Kirjoitus

Tutkimustietoa sähköpostimarkkinoinnista: asiakkaasi haluavat sinulta sähköpostia

Ota yhteyttä
Katso kuva Tutkimustietoa sähköpostimarkkinoinnista: asiakkaasi haluavat sinulta sähköpostia Tutkimuksen mukaan 77 % nykyisistä asiakkaista pitää sähköpostia hyvänä markkinointikanavana.

Tutkimuksessa kuluttaja-asiakkaat saivat itse kertoa, mikä on heidän mielestään hyvä markkinointikanava. Tulokset olivat osin yllättäviä: sosiaalisen median tai SMS viestien sijaan asiakkaat haluavat ennemmin sähköpostia tai perinteistä kirjepostia (katso kuva).

Tutkimuksen mukaan 77 % nykyisistä asiakkaista pitää sähköpostia hyvänä markkinointikanavana. Lähes yhtä pidetty kanava on kirjeposti 71 prosentin osuudellaan. Luvut ovat huimia verrattuna sosiaaliseen mediaan (4 %) tai SMS viestiin (9 %).

Kuluttajat, joilla ei ollut vielä olemassa olevaa asiakassuhdetta yritykseen, mielsivät kirjepostin markkinointikanavana sähköpostin edelle. Kirjepostin (57 %) jälkeen heti seuraavana oli tässäkin sähköposti 52 prosentin osuudellaan. Myös potentiaalisten asiakkaiden osalta SMS viestit ja sosiaalinen media jäivät siis kanavina selvästi sähköpostin ja kirjepostin taakse.

Acxiom

*) http://www.utalkmarketing.com

Oliko artikkeli mielestäsi mielenkiintoinen?

Tilaa kuukausittainen uutiskirjeemme, joka sisältää aina uusimmat mielenkiintoiset artikkelit.

Tilaa uutiskirje tästä

Lisää uutisia

GDPR sähköpostimarkkinoijalle – mikä muuttuu?

Miten EU:n yleinen tietosuoja-asetus vaikuttaa sähköpostimarkkinointiin, ja kuinka pureskelemme asiaa Postiviidakko-järjestelmässä?

Lue lisää

Automaatiosta keinoälyyn – AI markkinoijan apuvälineenä

Moni on markkinoinnin automaation myötä herännyt pohtimaan, mitä kaikkea teemme manuaalisesti. Samalla on alettu huomata, miten suunnattomia mahdollisuuksia data markkinoijalle tarjoaa ja ryhdytty etsimään uudenlaisia ratkaisuja sen hyödyntämiseksi myös markkinoinnin automaatiotyökalujen ulkopuolelta.

Lue lisää

Markkinoinnin automaation top 5 haastetta – ja näin selätät ne

Markkinoinnin automaatiota tekevät yritykset mainitsevat haasteina tietämyksen ja osaamisen puutteen, laadukkaan sisällön tuottamisen, henkilöresurssit, strategian puutteen sekä käytettävyyden.

Lue lisää

Case: Näin mittasimme viiden markkinointikanavan tehokkuutta UTM-parametrien avulla

Eri markkinointikanavien statistiikan seuraaminen ja kanavien tehokkuuden vertailu tuottaa usein päänvaivaa. Kirjoitimme käytännönläheisen step by step -kuvauksen aiheesta.

Lue lisää

Mitä kuuluu suomalaiseen grillikesään?

Halusimme selvittää, mitä kuuluu suomalaiseen grillikesään. Seurasimme ViidakkoMonitorilla grillaukseen liittyviä sanoja sosiaalisessa mediassa puolentoista kuukauden ajan.

Lue lisää