Kirjoitus

Sähköpostimarkkinoinnin Do´s and Don´ts

Ota yhteyttä
Sähköpostimarkkinoinnin Do´s and Don´ts Kokosimme listan yleisimmistä asioista, jotka kannattaa huomioida sähköpostimarkkinointia tehdessä.

Sähköpostimarkkinoinnin tarkistuslista / Do´s & Don´ts

Sähköpostimarkkinoinnin ja -viestinnän osalta alalla on vielä usein epäselvyyksiä miten asiat tulisi hoitaa. Kokosimme listan yleisimmistä asioista, jotka kannattaa huomioida sähköpostimarkkinointia tehdessä. Alla sähköpostimarkkinoinnin Do´s and Don´ts.

Muista tutustua myös Sähköpostimarkkinoijan oppaan lisävinkkeihin!

Tee nämä (Do):

  1. Tee viestistä yksinkertainen ja ytimekäs: Panosta selkeään sisältöön ja kuvaa asiasi ytimekkäästi, jolloin kirje on myös helpommin luettavissa. Nosta tärkein asia ylimmäiseksi.
  2. Tee otsikosta houkutteleva ja napakka: Tutkimusten mukaan tehokkain otsikko kertoo tiiviisti missä viestissä on kyse - eli on yksinkertainen. Nerokkaat markkinointi-sanaleikit eivät yleensä toimi.
  3. Tee aktiivista seurantaa: Seuraa monipuolisesti kampanjasi/uutiskirjeesi tehoa. Kerää tilastoja avausprosenteista ja kirjeesi suosituimmista sisällöistä. Kehitä markkinointiasi seurannasta saatavien raporttien pohjalta.
  4. Varmistu aina, että palveluntarjoajasi testaa viestit yleisimmillä sähköpostinlukuohjelmilla.
  5. Kohdenna ja automatisoi viestejäsi: Erotu massasta kohdentamalla ja tuottamalla kohderyhmällesi heille relevanttia tietoa oikeaan aikaan

Vältä näitä (Don´t Do):

  1. Älä personoi otsikkoa: Amerikkalaisten tutkimusten mukaan otsikon personointi vastaanottajan nimellä voi jopa puolittaa viestin tehon, koska viesti voidaan helposti mieltää roskapostiksi. Vältä siis personointia otsikoissa.
  2. Vältä turhia huutomerkkejä ja isoilla kirjaimilla kirjoittamista. Ne ärsyttävät helposti lukijaa.
  3. Älä lähetä viestin kuvia linkkeinä. Viestin teho kärsii, koska vastaanottaja ei yleensä avaa kuvia. Käytä sitävastoin sähköpostimarkkinointiohjelmaa, joka lähettää kuvat liitteenä, jolloin vastaanottaja näkee ne suoraan viestissä.
  4. Älä tee viestistäsi liian sekavaa; muista, että yksinkertainen on kaunista.
  5. Älä unohda, että vastaanottajan on voitava vaivattomasti kieltää sähköpostimarkkinointi viestiin vastaamalla tai viestissä olevan linkin kautta. Kiellot tulee ottaa viipymättä huomioon.

 

Lähde: Sähköpostimarkkinoinnin opas

Oliko artikkeli mielestäsi mielenkiintoinen?

Tilaa kuukausittainen uutiskirjeemme, joka sisältää aina uusimmat mielenkiintoiset artikkelit.

Tilaa uutiskirje tästä

Lisää uutisia

Kuinka yritykset hyötyvät markkinoinnin automaatiosta?

Koodiviidakko toteutti toukokuussa 2017 kansainvälisen kyselytutkimuksen markkinoinnin automaatiosta. Kysely suunnattiin markkinoinnin ja viestinnän ammattilaisille, ja siihen vastasi yhteensä 421 yritysedustajaa.

Lue lisää

10 yleisintä harhaluuloa markkinoinnin automaatiosta

Aika on vihdoin kypsä markkinoinnin automaatiolle. Ennen kuin ryhdymme toimeen, karistetaan muutama markkinoinnin automaatioon yleisesti liitetty harhaluulo.

Lue lisää

5 syytä hyödyntää markkinoinnin automaatiota verkkokaupassa

Miksi markkinoinnin automaatiota kannattaa hyödyntää verkkokaupan markkinoinnissa? Kokosimme viisi hyvää syytä ja käytännön vinkkejä.

Lue lisää

Analytiikka mediaseurannassa

Mediaseurantapalvelun avulla organisaatio voi helposti pysyä ajan tasalla toiminnalleen tärkeistä aiheista. Pelkästään tiedon keräämisellä ei ole yksistään mitään arvoa, vaan arvokas data täytyy valjastaa hyötykäyttöön. Datan syvällinen analysointi ja ymmärtäminen on koko ajan yhä tärkeämpää.

Lue lisää

Kohti täysivaltaisempaa mediaseurantaa

Tuntuuko sinusta, että seurantojen luominen ja kohdentaminen on hankalaa ja työlästä? Perinteisesti mediaa seurataan avainsanojen pohjalta rakennettujen automaattisten seurantojen avulla. Uusi aihealuehaku tekee mediaseurannasta helpompaa ja tarkempaa.

Lue lisää