Kirjoitus

Suomalaiset laiskoja verkko-ostajia

Ota yhteyttä
Suomalaiset laiskoja verkko-ostajia Tämä on ensimmäinen kerta, kun olemme tutkineet verkko-ostoskäyttäytymistä kaikissa pohjoismaissa. Osa tuloksista oli odotettavissa, mutta tutkimus on paljastanut myös täysin uusia maakohtaisia piirteitä.

TNS Gallup tutki pohjoismaisten kuluttajien verkkokäyttäytymistä alkuvuonna 2012. Suomalaisista internetin käyttäjistä vain 45 prosenttia teki tutkimusjakson aikana verkko-ostoksia, kun taas norjalaisista verkkokaupoissa asioi 59 prosenttia ja ruotsalaisista 52 prosenttia.

”Tämä on ensimmäinen kerta, kun olemme tutkineet verkko-ostoskäyttäytymistä kaikissa pohjoismaissa. Osa tuloksista oli odotettavissa, mutta tutkimus on paljastanut myös täysin uusia maakohtaisia piirteitä”, Netsin Finlandin toimitusjohtaja Päivö Eerola arvioi tutkimustuloksia.

Lue koko tutkimus

Aiemmat verkkokaupan tutkimukset ovat osoittaneet, että suomalaiset verkkokaupat ovat suhteessa laiskoja kansainvälistymään. Kuten TNS Gallupin tutkimuskin osoittaa, esimerkiksi muiden pohjoismaiden kansalaiset toisivat suomalaiselle verkkokauppiaalle paljon uutta ostopotentiaalia. Suomalaisten verkkokauppiaiden kannattaisikin useissa tilanteissa harkita vakavasti kansainvälistymistä saavuttaakseen myös rajojen ulkopuolella olevat ostajat.

Suomalainen Erätukku on positiivinen poikkeus kansainvälisessä verkkokaupankäynnissä. Erätukku on Suomen johtava ulkoilun, retkeilyn, metsästyksen ja kalastuksen ostospaikka, joka on toteuttanut Suomen verkkokaupan lisäksi samalla ulkoasulla ja toiminnallisuuksilla Vildmarks -verkkokaupan. Vildmarks toimii itsenäisenä verkkokauppanaan Ruotsissa.

Tutustu Vildmarks -verkkokauppaan

ViidakkoStore -verkkokauppa-alustamme soveltuu erinomaisesti myös kansainväliseen kaupankäyntiin. Monikieli- ja -valuuttatuki mahdollistavat kaupankäynnin myös Suomen rajojen ulkopuolella – jouhevasti ja näppärästi yhdeltä alustalta.

Kysy lisää kansainvälisestä verkkokaupasta myynnistämme

Oliko artikkeli mielestäsi mielenkiintoinen?

Tilaa kuukausittainen uutiskirjeemme, joka sisältää aina uusimmat mielenkiintoiset artikkelit.

Tilaa uutiskirje tästä

Lisää uutisia

GDPR sähköpostimarkkinoijalle – mikä muuttuu?

Miten EU:n yleinen tietosuoja-asetus vaikuttaa sähköpostimarkkinointiin, ja kuinka pureskelemme asiaa Postiviidakko-järjestelmässä?

Lue lisää

Automaatiosta keinoälyyn – AI markkinoijan apuvälineenä

Moni on markkinoinnin automaation myötä herännyt pohtimaan, mitä kaikkea teemme manuaalisesti. Samalla on alettu huomata, miten suunnattomia mahdollisuuksia data markkinoijalle tarjoaa ja ryhdytty etsimään uudenlaisia ratkaisuja sen hyödyntämiseksi myös markkinoinnin automaatiotyökalujen ulkopuolelta.

Lue lisää

Markkinoinnin automaation top 5 haastetta – ja näin selätät ne

Markkinoinnin automaatiota tekevät yritykset mainitsevat haasteina tietämyksen ja osaamisen puutteen, laadukkaan sisällön tuottamisen, henkilöresurssit, strategian puutteen sekä käytettävyyden.

Lue lisää

Case: Näin mittasimme viiden markkinointikanavan tehokkuutta UTM-parametrien avulla

Eri markkinointikanavien statistiikan seuraaminen ja kanavien tehokkuuden vertailu tuottaa usein päänvaivaa. Kirjoitimme käytännönläheisen step by step -kuvauksen aiheesta.

Lue lisää

Mitä kuuluu suomalaiseen grillikesään?

Halusimme selvittää, mitä kuuluu suomalaiseen grillikesään. Seurasimme ViidakkoMonitorilla grillaukseen liittyviä sanoja sosiaalisessa mediassa puolentoista kuukauden ajan.

Lue lisää