sähköpostimarkkinoinnista, sen oikeanlaisesta toteutuksesta ja lainsäädännöstä saat ilmaisesta sähköpostimarkkinoinnin oppastamme, joka on ladattu osaksi digitaalista kirjahyllyä jo yli 7000 kertaa.

Lataa sähköpostimarkkinoinnin opas ›

Oliko artikkeli mielestäsi mielenkiintoinen?

Tilaa kuukausittainen uutiskirjeemme, joka sisältää aina uusimmat mielenkiintoiset artikkelit.

Tilaa uutiskirje tästä

Lisää uutisia

Tehokas tiedottaminen: näin onnistut lehdistötiedotteen lähettämisessä [infograafi]

Selvittääksemme, mikä on hyvän tiedottamisen salaisuus, päätimme kysyä asiasta suoraan toimittajilta. Toteutimme yhdessä Mediaviikon kanssa kansainvälisen toimittajakyselyn, johon vastasi yhteensä 618 media-alan ammattilaista kuudesta eri maasta.

Lue lisää

GDPR-muistilista ja peruskäsitteet: näin valmistaudut tulevaan EU:n tietosuoja-asetukseen

Mitä jokaisen markkinoijan ja viestijän olisi hyvä tietää EU:n uudesta tietosuoja-asetuksesta eli GDPR:stä? Koostimme aiheesta tiiviin tietopaketin, joka sisältää asetuksen keskeiset sisällöt, termit sekä muistilistan asetukseen valmistautumisesta.

Lue lisää

Sähköpostimarkkinoinnin listat ja GDPR: näin pidät tilaajasi (ja kerrytät samalla lisää)

Meistä lähes jokaisella on listoillamme henkilöitä, joiden kohtalo markkinoinnin kohderyhmänämme asetuksen voimaantulon jälkeen epäilyttää. Moni pohtiikin tällä hetkellä, miten saada olemassa olevat listat ajoissa mahdollisimman GDPR-varmoiksi. Koska sähköpostimarkkinointi on useimmille tuotto-panos -suhteeltaan sitä tuottavinta markkinointia, olisi tilaajien menettäminen myös menetettyä tuloa. Se tarkoittaa, ettei kannata hätiköidä tai ylireagoida, mutta valmistautua kyllä.

Lue lisää

6 tapaa kertoa asiakkaillesi, että välität

Markkinoinnin automaation avulla voit luoda ja lähettää asiakkaillesi relevanttia sisältöä juuri oikeaan aikaan perustuen heidän ostokäyttäytymiseensä tai asiakashistoriaansa. Listasimme kuusi tapaa hyödyntää markkinoinnin automaatiota asiakasviestinnässä.

Lue lisää

Mikä on hyvä CTR?

Kuulemme lähes päivittäin asiakkailtamme ja prospekteilta kysymyksiä siitä, mitä onnistunut uutiskirjeviestintä oikeastaan tarkoittaa. Mikä on hyvä avaus- tai klikkausprosentti?

Lue lisää