Kirjoitus

Suomalaiset laiskoja verkko-ostajia

Ota yhteyttä
Suomalaiset laiskoja verkko-ostajia Tämä on ensimmäinen kerta, kun olemme tutkineet verkko-ostoskäyttäytymistä kaikissa pohjoismaissa. Osa tuloksista oli odotettavissa, mutta tutkimus on paljastanut myös täysin uusia maakohtaisia piirteitä. Tämä on ensimmäinen kerta, kun olemme tutkineet verkko-ostoskäyttäytymistä kaikissa pohjoismaissa. Osa tuloksista oli odotettavissa, mutta tutkimus on paljastanut myös täysin uusia maakohtaisia piirteitä.

TNS Gallup tutki pohjoismaisten kuluttajien verkkokäyttäytymistä alkuvuonna 2012. Suomalaisista internetin käyttäjistä vain 45 prosenttia teki tutkimusjakson aikana verkko-ostoksia, kun taas norjalaisista verkkokaupoissa asioi 59 prosenttia ja ruotsalaisista 52 prosenttia.

”Tämä on ensimmäinen kerta, kun olemme tutkineet verkko-ostoskäyttäytymistä kaikissa pohjoismaissa. Osa tuloksista oli odotettavissa, mutta tutkimus on paljastanut myös täysin uusia maakohtaisia piirteitä”, Netsin Finlandin toimitusjohtaja Päivö Eerola arvioi tutkimustuloksia.

Lue koko tutkimus

Aiemmat verkkokaupan tutkimukset ovat osoittaneet, että suomalaiset verkkokaupat ovat suhteessa laiskoja kansainvälistymään. Kuten TNS Gallupin tutkimuskin osoittaa, esimerkiksi muiden pohjoismaiden kansalaiset toisivat suomalaiselle verkkokauppiaalle paljon uutta ostopotentiaalia. Suomalaisten verkkokauppiaiden kannattaisikin useissa tilanteissa harkita vakavasti kansainvälistymistä saavuttaakseen myös rajojen ulkopuolella olevat ostajat.

ViidakkoStore -verkkokauppa-alustamme soveltuu erinomaisesti myös kansainväliseen kaupankäyntiin. Monikieli- ja -valuuttatuki mahdollistavat kaupankäynnin myös Suomen rajojen ulkopuolella – jouhevasti ja näppärästi yhdeltä alustalta.

Kysy lisää kansainvälisestä verkkokaupasta myynnistämme

Oliko artikkeli mielestäsi mielenkiintoinen?

Tilaa kuukausittainen uutiskirjeemme, joka sisältää aina uusimmat mielenkiintoiset artikkelit.

Tilaa uutiskirje tästä

Lisää uutisia

Nähdään Markkinoinnin viikolla 4.-5.9.2018!

Suomen suurin markkinoinnin ja viestinnän alan tapahtuma, Markkinoinnin viikko, on taas pian täällä, ja Koodiviidakko on mukana jo kahdeksatta kertaa. Osastoltamme löydät vahvan edustuksen asiantuntijoitamme, joilta kuulet parhaat vinkit markkinointisi ja viestintäsi kehittämiseen tiiviiden tietoiskujen muodossa. Asiantuntijoitamme pääset kuulemaan myös tapahtuman päälavoilla. Katso kooste tietoiskujemme ja puheenvuorojemme tarkoista aiheista ja ajankohdista. Tervetuloa mukaan kuuntelemaan ja keskustelemaan kanssamme!

Lue lisää

9 askelta: näin teet onnistuneen verkkosivu-uudistuksen

Tavoitteiden määrittelystä palveluntarjoajan valintaan – mitä verkkosivu-uudistuksessa tulee ottaa huomioon, ja miltä näyttää onnistunut verkkosivujen uudistusprojekti?

Lue lisää

Verkkokauppias, seuraa ja kehitä asiakaskokemusta mediaseurannan avulla

Suoran palautteen sijaan asiakaskokemuksista avaudutaan yhä useammin verkossa ja sosiaalisessa mediassa. Vain murto-osa verkkokeskustelujen kehuista ja kritiikistä kantautuu verkkokauppiaan korviin. Miten seurata asiakaskokemusta ja miten kerättyä palautetta voi hyödyntää oman liiketoiminnan kehittämiseen?

Lue lisää

Uutishuone 101 - suunnittele, toteuta ja hyödy [+infograafi]

Uutishuone kokoaa yrityksen tai organisaation avainsisällöt eli tuoreimmat tiedotteet, blogikirjoitukset, ajankohtaiset tapahtumat sekä sosiaalisen median sisällöt yhdelle ja samalle sivulle. Oikein toteutettuna uutishuone palvelee paitsi kohderyhmiesi tarpeita, myös tukee omia toimintatavoitteitasi. Koostimme vinkit, joiden avulla suunnittelet ja toteutat toimivan uutishuoneen ja saat siitä enemmän irti.

Lue lisää

Dynaamiset vuosikertomukset verkossa

Yhä useammat yritykset ovat siirtäneet vuoden tärkeimmän julkaisun digiaikaan ja toteuttaneet vuosikertomuksensa verkossa. Pureudumme artikkelissamme verkkovuosikertomuksen merkittävimpiin etuihin ja näytämme esimerkkejä toteutuksista.

Lue lisää