Kirjoitus

Mobiili vai ei? Siinä vasta pulma!

Ota yhteyttä
Mobiili vai ei? Siinä vasta pulma! Responsiivisella toteutuksella tarkoitetaan, että uutiskirje skaalautuu automaattisesti päätelaitteen mukaan. Näytön leveydestä riippumatta lukija näkee aina omalle laitteelleen optimoidun version, jota on helppo lukea ja selata.
Katso kuva Mobiili vai ei? Siinä vasta pulma! Koodiviidakko analysoi lukijakuntansa ja päätyi uutiskirjeen responsiiviseen toteutukseen. Lukijakunnasta kerätty statistiikka kertoo, että 1/4 kaikista lukijoista avaa sähköpostinsa mobiilissa.

Mobiiliystävällisenä voidaan pitää uutiskirjettä, joka näyttää uutiskirjeen graafisena päätelaitteesta riippumatta. Kirje, jota ei ole varta vasten suunniteltu responsiiviseksi, ei kuitenkaan palvele mobiilikäyttäjiä parhaalla mahdollisella tavalla. Viestin sisältö on todennäköisesti liian pientä mobiilinäyttöön, jolloin käyttäjä joutuu zoomaamaan tekstiä ja kuvia nähdäkseen kirjeen sisällön.

Responsiivisella toteutuksella tarkoitetaan sen sijaan sitä, että uutiskirje skaalautuu automaattisesti päätelaitteen mukaan. Näytön leveydestä riippumatta lukija näkee näin ollen aina omalle laitteelleen optimoidun version, jota on helppo lukea ja selata.

Mitä hyötyä?

Responsiivisen uutiskirjetoteutuksen myötä:

  • Huomioit lukijakuntasi optimoimalla uutiskirjenäkymän heille sopivaksi. Annat kuvan, että lukijakokemus todella kiinnostaa yritystänne.
  • Annat omalle sisällöllesi parhaan mahdollisen näkyvyyden. Jos lukijan täytyy ponnistella nähdäksesi sisältösi, katoaa osa kiinnostuksesta todennäköisesti jo matkan varrella, eikä huippuunsa hiottu sisältösi näin ollen pääse oikeuksiinsa.
  • Erotut muista. Vain pieni osa uutiskirjeistä tehdään responsiivisena: toteutuksen avulla voit näyttää yrityksesi olevan edistynyt ja ajan hermolla.

Mobiili vai ei? Perusta päätöksesi analyysille

Responsiivista uutiskirjettä voidaan suositella jo lähes kaikille, sillä mobiililla sähköpostiaan lukevia löytyy jo melkein jokaiselta vastaanottajalistalta. Digitaalinen markkinointi on kuitenkin aina mitattavissa, eikä asioita näin ollen kannata turhaan tehdä vain siksi että se on kivaa. Lukijakuntaa analysoimalla voidaan selvittää mobiilikäyttäjien osuus omista vastaanottajista ja toisaalta myös seurata määrän kehitystä.  

Koodiviidakko analysoi lukijakuntansa ja päätyi uutiskirjeen responsiiviseen toteutukseen. Lukijakunnasta kerätty statistiikka kertoo, että jo 1/4 kaikista lukijoistamme avaa sähköpostinsa mobiilissa. Statistiikan perusteella päätimme huomioida mobiiliavaajat entistä paremmin myös kirjeen toteutustavassa.

Tehdessäsi uutiskirjeet Postiviidakolla voit nähdä lähetyksistäsi tärkeää statistiikkatietoa, kuten mobiiliavausten määrät ja käytetyt sähköpostiohjelmat. Tekniikkamme mahdollistaa myös uutiskirjeen toteutuksen responsiivisin menetelmin. Ota yhteyttä ja kysy lisää!

Ota yhteyttä

Oliko artikkeli mielestäsi mielenkiintoinen?

Tilaa kuukausittainen uutiskirjeemme, joka sisältää aina uusimmat mielenkiintoiset artikkelit.

Tilaa uutiskirje tästä

 

Artikkelin kommentointi

Lisää uutisia

Kuinka yritykset hyötyvät markkinoinnin automaatiosta?

Koodiviidakko toteutti toukokuussa 2017 kansainvälisen kyselytutkimuksen markkinoinnin automaatiosta. Kysely suunnattiin markkinoinnin ja viestinnän ammattilaisille, ja siihen vastasi yhteensä 421 yritysedustajaa.

Lue lisää

10 yleisintä harhaluuloa markkinoinnin automaatiosta

Aika on vihdoin kypsä markkinoinnin automaatiolle. Ennen kuin ryhdymme toimeen, karistetaan muutama markkinoinnin automaatioon yleisesti liitetty harhaluulo.

Lue lisää

5 syytä hyödyntää markkinoinnin automaatiota verkkokaupassa

Miksi markkinoinnin automaatiota kannattaa hyödyntää verkkokaupan markkinoinnissa? Kokosimme viisi hyvää syytä ja käytännön vinkkejä.

Lue lisää

Analytiikka mediaseurannassa

Mediaseurantapalvelun avulla organisaatio voi helposti pysyä ajan tasalla toiminnalleen tärkeistä aiheista. Pelkästään tiedon keräämisellä ei ole yksistään mitään arvoa, vaan arvokas data täytyy valjastaa hyötykäyttöön. Datan syvällinen analysointi ja ymmärtäminen on koko ajan yhä tärkeämpää.

Lue lisää

Kohti täysivaltaisempaa mediaseurantaa

Tuntuuko sinusta, että seurantojen luominen ja kohdentaminen on hankalaa ja työlästä? Perinteisesti mediaa seurataan avainsanojen pohjalta rakennettujen automaattisten seurantojen avulla. Uusi aihealuehaku tekee mediaseurannasta helpompaa ja tarkempaa.

Lue lisää