Kirjoitus

Sisältömarkkinointi – hypestä hallintaan?

Ota yhteyttä
Katso kuva Sisältömarkkinointi – hypestä hallintaan? Miten sisältömarkkinointia tekevät yritykset kokevat onnistuneensa käytännön toteutuksessa? Mitkä ovat suurimmat haasteet? Miten sisältömarkkinointia tekevät yritykset kokevat onnistuneensa käytännön toteutuksessa? Mitkä ovat suurimmat haasteet?

Sisältömarkkinointi nousi muutama vuosi sitten todelliseksi ”buzzwordiksi” yritysten markkinointiviestinnässä. Usealle markkinoijalle tämä tarkoitti ajattelutavan muutosta: enää ei saanut tyrkyttää, tarjota tai tuutata. Piti koukuttaa ja houkuttaa – tarjota kiinnostavaa sisältöä, jota luetaan, jaetaan ja haetaan.

Pölyn laskeuduttua sisältömarkkinoinnin käytänteistä ja taktiikoista on tullut suurelle osalle yrityksiä arkipäivää. Mutta miltä tilanne näyttää sisältömarkkinointia tekevän yrityksen näkökulmasta?Mikä on tehokasta, tai osataanko ylipäätään mitata? Jaetaanko vastuuta, tarvitaanko apua? Entä millaisiin haasteisiin yrityksissä on törmätty?

Sisältömarkkinoinnin tutkimus

Koodiviidakko toteutti alkuvuodesta 2015 asiakkailleen sisältömarkkinoinnin käytäntöjä, tavoitteita ja haasteita koskevan kyselyn, johon vastasi yhteensä 293 yritysedustajaa. Kysely toteutettiin aineistona Mari Maunun Oulun yliopiston kauppakorkeakoululle tekemään pro gradu -tutkielmaan.

Kyselyyn vastanneiden 293 joukossa on usean eri kokoluokan yrityksiä mikroyrityksistä suuriin yrityksiin. Kyselyyn vastanneista 46 % toimii yritysmarkkinoilla, 29 % kuluttajamarkkinoilla ja 25 % julkisella sektorilla.

Teimme tutkimuksen tuloksista koosteen, jossa käydään läpi sen olennaisimmat ja mielenkiintoisimmat löydökset sekä vedetään yhteen tutkimuksen antia.

Tutustu tuloksiin

Oliko artikkeli mielestäsi mielenkiintoinen?

Tilaa kuukausittainen uutiskirjeemme, joka sisältää aina uusimmat mielenkiintoiset artikkelit.

Tilaa uutiskirje tästä

 

Artikkelin kommentointi

Lisää uutisia

Nähdään Markkinoinnin viikolla 4.-5.9.2018!

Suomen suurin markkinoinnin ja viestinnän alan tapahtuma, Markkinoinnin viikko, on taas pian täällä, ja Koodiviidakko on mukana jo kahdeksatta kertaa. Osastoltamme löydät vahvan edustuksen asiantuntijoitamme, joilta kuulet parhaat vinkit markkinointisi ja viestintäsi kehittämiseen tiiviiden tietoiskujen muodossa. Asiantuntijoitamme pääset kuulemaan myös tapahtuman päälavoilla. Katso kooste tietoiskujemme ja puheenvuorojemme tarkoista aiheista ja ajankohdista. Tervetuloa mukaan kuuntelemaan ja keskustelemaan kanssamme!

Lue lisää

9 askelta: näin teet onnistuneen verkkosivu-uudistuksen

Tavoitteiden määrittelystä palveluntarjoajan valintaan – mitä verkkosivu-uudistuksessa tulee ottaa huomioon, ja miltä näyttää onnistunut verkkosivujen uudistusprojekti?

Lue lisää

Verkkokauppias, seuraa ja kehitä asiakaskokemusta mediaseurannan avulla

Suoran palautteen sijaan asiakaskokemuksista avaudutaan yhä useammin verkossa ja sosiaalisessa mediassa. Vain murto-osa verkkokeskustelujen kehuista ja kritiikistä kantautuu verkkokauppiaan korviin. Miten seurata asiakaskokemusta ja miten kerättyä palautetta voi hyödyntää oman liiketoiminnan kehittämiseen?

Lue lisää

Uutishuone 101 - suunnittele, toteuta ja hyödy [+infograafi]

Uutishuone kokoaa yrityksen tai organisaation avainsisällöt eli tuoreimmat tiedotteet, blogikirjoitukset, ajankohtaiset tapahtumat sekä sosiaalisen median sisällöt yhdelle ja samalle sivulle. Oikein toteutettuna uutishuone palvelee paitsi kohderyhmiesi tarpeita, myös tukee omia toimintatavoitteitasi. Koostimme vinkit, joiden avulla suunnittelet ja toteutat toimivan uutishuoneen ja saat siitä enemmän irti.

Lue lisää

Dynaamiset vuosikertomukset verkossa

Yhä useammat yritykset ovat siirtäneet vuoden tärkeimmän julkaisun digiaikaan ja toteuttaneet vuosikertomuksensa verkossa. Pureudumme artikkelissamme verkkovuosikertomuksen merkittävimpiin etuihin ja näytämme esimerkkejä toteutuksista.

Lue lisää