Vinkit ja ohjeet

6 tapaa kertoa asiakkaillesi, että välität

 Tunteista puhuminen ei ole aina helppoa – etenkään suomalaisille. Markkinoinnin automaation avulla osoitat asiakkaillesi, kuinka välität heistä.

Markkinoinnin automaation avulla voit luoda ja lähettää asiakkaillesi relevanttia sisältöä juuri oikeaan aikaan perustuen heidän ostokäyttäytymiseensä tai asiakashistoriaansa. Listasimme kuusi tapaa hyödyntää markkinoinnin automaatiota asiakasviestinnässä. Lue lisää 14.02.2018

100 vinkkiä digimarkkinointiin ja -viestintään

 Koodiviidakon tarina alkoi Suomessa vuonna 2005. Sittemmin olemme kansainvälistyneet kovasti, mutta emme koskaan ole unohtaneet juuriamme.

Suomen 100-vuotistaipaleen kunniaksi halusimme kiittää kotimaatamme. Keräsimme kokoon 100 vinkkiä digitaaliseen markkinointiin ja viestintään. Lue lisää 04.12.2017

GDPR-muistilista ja peruskäsitteet: näin valmistaudut tulevaan EU:n tietosuoja-asetukseen

 Henkilörekisterien rekisterinpitäjien on huolehdittava ja osoitettava, että ne noudattavat tietosuoja-asetusta henkilötietoja käsitellessään ja huolehtivat...

Mitä jokaisen markkinoijan ja viestijän olisi hyvä tietää EU:n uudesta tietosuoja-asetuksesta eli GDPR:stä? Koostimme aiheesta tiiviin tietopaketin, joka sisältää asetuksen keskeiset sisällöt, termit sekä muistilistan asetukseen valmistautumisesta. Lue lisää 27.10.2017

8 vinkkiä juhlapyhien sähköpostimarkkinointiin [infograafi]

 Auta asiakkaitasi aidosti tarjoamalla hauskoja lahjavinkkejä.

Vaikka jouluun on vielä aikaa, alkaa juhlapyhien markkinoinnin valmistelu jo monta kuukautta etukäteen. Kokosimme 8 vinkkiä auttamaan sinua juhlakauden sähköpostimarkkinoinnissasi. Lue lisää 24.10.2017

Sisällöntuotanto haltuun: näin hyödynnät ja kierrätät olemassa olevaa sisältöä

 Kierrättämällä ikivihreää sisältöä monipuolisesti eri kanavissa saat sisällöillesi lisää yleisöä ja tätä kautta myös enemmän näkyvyyttä hakukoneissa.

Sisällöntuotanto ei ole pelkkää uusien sisältöjen luomista, vaan myös olemassa olevien sisältöjen monipuolista hyödyntämistä. Olemme koonneet sinulle kasan käytännön vinkkejä, joiden avulla voit ottaa vanhat hyvät sisällöt uudestaan hyötykäyttöön. Lue lisää 17.10.2017

Black Friday ja Cyber Monday -vinkit verkkokauppiaalle

 Vuonna 2016 Black Friday kasvatti Suomen suurimpien verkkokauppojen myyntiä jopa 7-kertaiseksi.

Black Fridayta vietetään jälleen 24.11.2017. Sen lisäksi Suomeen on rantautumassa Cyber Monday, joka on Black Fridayn jälkeinen maanantai eli 27.11.2017. Verkkokauppiaalle pitkä kampanjaviikonloppu tarkoittaa joko erinomaista myyntiä tai mahdollisuuksia siihen. Lue lisää 12.10.2017

Markkinoinnin automaation top 5 haastetta – ja näin selätät ne

 Rakenna ajatuksella sisältökalenteri ja sitoudu siihen. Dokumentoitu sisältösuunnitelma korreloi tutkitusti myös sisältömarkkinoinnin onnistumiseen.

Markkinoinnin automaatiota tekevät yritykset mainitsevat haasteina tietämyksen ja osaamisen puutteen, laadukkaan sisällön tuottamisen, henkilöresurssit, strategian puutteen sekä käytettävyyden. Lue lisää 26.09.2017

Näin onnistut tiedottamisessa [Infograafi]

 Toimittajat tekevät jatkuvasti valintoja siitä, mitkä tiedotteet ovat lukemisen arvoisia ja mistä tiedotteista saa tarpeeksi materiaalia hyvää juttua varten.

Selvittääksemme, mikä on hyvän tiedottamisen salaisuus, päätimme kysyä asiasta suoraan toimittajilta. Toteutimme yhdessä Mediaviikon kanssa toimittajakyselyn, joka suunnattiin Suomessa toimiville journalisteille ja bloggaajille. Lue lisää 20.09.2017

Tuplasti tehoja työskentelyyn – 10 vinkkiä markkinoijille ja viestijöille

 Jotta tärkeimmille työtehtäville saa raivattua tarpeeksi työaikaa, kannattaa omaa työskentelyä tarkastella kriittisesti ja selvittää, mihin työaikaa oikeasti kuluu.

Kuinka paljon sinä heität hukkaan työaikaa tavallisen työpäivän aikana? Vartin, puoli tuntia vai jopa tunteja? Jotta saisit työaikasi todelliseen hyötykäyttöön, olemme koonneet sinulle 10 vinkkiä, joiden avulla voit parantaa oman työskentelysi tehokkuutta ja luoda itsellesi uudenlaista työrutiinia. Lue lisää 15.08.2017

5 syytä miksi sinunkin pitäisi seurata sosiaalista mediaa

 Kilpailijaseurannan hedelmällisin osuus on löytää kilpailijasi ongelmakohdat. Jos löydät kilpailijaasi tyytymättömän asiakkaan, voit aina tarjota parempaa tilalle.

Sosiaalinen media ei ole enää pitkään ollut pelkästään kissavideoiden ja viime viikonlopun juhlakuvien jakamisen kanava. Tutkimusten mukaan jopa 71 % verkkokauppojen asiakkaista kokevat, että sosiaalisella medialla on ollut vaikutusta heidän ostokäyttäytymiseensä. Lue lisää 17.07.2017