Vinkit ja ohjeet

Tuplasti tehoja työskentelyyn – 10 vinkkiä markkinoijille ja viestijöille

 Jotta tärkeimmille työtehtäville saa raivattua tarpeeksi työaikaa, kannattaa omaa työskentelyä tarkastella kriittisesti ja selvittää, mihin työaikaa oikeasti kuluu.

Kuinka paljon sinä heität hukkaan työaikaa tavallisen työpäivän aikana? Vartin, puoli tuntia vai jopa tunteja? Jotta saisit työaikasi todelliseen hyötykäyttöön, olemme koonneet sinulle 10 vinkkiä, joiden avulla voit parantaa oman työskentelysi tehokkuutta ja luoda itsellesi uudenlaista työrutiinia. Lue lisää 15.08.2017

5 syytä miksi sinunkin pitäisi seurata sosiaalista mediaa

 Kilpailijaseurannan hedelmällisin osuus on löytää kilpailijasi ongelmakohdat. Jos löydät kilpailijaasi tyytymättömän asiakkaan, voit aina tarjota parempaa tilalle.

Sosiaalinen media ei ole enää pitkään ollut pelkästään kissavideoiden ja viime viikonlopun juhlakuvien jakamisen kanava. Tutkimusten mukaan jopa 71 % verkkokauppojen asiakkaista kokevat, että sosiaalisella medialla on ollut vaikutusta heidän ostokäyttäytymiseensä. Lue lisää 17.07.2017

GDPR: Miten valmistaudumme uuteen tietosuoja-asetukseen, ja mitä sinä voit tehdä?

 Kun ensimmäinen kysely siitä, missä, miten ja kenen toimesta henkilötietoja tallennetaan, tulee, ei kysymys saisi tulla yllätyksenä markkinoijalle.

Vuoden 2018 toukokuussa täytäntöön tuleva EU-tason tietosuoja-asetus puhututtaa jo nyt. Päätimme kirjoittaa juttusarjan, jossa annamme askel kerrallaan tietoa GDPR:stä ja siitä, kuinka sinä voit valmistautua muutokseen. Lue lisää 17.05.2017 6

5 kysymystä ja vinkkiä: näin pääset alkuun markkinoinnin automaatiossa (ilman harmaita hiuksia)

 Onnistuneen markkinoinnin automaation taustalla on aina selkeästi määritelty tarve. Kaikki organisaatiot hyötyvät markkinoinnin automaatiosta ­– vain tavat vaihtelevat.

Markkinoinnin automaation käyttöönotto voi olla pitkällinen, tuskallinen ja kallis projekti – tai sitten ei. Kokosimme yhteen viisi kysymystä ja viisi vinkkiä ammattilaisilta. Pohditko markkinoinnin automaation aloittamista? Kysy nämä itseltäsi! Lue lisää 20.04.2017

Infograafi: Rakenna hyvä uutiskirje

 Aloita iskevästi ja kiinnitä huomiota äänensävyyn. Tee uutiskirjeestä helposti skannattava ja ytimekäs.

Hyvin rakennettu uutiskirje on ytimekäs ja iskevä sekä vastaanottajalleen hyvin kohdennettu. Katso infograafista, kuinka rakennat parhaimman mahdollisen uutiskirjeen ja maksimoit sähköpostimarkkinointisi tehon. Lue lisää 22.03.2017 2

Seuraa ja jalosta: näin löydät mielipidejohtajat

 Mielipidevaikuttajat ovat yhä tärkeämpiä. Tämä tarkoittaa sitä, että massojen sijaan pyritään tunnistamaan oikeat henkilöt ja viestimään heille henkilökohtaisesti.

Key opinion leaders -kartoituksen voi tehdä tai teettää kertaluontoisesti yksinkertaisesti paneutumalla erilaisiin seurantaraportteihin. Parhaimmillaan mielipidejohtajien löytäminen on kuitenkin osa jokapäiväistä viestintää ja markkinointia, johon sisältyy some- ja mediaseuranta, mediatiedottaminen ja mediasuhteiden hoito. Lue lisää 22.03.2017

Miksi mielipidevaikuttajat ovat tärkeitä?

 Mielipidevaikuttajien suosituksia ja mielipiteitä kuunnellaan usein ostopäätöstä tehdessä.

Mielipidevaikuttajat ovat henkilöitä tai yhteisöjä, joilla on riittävän vahva sosiaalinen asema, jotta heidän suosituksiaan ja mielipiteitään kuunnellaan esimerkiksi ostopäätöstä tehdessä. Lue lisää 17.03.2017

8 vinkkiä: näin personoit markkinointiviestisi

 Tutkimukset osoittavat, että personoidut otsikot voivat kasvattaa viestien avausastetta jopa 41%.

Sähköpostilaatikko täyttyy kymmenistä tai jopa sadoista markkinointiviesteistä. Tilanne on tuttu jokaiselle markkinoijalle. Kuinka saat omat viestisi erottumaan muiden joukosta? Lue lisää 16.03.2017

9 vinkkiä: näin pääset alkuun mediasuhteiden luomisessa

 Juuri ketään ei kiinnosta yritys, vaan ihmisiä kiinnostavat ihmiset. Älä piiloudu yrityksen nimen taakse, vaan tule esiin ihmisenä.

Ajat, jolloin lehdistösuhteita loivat ainoastaan PR-toimistot ovat ohi, ja mediasuhteiden hoito on monessa yrityksessä jo luonteva osa markkinointia ja viestintää. Silti siinä voi olla vaikea päästä alkuun, etenkään jos ei ole PR-ammattilainen. Listasimme 9 vinkkiä joilla päästä alkuun, ja tarkistimme ne luottotoimittajillamme. Lue lisää 28.02.2017

6 syytä tehdä mediatiedotteet itse

 Tiedät itse parhaiten, mitä yrityksessäsi ja toimialallasi tapahtuu ja tunnet kohdeyleisösi.

Mediatiedotteen rakentaminen voi olla haastavaa, mikäli organisaatiossa ei ole vahvaa viestinnän asiantuntijaa. Monille organisaatioille viestintätoimiston käyttäminen voikin tuntua ainoalta tavalta toteuttaa pitkäjänteiseistä ja laadukasta viestintää. Millaisissa tilanteissa kannattaa kuitenkin harkita mediatiedotteiden itse tekemistä ja miksi? Lue lisää 22.02.2017