Kirjoitus

Sisältömarkkinointi jatkaa voittokulkuaan, markkinoinnin automaatiot tekevät tuloaan

Ota yhteyttä
Katso kuva Sisältömarkkinointi jatkaa voittokulkuaan, markkinoinnin automaatiot tekevät tuloaan 80 % sähköpostimarkkinoijan uutiskirjeen lukijoista toivoo sisältömarkkinoinnin aiheita käsiteltävän myös jatkossa. Vastaajat saivat valita useamman vaihtoehdon.
Katso kuva Sisältömarkkinointi jatkaa voittokulkuaan, markkinoinnin automaatiot tekevät tuloaan 78 % lukijoista oli sitä mieltä, että Vinkit ja Ohjeet ovat nykyisen kirjeen parasta antia.

Sisältömarkkinointi on edelleen kuuma aihe markkinoinnin ja viestinnän ammattilaisten keskuudessa, kertoo tuore lukijakyselymme. Sähköpostimarkkinoijan uutiskirjeen vastaanottajille toteutetussa kyselyssämme 80 % vastaajista halusi lukea tulevana syksynä artikkeleja sisältömarkkinoinnin aiheista. Toiseksi eniten, 47 % kaikista vastaajista, toivoi juttuja markkinoinnin automaatioista. Markkinoinnin automaatiosta kiinnostuneiden määrä on noussut selvästi vuoden takaisesta, jolloin automaatio-aiheita toivoi käsiteltävän vain 25 % vastaajista.

Valmiiden vastausvaihtoehtojen ohella lukijat saivat kertoa avoimessa kentässä omia ehdotuksiaan juttuaiheiksi. Suurkiitos kaikista vastauksista! Avoimien vastausten määrä yllätti todella positiivisesti, ja loistavista ehdotuksista riittää ammennettavaa syksyn ohella pitkälle talveen.  

Miten Sähköpostimarkkinoijan uutiskirje pärjäsi koulussa?

Jos sähköpostimarkkinoijan uutiskirjeemme kävisi koulua, olisi se hyvä – lähes kiitettävä oppilas. Lukijoidemme antamien kouluarvosanojen keskiarvoksi tuli 8 1/2, mikä on loistava tulos. Tulos ei kuitenkaan ole täydellinen, joten parannettavaakin jää vielä seuraavaa kyselyä ajatellen. Haluammekin kiittää kirjettä ylistäneiden ohella myös rakentavaa palautetta ja hyviä kehitysehdotuksia antaneita lukijoitamme. Käymme kaikki ehdotukset läpi ja pyrimme tekemään uutiskirjeestä yhä lukijaystävällisemmän.

78 % vastaajista piti kirjeidemme vinkkejä ja ohjeita uutiskirjeen parhaana antina. Myös case-kuvauksista tykättiin erityisen paljon – 52 % vastaajista sijoitti ne kärkeen.

Tässä muutamia otteita lukijoidemme palautteista:

- Erittäin hyvät otsikot, herättävät mielenkiinnon!
- Sopiva julkaisutiheys. En ole harkinnut kirjeen peruutusta, joten sisältö on laadukasta.
- Helposti ymmärrettäviä, kiinnostavia, sopivin väliajoin
- Ajankohtainen, siisti, selkeä, informatiivinen, huomionarvo kohdallaan ;) 
- Kirje oikein hyvä ja käsittelee ajankohtaisia asioita. Voisi tulla useamminkin, ei haittaisi ainakaan minua.

Tilaa Sähköpostimarkkinoijan uutiskirje

Oliko artikkeli mielestäsi mielenkiintoinen?

Tilaa kuukausittainen uutiskirjeemme, joka sisältää aina uusimmat mielenkiintoiset artikkelit.

Tilaa uutiskirje tästä

 

Artikkelin kommentointi

Lisää uutisia

GDPR sähköpostimarkkinoijalle – mikä muuttuu?

Miten EU:n yleinen tietosuoja-asetus vaikuttaa sähköpostimarkkinointiin, ja kuinka pureskelemme asiaa Postiviidakko-järjestelmässä?

Lue lisää

Automaatiosta keinoälyyn – AI markkinoijan apuvälineenä

Moni on markkinoinnin automaation myötä herännyt pohtimaan, mitä kaikkea teemme manuaalisesti. Samalla on alettu huomata, miten suunnattomia mahdollisuuksia data markkinoijalle tarjoaa ja ryhdytty etsimään uudenlaisia ratkaisuja sen hyödyntämiseksi myös markkinoinnin automaatiotyökalujen ulkopuolelta.

Lue lisää

Markkinoinnin automaation top 5 haastetta – ja näin selätät ne

Markkinoinnin automaatiota tekevät yritykset mainitsevat haasteina tietämyksen ja osaamisen puutteen, laadukkaan sisällön tuottamisen, henkilöresurssit, strategian puutteen sekä käytettävyyden.

Lue lisää

Case: Näin mittasimme viiden markkinointikanavan tehokkuutta UTM-parametrien avulla

Eri markkinointikanavien statistiikan seuraaminen ja kanavien tehokkuuden vertailu tuottaa usein päänvaivaa. Kirjoitimme käytännönläheisen step by step -kuvauksen aiheesta.

Lue lisää

Mitä kuuluu suomalaiseen grillikesään?

Halusimme selvittää, mitä kuuluu suomalaiseen grillikesään. Seurasimme ViidakkoMonitorilla grillaukseen liittyviä sanoja sosiaalisessa mediassa puolentoista kuukauden ajan.

Lue lisää