Kirjoitus

Tietoiskuja ja hattaraa Markkinoinnin viikolla 2016

Ota yhteyttä
Tietoiskuja ja hattaraa Markkinoinnin viikolla 2016 Koodiviidakon tietoiskut digitaalisesta viestinnästä ja markkinoinnista keräsivät sankoin joukoin yleisöä Markkinoinnin viikolla.

Aiemmin Markkinointiviestinnän viikkona tunnettu tapahtuma uudisti nimensä ja paikkansa. Vuoden 2016 tapahtuma järjestettiin Pasilan Messukeskuksessa ja keräsi yli 5000 kävijän ennätysyleisön. Koodiviidakon toimitusjohtaja Samuli Tursas sai kunnian toimia messujen ensimmäisenä key note -puhujana, ja kertoi ajatuksiaan siitä, kuinka ostaminen on muuttunut.

Koodiviidakko osallistui messuille oman tietoiskulavansa voimin ja kaksipäiväisen rupeaman aikana tarjosimme satoja annoksia omenahattaraa sekä tietysti markkinoinnin ja viestinnän tietoiskuja, joita kävi seuraamassa valtava joukko ihmisiä.

Selkeästi suosituimpia aiheitamme olivat viestinnän perusasiat kuten tiedottaminen, kriisiviestintä ja median kuuntelu, sekä markkinoinnin automaatiot. Erityisesti automaatioiden kanssa emme olleet yksin, sillä messukeskuksen jokaisessa nurkkauksessa saattoi kuulla keskusteluja datasta, automaatiosta, personoinnista ja jatkuvuudesta.

Perinteisempiä aiheita ei kannata kuitenkaan koskaan jättää pois ja niille löytyy aina tilausta, sillä kävijöitä tapahtumassa on monelta eri markkinoinnin kokemusasteelta. Ei siis kannata unohtaa uusia yrityksiä, jotka ovat vasta harkitsemassa erilaisia markkinointimuotoja.

Keskustelimme puhujiemme kanssa molempina päivinä messutunnelmista, ja miltä tapahtuman uudistukset tuntuivat. Videolla Koodiviidakon toimitusjohtaja Samuli Tursas sekä viestintään keskitttyvän PR Cloudin myyntipäällikkö Joonatan Jääskeläinen käyvät läpi omat näkemyksensä tapahtumapäivistä.

Oli myös hienoa huomata, että yleisöltä kysyttäessä markkinoinnin automaatioiden käytöstä, useat kävijät kertoivat jo käyttävänsä jotakin järjestelmää. Asiakastiedon avulla markkinoimisesta on vihdoin tullut arkipäivää Suomessa niin suurille kuin pienemmillekin yrityksille.

Puheet automaatiosta ovat usein tekniikka- ja pöhinätermikeskeisiä. Jatkossa tuleekin ymmärtää, että automaatio on vain väline, joka ei yksin tee autuaaksi. Tarvitsemme arvokasta panosta viestinnän ja markkinoinnin tekijöiltä, jotka ymmärtävät mitä kaikkea uusi teknologia mahdollistaa. Ihmisen ja resurssien tarvetta automaatiot eivät poista mutta vapauttavat resurssit paremmin kohdistettuun ja oikea-aikaiseen viestintään ja markkinointiin.

Pienenä yllätyksenä tuli se, että sosiaalisen median markkinointi vaikutti olevan pienemmässä roolissa tänän vuonna. Some-aiheet keskittyivät selkeästi enemmän seurantaan ja sen hyödyntämiseen. Seurantaan keskityimme myös omissa tietoiskuissamme, kun käsittelimme monitoroinnin perusasioita ja kriisiviestintää.

Kaiken kaikkiaan uudistunut Markkinoinnin viikko oli Viidakolle positiivinen kokemus ja epäilemättä palautteen ansiosta tapahtumasta saadaan vielä parempi. Kiitämme kaikkia osallistuneita mielenkiinnosta tietoiskujamme kohtaan ja tietysti suuresta hattaramenekistä.

Jos vierailit osastollamme ja haluat keskustella lisää Viidakon tarjoamista ratkaisuista digitaaliseen markkinointiviestintään, ota rohkeasti yhteyttä ja käymme kanssasi tarpeesi läpi.

Oliko artikkeli mielestäsi mielenkiintoinen?

Tilaa kuukausittainen uutiskirjeemme, joka sisältää aina uusimmat mielenkiintoiset artikkelit.

Tilaa uutiskirje tästä

 

Artikkelin kommentointi

Lisää uutisia

Nähdään Markkinoinnin viikolla 4.-5.9.2018!

Suomen suurin markkinoinnin ja viestinnän alan tapahtuma, Markkinoinnin viikko, on taas pian täällä, ja Koodiviidakko on mukana jo kahdeksatta kertaa. Osastoltamme löydät vahvan edustuksen asiantuntijoitamme, joilta kuulet parhaat vinkit markkinointisi ja viestintäsi kehittämiseen tiiviiden tietoiskujen muodossa. Asiantuntijoitamme pääset kuulemaan myös tapahtuman päälavoilla. Katso kooste tietoiskujemme ja puheenvuorojemme tarkoista aiheista ja ajankohdista. Tervetuloa mukaan kuuntelemaan ja keskustelemaan kanssamme!

Lue lisää

9 askelta: näin teet onnistuneen verkkosivu-uudistuksen

Tavoitteiden määrittelystä palveluntarjoajan valintaan – mitä verkkosivu-uudistuksessa tulee ottaa huomioon, ja miltä näyttää onnistunut verkkosivujen uudistusprojekti?

Lue lisää

Verkkokauppias, seuraa ja kehitä asiakaskokemusta mediaseurannan avulla

Suoran palautteen sijaan asiakaskokemuksista avaudutaan yhä useammin verkossa ja sosiaalisessa mediassa. Vain murto-osa verkkokeskustelujen kehuista ja kritiikistä kantautuu verkkokauppiaan korviin. Miten seurata asiakaskokemusta ja miten kerättyä palautetta voi hyödyntää oman liiketoiminnan kehittämiseen?

Lue lisää

Uutishuone 101 - suunnittele, toteuta ja hyödy [+infograafi]

Uutishuone kokoaa yrityksen tai organisaation avainsisällöt eli tuoreimmat tiedotteet, blogikirjoitukset, ajankohtaiset tapahtumat sekä sosiaalisen median sisällöt yhdelle ja samalle sivulle. Oikein toteutettuna uutishuone palvelee paitsi kohderyhmiesi tarpeita, myös tukee omia toimintatavoitteitasi. Koostimme vinkit, joiden avulla suunnittelet ja toteutat toimivan uutishuoneen ja saat siitä enemmän irti.

Lue lisää

Dynaamiset vuosikertomukset verkossa

Yhä useammat yritykset ovat siirtäneet vuoden tärkeimmän julkaisun digiaikaan ja toteuttaneet vuosikertomuksensa verkossa. Pureudumme artikkelissamme verkkovuosikertomuksen merkittävimpiin etuihin ja näytämme esimerkkejä toteutuksista.

Lue lisää