Uutinen

5 vinkkiä toimivaan uutiskirjeeseen

Ota yhteyttä
Katso kuva 5 vinkkiä toimivaan uutiskirjeeseen Sopiva määrä optimoituja ja näyttäviä kuvia tekee viestistäsi huomattavasti houkuttelevamman ja vetoavan – erityisesti, jos kuvat avautuvat suoraan vastaanottajilla

1. Yksinkertainen on kaunista.

Vältä liian montaa palstaa ja monimutkaisia rakenteita. Muista, että kirjeen päätehtävä on usein ohjata lukijat klikkaamaan linkkiä. Suunnittele siten rakenne loogiseksi ja ohjaa lukija linkkiäsi kohden. Tärkein asia kannattaa nostaa ylimmäiseksi.

2. Käytä tekstiä ja kuvaa sopivassa suhteessa.

Jos viestisi on pelkkää kuvaa, tulkitaan se helposti roskapostiksi. Sopiva määrä optimoituja ja näyttäviä kuvia tekee kuitenkin viestistäsi huomattavasti houkuttelevamman ja vetoavan – erityisesti, jos kuvat avautuvat suoraan vastaanottajilla.

3. Uutiskirjeen osuva otsikointi on tärkeää.

Otsikossa kannattaa välttää tyrkytystä – ole sen sijaan asiallinen ja ytimekäs. Älä personoi otsikkoa, sillä se antaa helposti massamainosmaisen tunnun. Lokalisointi sen sijaan auttaa otsikossakin ("Katso tarjouksemme Forssassa"). Pyri tekemään otsikosta houkutteleva ja napakka. Kerro tiiviisti mistä on kyse – nerokkaat markkinointi-sanaleikit eivät yleensä toimi.

4. Tee myös kuvistasi linkkejä!

Uutiskirjeen lukijat klikkaavat usein mieluummin kuvaa kuin teksti-linkkiä, joten myös kuvien vetoavuus lukijoihin kannattaa hyödyntää.

5. Älä tee viestistäsi liian pitkää.

Ole sen sijaan ytimekäs ja kerro vain kirjeessä vain tärkeimmät pointit. Pitkien tekstipätkien sijaan ohjaa lukijasi kirjeestä landing sivulle, jossa voit esitellä tuotteesi tarkemmin. Lue lisää aiheesta landing sivut.

Postiviidakon viestipohjat testataan kaikilla yleisimmillä sähköpostiohjelmilla. Näin ollen Postiviidakon käyttäjänä voit keskittyä tärkeimpään, sisältöön, ja jättää tekniikan meidän huoleksemme. Ota yhteyttä myyntiimme, kerromme mielellämme lisää!

Oliko artikkeli mielestäsi mielenkiintoinen?

Tilaa kuukausittainen uutiskirjeemme, joka sisältää aina uusimmat mielenkiintoiset artikkelit.

Tilaa uutiskirje tästä

Lisää uutisia

Sisällöntuotanto haltuun: näin hyödynnät ja kierrätät olemassa olevaa sisältöä

Sisällöntuotanto ei ole pelkkää uusien sisältöjen luomista, vaan myös olemassa olevien sisältöjen monipuolista hyödyntämistä. Olemme koonneet sinulle kasan käytännön vinkkejä, joiden avulla voit ottaa vanhat hyvät sisällöt uudestaan hyötykäyttöön.

Lue lisää

Black Friday ja Cyber Monday -vinkit verkkokauppiaalle

Black Fridayta vietetään jälleen 24.11.2017. Sen lisäksi Suomeen on rantautumassa Cyber Monday, joka on Black Fridayn jälkeinen maanantai eli 27.11.2017. Verkkokauppiaalle pitkä kampanjaviikonloppu tarkoittaa joko erinomaista myyntiä tai mahdollisuuksia siihen.

Lue lisää

Markkinoinnin automaation top 5 haastetta – ja näin selätät ne

Markkinoinnin automaatiota tekevät yritykset mainitsevat haasteina tietämyksen ja osaamisen puutteen, laadukkaan sisällön tuottamisen, henkilöresurssit, strategian puutteen sekä käytettävyyden.

Lue lisää

Näin onnistut tiedottamisessa [Infograafi]

Selvittääksemme, mikä on hyvän tiedottamisen salaisuus, päätimme kysyä asiasta suoraan toimittajilta. Toteutimme yhdessä Mediaviikon kanssa toimittajakyselyn, joka suunnattiin Suomessa toimiville journalisteille ja bloggaajille.

Lue lisää

Tuplasti tehoja työskentelyyn – 10 vinkkiä markkinoijille ja viestijöille

Kuinka paljon sinä heität hukkaan työaikaa tavallisen työpäivän aikana? Vartin, puoli tuntia vai jopa tunteja? Jotta saisit työaikasi todelliseen hyötykäyttöön, olemme koonneet sinulle 10 vinkkiä, joiden avulla voit parantaa oman työskentelysi tehokkuutta ja luoda itsellesi uudenlaista työrutiinia.

Lue lisää