Kirjoitus

Sähköpostimarkkinoinnin Do´s and Don´ts

Ota yhteyttä
Sähköpostimarkkinoinnin Do´s and Don´ts Kokosimme listan yleisimmistä asioista, jotka kannattaa huomioida sähköpostimarkkinointia tehdessä.

Sähköpostimarkkinoinnin tarkistuslista / Do´s & Don´ts

Sähköpostimarkkinoinnin ja -viestinnän osalta alalla on vielä usein epäselvyyksiä miten asiat tulisi hoitaa. Kokosimme listan yleisimmistä asioista, jotka kannattaa huomioida sähköpostimarkkinointia tehdessä. Alla sähköpostimarkkinoinnin Do´s and Don´ts.

Muista tutustua myös Sähköpostimarkkinoijan oppaan lisävinkkeihin!

Tee nämä (Do):

  1. Tee viestistä yksinkertainen ja ytimekäs: Panosta selkeään sisältöön ja kuvaa asiasi ytimekkäästi, jolloin kirje on myös helpommin luettavissa. Nosta tärkein asia ylimmäiseksi.
  2. Tee otsikosta houkutteleva ja napakka: Tutkimusten mukaan tehokkain otsikko kertoo tiiviisti missä viestissä on kyse - eli on yksinkertainen. Nerokkaat markkinointi-sanaleikit eivät yleensä toimi.
  3. Tee aktiivista seurantaa: Seuraa monipuolisesti kampanjasi/uutiskirjeesi tehoa. Kerää tilastoja avausprosenteista ja kirjeesi suosituimmista sisällöistä. Kehitä markkinointiasi seurannasta saatavien raporttien pohjalta.
  4. Varmistu aina, että palveluntarjoajasi testaa viestit yleisimmillä sähköpostinlukuohjelmilla.
  5. Kohdenna ja automatisoi viestejäsi: Erotu massasta kohdentamalla ja tuottamalla kohderyhmällesi heille relevanttia tietoa oikeaan aikaan

Vältä näitä (Don´t Do):

  1. Älä personoi otsikkoa: Amerikkalaisten tutkimusten mukaan otsikon personointi vastaanottajan nimellä voi jopa puolittaa viestin tehon, koska viesti voidaan helposti mieltää roskapostiksi. Vältä siis personointia otsikoissa.
  2. Vältä turhia huutomerkkejä ja isoilla kirjaimilla kirjoittamista. Ne ärsyttävät helposti lukijaa.
  3. Älä lähetä viestin kuvia linkkeinä. Viestin teho kärsii, koska vastaanottaja ei yleensä avaa kuvia. Käytä sitävastoin sähköpostimarkkinointiohjelmaa, joka lähettää kuvat liitteenä, jolloin vastaanottaja näkee ne suoraan viestissä.
  4. Älä tee viestistäsi liian sekavaa; muista, että yksinkertainen on kaunista.
  5. Älä unohda, että vastaanottajan on voitava vaivattomasti kieltää sähköpostimarkkinointi viestiin vastaamalla tai viestissä olevan linkin kautta. Kiellot tulee ottaa viipymättä huomioon.

 

Lähde: Sähköpostimarkkinoinnin opas

Oliko artikkeli mielestäsi mielenkiintoinen?

Tilaa kuukausittainen uutiskirjeemme, joka sisältää aina uusimmat mielenkiintoiset artikkelit.

Tilaa uutiskirje tästä

Lisää uutisia

GDPR sähköpostimarkkinoijalle – mikä muuttuu?

Miten EU:n yleinen tietosuoja-asetus vaikuttaa sähköpostimarkkinointiin, ja kuinka pureskelemme asiaa Postiviidakko-järjestelmässä?

Lue lisää

Automaatiosta keinoälyyn – AI markkinoijan apuvälineenä

Moni on markkinoinnin automaation myötä herännyt pohtimaan, mitä kaikkea teemme manuaalisesti. Samalla on alettu huomata, miten suunnattomia mahdollisuuksia data markkinoijalle tarjoaa ja ryhdytty etsimään uudenlaisia ratkaisuja sen hyödyntämiseksi myös markkinoinnin automaatiotyökalujen ulkopuolelta.

Lue lisää

Markkinoinnin automaation top 5 haastetta – ja näin selätät ne

Markkinoinnin automaatiota tekevät yritykset mainitsevat haasteina tietämyksen ja osaamisen puutteen, laadukkaan sisällön tuottamisen, henkilöresurssit, strategian puutteen sekä käytettävyyden.

Lue lisää

Case: Näin mittasimme viiden markkinointikanavan tehokkuutta UTM-parametrien avulla

Eri markkinointikanavien statistiikan seuraaminen ja kanavien tehokkuuden vertailu tuottaa usein päänvaivaa. Kirjoitimme käytännönläheisen step by step -kuvauksen aiheesta.

Lue lisää

Mitä kuuluu suomalaiseen grillikesään?

Halusimme selvittää, mitä kuuluu suomalaiseen grillikesään. Seurasimme ViidakkoMonitorilla grillaukseen liittyviä sanoja sosiaalisessa mediassa puolentoista kuukauden ajan.

Lue lisää