Kirjoitus

Sivuviidakko Analytics Edition tuo analytiikan osaksi digitaalista sisällöntuotantoa

Ota yhteyttä
Katso kuva Sivuviidakko Analytics Edition tuo analytiikan osaksi digitaalista sisällöntuotantoa Sivuviidakko-julkaisujärjestelmän Analytics Edition kertoo sisällöntuottajalle mihin osaan sivustoa kannattaa keskittyä ja mikä jättää vähemmälle huomiolle. Sivuviidakko-julkaisujärjestelmän Analytics Edition kertoo sisällöntuottajalle mihin osaan sivustoa kannattaa keskittyä ja mikä jättää vähemmälle huomiolle.

Koodiviidakko lanseerasi tällä viikolla Sivuviidakko-julkaisujärjestelmästä uuden Sivuviidakko Analytics Edition™ -version. Uusi analytiikkaohjattu sivustomoottori on ainutlaatuinen sekä Suomessa että maailmalla, sillä se tuo sivuston taustalla olevan analytiikkatiedon suoraan sivustoa päivittävän käyttäjän ylläpitonäkymään. Sivuviidakon käyttäjänä näet näin ollen nopealla vilkaisulla oman sivustosi parhaat ja huonot puolet ja voit kehittää sivustoa eteenpäin päivittäisen rutiini-ylläpidon yhteydessä.

Käytännössä Sivuviidakko-julkaisujärjestelmän Analytics Edition kertoo sisällöntuottajalle mihin osaan sivustoa kannattaa keskittyä ja mikä jättää vähemmälle huomiolle. Analytiikka on siten saatavilla suoraan siellä, missä itse sisältöä tehdään. Koodiviidakon uusi lanseeraus yhdistää näin ollen kaksi digiviestinnän ammattilaisten päivittäistä työkalua, julkaisujärjestelmän ja analytiikka-työkalun, joita on aiemmin käytetty erillisinä järjestelminä.

Sivuviidakon analytiikka-integraatio ja Google Analyticsin käyttö eivät ole toisensa poissulkevia. Nyt Analyticsiin siirtyminen on entistä helpompaa, sillä sivuston ja analytiikan välillä on suora yhteys. Tärkeimmät analytiikkatiedot tuodaan Sivuviidakkoon, mutta statistiikaan tarkemmin perehtyville kaikki data on edelleen tallessa myös Google Analyticsin puolella.

Sivuviidakko Analytics Edition™ on Koodiviidakon asiakaslähtöisen tuotekehityksen tulos. Koodiviidakolla suurin osa tuotekehitysideoista kumpuaa asiakasrajapinnasta ja käytännön yhteistyöstä suomalaisten digi- ja mainostoimistojen kanssa.

"Olemme jo pitkään havainneet markkinoinnin mittaamisen ongelman. Mittareita meiltä ei puutu, pelkästään Google Analytics tuottaa yli 300 erilaista raporttia sivuston toimivuudesta. Mutta mitä näistä oikein pitäisi seurata? Otimme haasteen vastaan ja integroimme Google Analyticsin ja Sivuviidakon toisiinsa. Nyt tärkeimmän analytiikkatiedon löydät Sivuviidakosta suoraan sieltä, missä itse sisältökin tuotetaan. Ja raporttejakin on enää vain muutama."
Samuli Tursas, Toimitusjohtaja, Koodiviidakko Oy

Sivuviidakko Analytics Edition™ tukee osaltaan Koodiviidakon pyrkimyksiä tuoda asiakkailleen kokonaisvaltaisia ratkaisuja digitaaliseen viestintään. Sen sijaan, että jokainen digiviestinnän työkalu ostettaisiin erikseen erillisiltä toimittajilta, digiviestinnän kokonaisuus voidaan hoitaa toisiinsa integroituvien työkalujen avulla. Sivuviidakon ohella myös muut Viidakon työkalut tukevat Google Analyticsiä.

Ota yhteyttä ja pyydä demo Sivuviidakosta

Oletko jo Sivuviidakon käyttäjä? Ota yhteyttä omaan yhteyshenkilöösi ja kysy lisää!

Oliko artikkeli mielestäsi mielenkiintoinen?

Tilaa kuukausittainen uutiskirjeemme, joka sisältää aina uusimmat mielenkiintoiset artikkelit.

Tilaa uutiskirje tästä

 

Artikkelin kommentointi

Lisää uutisia

Nähdään Markkinoinnin viikolla 4.-5.9.2018!

Suomen suurin markkinoinnin ja viestinnän alan tapahtuma, Markkinoinnin viikko, on taas pian täällä, ja Koodiviidakko on mukana jo kahdeksatta kertaa. Osastoltamme löydät vahvan edustuksen asiantuntijoitamme, joilta kuulet parhaat vinkit markkinointisi ja viestintäsi kehittämiseen tiiviiden tietoiskujen muodossa. Asiantuntijoitamme pääset kuulemaan myös tapahtuman päälavoilla. Katso kooste tietoiskujemme ja puheenvuorojemme tarkoista aiheista ja ajankohdista. Tervetuloa mukaan kuuntelemaan ja keskustelemaan kanssamme!

Lue lisää

9 askelta: näin teet onnistuneen verkkosivu-uudistuksen

Tavoitteiden määrittelystä palveluntarjoajan valintaan – mitä verkkosivu-uudistuksessa tulee ottaa huomioon, ja miltä näyttää onnistunut verkkosivujen uudistusprojekti?

Lue lisää

Verkkokauppias, seuraa ja kehitä asiakaskokemusta mediaseurannan avulla

Suoran palautteen sijaan asiakaskokemuksista avaudutaan yhä useammin verkossa ja sosiaalisessa mediassa. Vain murto-osa verkkokeskustelujen kehuista ja kritiikistä kantautuu verkkokauppiaan korviin. Miten seurata asiakaskokemusta ja miten kerättyä palautetta voi hyödyntää oman liiketoiminnan kehittämiseen?

Lue lisää

Uutishuone 101 - suunnittele, toteuta ja hyödy [+infograafi]

Uutishuone kokoaa yrityksen tai organisaation avainsisällöt eli tuoreimmat tiedotteet, blogikirjoitukset, ajankohtaiset tapahtumat sekä sosiaalisen median sisällöt yhdelle ja samalle sivulle. Oikein toteutettuna uutishuone palvelee paitsi kohderyhmiesi tarpeita, myös tukee omia toimintatavoitteitasi. Koostimme vinkit, joiden avulla suunnittelet ja toteutat toimivan uutishuoneen ja saat siitä enemmän irti.

Lue lisää

Dynaamiset vuosikertomukset verkossa

Yhä useammat yritykset ovat siirtäneet vuoden tärkeimmän julkaisun digiaikaan ja toteuttaneet vuosikertomuksensa verkossa. Pureudumme artikkelissamme verkkovuosikertomuksen merkittävimpiin etuihin ja näytämme esimerkkejä toteutuksista.

Lue lisää