Kirjoitus

Sisältömarkkinointi kiinnostaa markkinointi- ja viestintäpäättäjiä

Ota yhteyttä
Katso kuva Sisältömarkkinointi kiinnostaa markkinointi- ja viestintäpäättäjiä 75 % kyselyyn vastanneista lukijoista mainitsi Vinkit ja ohjeet kirjeemme parhaaksi anniksi. Vinkkien ja ohjeiden ohella puolet vastaajista nosti tutkimustulokset kirjeiden parhaiden juttujen joukkoon. Vastaajat saivat valita kysymyksessä useamman vaihtoehdon.
Katso kuva Sisältömarkkinointi kiinnostaa markkinointi- ja viestintäpäättäjiä 75 % vastaajista mainitsi sisältömarkkinoinnin aiheeksi, josta he lukisivat erityisen mielellään. Myös kirjeiden kohdentaminen ja yksilöllisyys herätti paljon kiinnostusta.

Toteutimme heinäkuussa Sähköpostimarkkinoijan uutiskirjeemme lukijoille kyselyn, jossa selvitimme lukijoiden mielipiteitä nykyisestä kirjeestä sekä tulevista suuntaviivoista. Suurkiitos kaikille vastaajille! Tulokset osoittavat, että kirjeen parhaana antina pidetään kirjeeseen nostettuja digimarkkinoinnin vinkkejä ja ohjeita. Erityisen kiinnostava aihe kirjeeseen olisi sisältömarkkinointi.

Vastaajat

Tyypillisimmillään Sähköpostimarkkinoijan uutiskirjeemme vastaanottajat ovat erisuuruisten yritysten markkinointi- ja viestintäpäättäjiä. Toisaalta vastaanottajissa on myös paljon yrittäjiä, jotka hyödyntävät sähköisiä uutiskirjeitä esimerkiksi verkkokaupan tai kivijalkamyymälän markkinoinnissa. Vuosien saatossa uutiskirjeemme on kerryttänyt uskollisen lukijakunnan, joista moni on liittynyt listallemme esimerkiksi messuilla, facebookissa tai nettisivuilla olevan lomakkeen kautta. Opt-in menetelmin kerätyt uutiskirjeen tilaajat ovat yleensä kaikista uskollisimpia lukijoita, ja vastaanottavat mielellään itse tilaamansa uutiskirjeen.

Mielestäni kirjeen parasta antia ovat

75 % kyselyyn vastanneista lukijoista mainitsi antamamme Vinkit ja ohjeet uutiskirjeen parhaaksi anniksi. Olemme viljelleet digimarkkinoinnin vinkkejä ja ohjeita jo useamman vuoden ajan, esimerkiksi julkaisemallamme Sähköpostimarkkinoinnin oppaalla on jo reilusti yli 6000 lataajaa. Näistä vinkeistä ja ohjeista kiitos kuuluu toki myös asiakkaillemme, sillä parhaat jutut nousevat aina esiin käytännön tekemisen kautta. Päivittäinen yhteistyömme suomalaisten mainostoimistojen ja digiviestinnän ammattilaisten kanssa antaa paljon hyvää kaikupohjaa käytännön vinkeille. Vinkkien ja ohjeiden ohella puolet vastaajista nosti tutkimustulokset kirjeiden parhaimpien juttujen joukkoon. Vastaajat saivat valita kysymyksessä useamman vaihtoehdon.

Erityisen kiinnostava aihe olisi

75 % vastaajista mainitsi sisältömarkkinoinnin aiheeksi, josta he lukisivat erityisen mielellään. Myös kirjeiden kohdentamista ja yksilöllisyyttä pidettiin tärkeänä aihepiirinä, sillä 67 % vastaajista nosti aiheen kiinnostavimpien joukkoon. Markkinoinnin automaatiot ja alan ajankohtaiset tapahtumat herättivät kiinnostusta 25 % vastaajista. Vastaajat saivat valita useamman vaihtoehdon.

Yllämainittujen aiheiden lisäksi saimme paljon kiinnostavia aihe-ehdotuksia avoimessa kentässä, kiitos kertaalleen kaikille vastaajille! Tulemme nostamaan ideoitanne ja ehdotuksianne kirjeeseemme tulevan syksyn ja talven mittaan.

Tässä vielä muutamia saamiamme kommentteja:

”Loistava esimerkki siitä, miten mainosmailista tehdään kiinnostava. Olen suositellut sitä useille kavereille, jotka ovat myös mailinne tilanneet.”

”Yleinen ulkoasu on miellyttävä ja luettavuus hyvä. Pääotsikot herättävät riittävästi huomion ja kuvituksen ja tekstin välinen suhde on kohdillaan. Julkaisutiheys on sopiva.”

”Voisi ilmestyä useamminkin!”

Tilaa Sähköpostimarkkinoijan uutiskirje

Oliko artikkeli mielestäsi mielenkiintoinen?

Tilaa kuukausittainen uutiskirjeemme, joka sisältää aina uusimmat mielenkiintoiset artikkelit.

Tilaa uutiskirje tästä

 

Artikkelin kommentointi

Lisää uutisia

GDPR sähköpostimarkkinoijalle – mikä muuttuu?

Miten EU:n yleinen tietosuoja-asetus vaikuttaa sähköpostimarkkinointiin, ja kuinka pureskelemme asiaa Postiviidakko-järjestelmässä?

Lue lisää

Automaatiosta keinoälyyn – AI markkinoijan apuvälineenä

Moni on markkinoinnin automaation myötä herännyt pohtimaan, mitä kaikkea teemme manuaalisesti. Samalla on alettu huomata, miten suunnattomia mahdollisuuksia data markkinoijalle tarjoaa ja ryhdytty etsimään uudenlaisia ratkaisuja sen hyödyntämiseksi myös markkinoinnin automaatiotyökalujen ulkopuolelta.

Lue lisää

Markkinoinnin automaation top 5 haastetta – ja näin selätät ne

Markkinoinnin automaatiota tekevät yritykset mainitsevat haasteina tietämyksen ja osaamisen puutteen, laadukkaan sisällön tuottamisen, henkilöresurssit, strategian puutteen sekä käytettävyyden.

Lue lisää

Case: Näin mittasimme viiden markkinointikanavan tehokkuutta UTM-parametrien avulla

Eri markkinointikanavien statistiikan seuraaminen ja kanavien tehokkuuden vertailu tuottaa usein päänvaivaa. Kirjoitimme käytännönläheisen step by step -kuvauksen aiheesta.

Lue lisää

Mitä kuuluu suomalaiseen grillikesään?

Halusimme selvittää, mitä kuuluu suomalaiseen grillikesään. Seurasimme ViidakkoMonitorilla grillaukseen liittyviä sanoja sosiaalisessa mediassa puolentoista kuukauden ajan.

Lue lisää