Kirjoitus

Sisältömarkkinointi jatkaa voittokulkuaan, markkinoinnin automaatiot tekevät tuloaan

Ota yhteyttä
Katso kuva Sisältömarkkinointi jatkaa voittokulkuaan, markkinoinnin automaatiot tekevät tuloaan 80 % sähköpostimarkkinoijan uutiskirjeen lukijoista toivoo sisältömarkkinoinnin aiheita käsiteltävän myös jatkossa. Vastaajat saivat valita useamman vaihtoehdon. 80 % sähköpostimarkkinoijan uutiskirjeen lukijoista toivoo sisältömarkkinoinnin aiheita käsiteltävän myös jatkossa. Vastaajat saivat valita useamman vaihtoehdon.
Katso kuva Sisältömarkkinointi jatkaa voittokulkuaan, markkinoinnin automaatiot tekevät tuloaan 78 % lukijoista oli sitä mieltä, että Vinkit ja Ohjeet ovat nykyisen kirjeen parasta antia. 78 % lukijoista oli sitä mieltä, että Vinkit ja Ohjeet ovat nykyisen kirjeen parasta antia.

Sisältömarkkinointi on edelleen kuuma aihe markkinoinnin ja viestinnän ammattilaisten keskuudessa, kertoo tuore lukijakyselymme. Sähköpostimarkkinoijan uutiskirjeen vastaanottajille toteutetussa kyselyssämme 80 % vastaajista halusi lukea tulevana syksynä artikkeleja sisältömarkkinoinnin aiheista. Toiseksi eniten, 47 % kaikista vastaajista, toivoi juttuja markkinoinnin automaatioista. Markkinoinnin automaatiosta kiinnostuneiden määrä on noussut selvästi vuoden takaisesta, jolloin automaatio-aiheita toivoi käsiteltävän vain 25 % vastaajista.

Valmiiden vastausvaihtoehtojen ohella lukijat saivat kertoa avoimessa kentässä omia ehdotuksiaan juttuaiheiksi. Suurkiitos kaikista vastauksista! Avoimien vastausten määrä yllätti todella positiivisesti, ja loistavista ehdotuksista riittää ammennettavaa syksyn ohella pitkälle talveen.  

Miten Sähköpostimarkkinoijan uutiskirje pärjäsi koulussa?

Jos sähköpostimarkkinoijan uutiskirjeemme kävisi koulua, olisi se hyvä – lähes kiitettävä oppilas. Lukijoidemme antamien kouluarvosanojen keskiarvoksi tuli 8 1/2, mikä on loistava tulos. Tulos ei kuitenkaan ole täydellinen, joten parannettavaakin jää vielä seuraavaa kyselyä ajatellen. Haluammekin kiittää kirjettä ylistäneiden ohella myös rakentavaa palautetta ja hyviä kehitysehdotuksia antaneita lukijoitamme. Käymme kaikki ehdotukset läpi ja pyrimme tekemään uutiskirjeestä yhä lukijaystävällisemmän.

78 % vastaajista piti kirjeidemme vinkkejä ja ohjeita uutiskirjeen parhaana antina. Myös case-kuvauksista tykättiin erityisen paljon – 52 % vastaajista sijoitti ne kärkeen.

Tässä muutamia otteita lukijoidemme palautteista:

- Erittäin hyvät otsikot, herättävät mielenkiinnon!
- Sopiva julkaisutiheys. En ole harkinnut kirjeen peruutusta, joten sisältö on laadukasta.
- Helposti ymmärrettäviä, kiinnostavia, sopivin väliajoin
- Ajankohtainen, siisti, selkeä, informatiivinen, huomionarvo kohdallaan ;) 
- Kirje oikein hyvä ja käsittelee ajankohtaisia asioita. Voisi tulla useamminkin, ei haittaisi ainakaan minua.

Tilaa Sähköpostimarkkinoijan uutiskirje

Oliko artikkeli mielestäsi mielenkiintoinen?

Tilaa kuukausittainen uutiskirjeemme, joka sisältää aina uusimmat mielenkiintoiset artikkelit.

Tilaa uutiskirje tästä

 

Artikkelin kommentointi

Lisää uutisia

Nähdään Markkinoinnin viikolla 4.-5.9.2018!

Suomen suurin markkinoinnin ja viestinnän alan tapahtuma, Markkinoinnin viikko, on taas pian täällä, ja Koodiviidakko on mukana jo kahdeksatta kertaa. Osastoltamme löydät vahvan edustuksen asiantuntijoitamme, joilta kuulet parhaat vinkit markkinointisi ja viestintäsi kehittämiseen tiiviiden tietoiskujen muodossa. Asiantuntijoitamme pääset kuulemaan myös tapahtuman päälavoilla. Katso kooste tietoiskujemme ja puheenvuorojemme tarkoista aiheista ja ajankohdista. Tervetuloa mukaan kuuntelemaan ja keskustelemaan kanssamme!

Lue lisää

9 askelta: näin teet onnistuneen verkkosivu-uudistuksen

Tavoitteiden määrittelystä palveluntarjoajan valintaan – mitä verkkosivu-uudistuksessa tulee ottaa huomioon, ja miltä näyttää onnistunut verkkosivujen uudistusprojekti?

Lue lisää

Verkkokauppias, seuraa ja kehitä asiakaskokemusta mediaseurannan avulla

Suoran palautteen sijaan asiakaskokemuksista avaudutaan yhä useammin verkossa ja sosiaalisessa mediassa. Vain murto-osa verkkokeskustelujen kehuista ja kritiikistä kantautuu verkkokauppiaan korviin. Miten seurata asiakaskokemusta ja miten kerättyä palautetta voi hyödyntää oman liiketoiminnan kehittämiseen?

Lue lisää

Uutishuone 101 - suunnittele, toteuta ja hyödy [+infograafi]

Uutishuone kokoaa yrityksen tai organisaation avainsisällöt eli tuoreimmat tiedotteet, blogikirjoitukset, ajankohtaiset tapahtumat sekä sosiaalisen median sisällöt yhdelle ja samalle sivulle. Oikein toteutettuna uutishuone palvelee paitsi kohderyhmiesi tarpeita, myös tukee omia toimintatavoitteitasi. Koostimme vinkit, joiden avulla suunnittelet ja toteutat toimivan uutishuoneen ja saat siitä enemmän irti.

Lue lisää

Dynaamiset vuosikertomukset verkossa

Yhä useammat yritykset ovat siirtäneet vuoden tärkeimmän julkaisun digiaikaan ja toteuttaneet vuosikertomuksensa verkossa. Pureudumme artikkelissamme verkkovuosikertomuksen merkittävimpiin etuihin ja näytämme esimerkkejä toteutuksista.

Lue lisää