Kirjoitus

Mobiili vai ei? Siinä vasta pulma!

Ota yhteyttä
Mobiili vai ei? Siinä vasta pulma! Responsiivisella toteutuksella tarkoitetaan, että uutiskirje skaalautuu automaattisesti päätelaitteen mukaan. Näytön leveydestä riippumatta lukija näkee aina omalle laitteelleen optimoidun version, jota on helppo lukea ja selata.
Katso kuva Mobiili vai ei? Siinä vasta pulma! Koodiviidakko analysoi lukijakuntansa ja päätyi uutiskirjeen responsiiviseen toteutukseen. Lukijakunnasta kerätty statistiikka kertoo, että 1/4 kaikista lukijoista avaa sähköpostinsa mobiilissa.

Mobiiliystävällisenä voidaan pitää uutiskirjettä, joka näyttää uutiskirjeen graafisena päätelaitteesta riippumatta. Kirje, jota ei ole varta vasten suunniteltu responsiiviseksi, ei kuitenkaan palvele mobiilikäyttäjiä parhaalla mahdollisella tavalla. Viestin sisältö on todennäköisesti liian pientä mobiilinäyttöön, jolloin käyttäjä joutuu zoomaamaan tekstiä ja kuvia nähdäkseen kirjeen sisällön.

Responsiivisella toteutuksella tarkoitetaan sen sijaan sitä, että uutiskirje skaalautuu automaattisesti päätelaitteen mukaan. Näytön leveydestä riippumatta lukija näkee näin ollen aina omalle laitteelleen optimoidun version, jota on helppo lukea ja selata.

Mitä hyötyä?

Responsiivisen uutiskirjetoteutuksen myötä:

  • Huomioit lukijakuntasi optimoimalla uutiskirjenäkymän heille sopivaksi. Annat kuvan, että lukijakokemus todella kiinnostaa yritystänne.
  • Annat omalle sisällöllesi parhaan mahdollisen näkyvyyden. Jos lukijan täytyy ponnistella nähdäksesi sisältösi, katoaa osa kiinnostuksesta todennäköisesti jo matkan varrella, eikä huippuunsa hiottu sisältösi näin ollen pääse oikeuksiinsa.
  • Erotut muista. Vain pieni osa uutiskirjeistä tehdään responsiivisena: toteutuksen avulla voit näyttää yrityksesi olevan edistynyt ja ajan hermolla.

Mobiili vai ei? Perusta päätöksesi analyysille

Responsiivista uutiskirjettä voidaan suositella jo lähes kaikille, sillä mobiililla sähköpostiaan lukevia löytyy jo melkein jokaiselta vastaanottajalistalta. Digitaalinen markkinointi on kuitenkin aina mitattavissa, eikä asioita näin ollen kannata turhaan tehdä vain siksi että se on kivaa. Lukijakuntaa analysoimalla voidaan selvittää mobiilikäyttäjien osuus omista vastaanottajista ja toisaalta myös seurata määrän kehitystä.  

Koodiviidakko analysoi lukijakuntansa ja päätyi uutiskirjeen responsiiviseen toteutukseen. Lukijakunnasta kerätty statistiikka kertoo, että jo 1/4 kaikista lukijoistamme avaa sähköpostinsa mobiilissa. Statistiikan perusteella päätimme huomioida mobiiliavaajat entistä paremmin myös kirjeen toteutustavassa.

Tehdessäsi uutiskirjeet Postiviidakolla voit nähdä lähetyksistäsi tärkeää statistiikkatietoa, kuten mobiiliavausten määrät ja käytetyt sähköpostiohjelmat. Tekniikkamme mahdollistaa myös uutiskirjeen toteutuksen responsiivisin menetelmin. Ota yhteyttä ja kysy lisää!

Ota yhteyttä

Oliko artikkeli mielestäsi mielenkiintoinen?

Tilaa kuukausittainen uutiskirjeemme, joka sisältää aina uusimmat mielenkiintoiset artikkelit.

Tilaa uutiskirje tästä

 

Artikkelin kommentointi

Lisää uutisia

GDPR sähköpostimarkkinoijalle – mikä muuttuu?

Miten EU:n yleinen tietosuoja-asetus vaikuttaa sähköpostimarkkinointiin, ja kuinka pureskelemme asiaa Postiviidakko-järjestelmässä?

Lue lisää

Automaatiosta keinoälyyn – AI markkinoijan apuvälineenä

Moni on markkinoinnin automaation myötä herännyt pohtimaan, mitä kaikkea teemme manuaalisesti. Samalla on alettu huomata, miten suunnattomia mahdollisuuksia data markkinoijalle tarjoaa ja ryhdytty etsimään uudenlaisia ratkaisuja sen hyödyntämiseksi myös markkinoinnin automaatiotyökalujen ulkopuolelta.

Lue lisää

Markkinoinnin automaation top 5 haastetta – ja näin selätät ne

Markkinoinnin automaatiota tekevät yritykset mainitsevat haasteina tietämyksen ja osaamisen puutteen, laadukkaan sisällön tuottamisen, henkilöresurssit, strategian puutteen sekä käytettävyyden.

Lue lisää

Case: Näin mittasimme viiden markkinointikanavan tehokkuutta UTM-parametrien avulla

Eri markkinointikanavien statistiikan seuraaminen ja kanavien tehokkuuden vertailu tuottaa usein päänvaivaa. Kirjoitimme käytännönläheisen step by step -kuvauksen aiheesta.

Lue lisää

Mitä kuuluu suomalaiseen grillikesään?

Halusimme selvittää, mitä kuuluu suomalaiseen grillikesään. Seurasimme ViidakkoMonitorilla grillaukseen liittyviä sanoja sosiaalisessa mediassa puolentoista kuukauden ajan.

Lue lisää