Kirjoitus

Laskulla maksaminen yhä haluttua verkkokaupassa

Ota yhteyttä
Laskulla maksaminen yhä haluttua verkkokaupassa Jälkikäteismaksu mielletään kuluttajien keskuudessa yleisesti turvalliseksi, helpoksi ja luotettavaksi maksutavaksi.

Posten Nordenin tekemässä tutkimuksessa on kartoitettu Pohjoismaisten kuluttajien mieltymyksiä verkossa ostamisesta. Tutkimuksessa eräänä aiheena olivat kuluttajien suosimat maksutavat, joista jälkikäteen maksettava lasku nousi Suomessa 30 % osuuteen. Osuutta voidaan pitää verrattaen suurena – suurempaan osuuteen nousi ainoastaan suora verkkopankkimaksu 39 prosentin osuudellaan luottokorttien ja muiden maksutapojen jäädessä huomattavasti pienemmille prosenteille.

Muiden maksutapojen rinnalla jälkikäteismaksu on siis edelleen haluttu maksutapa, eikä sitä näin ollen kannata unohtaa verkkokaupan maksutapojen valikoimasta. Jälkikäteismaksu mielletään kuluttajien keskuudessa yleisesti turvalliseksi, helpoksi ja luotettavaksi maksutavaksi. Vaikka kauppiaalla on oikeus itse päättää mitä maksutapoja hän tarjoaa ostajille, myös esimerkiksi Kuluttajaliitto suosittelee lisäämään verkkokaupan valikoimaan myös jälkikäteismaksutapoja. 

Tutustu Posten Nordenin tutkimukseen tarkemmin täältä.

Oliko artikkeli mielestäsi mielenkiintoinen?

Tilaa kuukausittainen uutiskirjeemme, joka sisältää aina uusimmat mielenkiintoiset artikkelit.

Tilaa uutiskirje tästä

Lisää uutisia

GDPR sähköpostimarkkinoijalle – mikä muuttuu?

Miten EU:n yleinen tietosuoja-asetus vaikuttaa sähköpostimarkkinointiin, ja kuinka pureskelemme asiaa Postiviidakko-järjestelmässä?

Lue lisää

Automaatiosta keinoälyyn – AI markkinoijan apuvälineenä

Moni on markkinoinnin automaation myötä herännyt pohtimaan, mitä kaikkea teemme manuaalisesti. Samalla on alettu huomata, miten suunnattomia mahdollisuuksia data markkinoijalle tarjoaa ja ryhdytty etsimään uudenlaisia ratkaisuja sen hyödyntämiseksi myös markkinoinnin automaatiotyökalujen ulkopuolelta.

Lue lisää

Markkinoinnin automaation top 5 haastetta – ja näin selätät ne

Markkinoinnin automaatiota tekevät yritykset mainitsevat haasteina tietämyksen ja osaamisen puutteen, laadukkaan sisällön tuottamisen, henkilöresurssit, strategian puutteen sekä käytettävyyden.

Lue lisää

Case: Näin mittasimme viiden markkinointikanavan tehokkuutta UTM-parametrien avulla

Eri markkinointikanavien statistiikan seuraaminen ja kanavien tehokkuuden vertailu tuottaa usein päänvaivaa. Kirjoitimme käytännönläheisen step by step -kuvauksen aiheesta.

Lue lisää

Mitä kuuluu suomalaiseen grillikesään?

Halusimme selvittää, mitä kuuluu suomalaiseen grillikesään. Seurasimme ViidakkoMonitorilla grillaukseen liittyviä sanoja sosiaalisessa mediassa puolentoista kuukauden ajan.

Lue lisää