Kirjoitus

Kun markkinointi ei yksin riitä

Ota yhteyttä
Kun markkinointi ei yksin riitä Mitattavuus ja yhdisteleminen ovat uuden vuoden viestintä- ja PR-teemat.

Uusi vuosi ja uudet kujeet. Näin on myös luovien toimistojen kohdalla, kun markkinoinnin ja viestinnän erottelu käy osin tarpeettomaksi. Samalla markkinoinnilta vaaditaan yhä enemmän selkeitä ja mitattavia tuloksia. Tämä avaa edelläkävijöille mahdollisuuden yhdistellä viestinnän ja markkinoinnin hyväksi todettuja keinoja. Näin asiakkaat saavat enemmän vastinetta rahoilleen.

Koodiviidakko on omalta osaltaan vastannut tähän haasteeseen vahvistamalla luovien toimistojen kumppanitiimin PR-, some- ja viestintäosaamista. Lehdistötiedottamiseen keskittynyt ePressi.com sekä mediaseurantaan erikoistunut News Engine Oy fuusioituivat Koodiviidakkoon 1.11.2014, jonka myötä siirryimme kollegani Joona Haapalan kanssa vahvistamaan kumppanuustiimiä viestintäosaamisellamme. Kumppanitiimissä tarjoamme ratkaisut viestintä- ja PR-haasteisiin kolmen palvelumme avulla:

1. Tiedottaminen luo kestävän tunnettuuden

Kokemuksemme mukaan mediasuhteet ovat olennainen osa kaikenkokoisten toimijoiden viestintää. Pelkkä markkinointi harvoin riittää ja omaa asiantuntijuuttaan voi vahvistaa parhaiten tiedottamisella ja sitä kautta medianäkyvyydellä. Näihin haasteisiin ja viestintää tehostamaan tarjoamme asiakkaillemme ePressi.com-tiedotejakelupalvelun. Kyse on ammattimaisesta tiedotejakelupalvelusta, jonka avulla tiedotteet saavuttavat laajan näkyvyyden. Tiedote voidaan kohdentaa toimialoittain tai alueellisesti, ja julkaisemalla tiedotteen palvelussamme saavutat yli 10 000 mediakontaktia, ja tavoitat tehokkaasti asiakkaitasi. Tiedote julkaistaan automaattisesti myös sosiaalisen median kanavissa näkyvyyden maksimoiseksi. Nopeatempoisessa viestintämaailmassa ePressi.com on helppokäyttöinen ja kattava tiedottamisen työkalu.

2. Suodata olennainen uutisointi mediassa ja tehosta sekä toimintaasi että ajankäyttöäsi

Olemme viestinnän ja markkinoinnin työkalujen kehityksessä panostaneet tehtyjen toimenpiteiden mitattavuuteen. Journalistisen mediajulkisuuden mittaamiseen ja seuraamiseen olemme luoneet Webnewsmonitorin, joka seuraa kattavasti journalistista verkkomediakantaa ja välittää liiketoiminnan kannalta oleellista uutisointia asiakkailleen. Asiakkaamme eli yritykset ja organisaatiot käyttävät Webnewsmonitoria mediamaineen hallintaan, päivittäiseen uutisseurantaan sekä viestinnän tehokkuuden mittaamiseen. Omaa julkisuutta ja toimialan trendejä seuraamalla voidaan varautua myös tuleviin tapahtumiin ajoissa.

3. Asiakkaasi ovat somessa, tunnetko heidät?

Suuri osa yritykselle tärkeästä keskustelusta käydään tänä päivänä sosiaalisen median kanavilla. Samalla on tärkeää pystyä reagoimaan nopeasti kanavilla tapahtuviin ilmiöihin ja keskusteluihin. Tiedostamme, että sosiaalinen media voi olla yrityksen kannalta yhtä olennainen kuin journalistinen media. Asiakkaat tavoittaa parhaiten sosiaalisessa mediassa, joten puheenaiheiden tunteminen on olennaisen tärkeää. SoMeMonitor on kotimainen sosiaalisen median seurantapalvelu. Olemme yhdistäneet sosiaalisen median seurannan ja analyysin yhteen helppokäyttöiseen työkaluun. Voit käyttää aikasi tehokkaammin ja saat selkeän kokonaiskuvan sosiaalisen median näkyvyydestäsi yhden työkalun avulla.

Yhteenvetona voi sanoa, että viestinnän ja markkinoinnin mitattavuus on entistä tärkeämpää, mutta toisaalta monikanavaisuuden ansiosta markkinointitoimenpiteiden mittaaminen voi olla myös haastavaa. Usean vuoden kokemuksella pystymme tarjoamaan ratkaisuja uuden vuoden viestintä- ja markkinointihaasteisiin. Kuuntele ensin, viesti sitten ja mittaa lopuksi tuloksia kattavasti. Perusta ratkaisut selkeään dataan ja kehitä kerätyn tiedon perusteella toimintaasi jatkuvasti. Olemme apunasi.

 /media/henkilokuvat/henkilokuvat-2013/harrirauhanummi.jpg

Harri Rauhanummi

Artikkelin kirjoittaja toimii Koodiviidakolla mainos- ja viestintätoimistoihin keskittyvässä kumppanuustiimissä Business Directorina. Lisäksi hän toimii asiantuntijana mediaseurantapalveluiden tuotekehityksessä. Harri on kauppatieteiden maisteri, jolla on yli viiden vuoden kokemus mediaseurannasta sekä mediatiedottamisesta. Harrilla on laajasti kokemusta myös sosiaalisen median seuraamisesta ja mittaamisesta.

Oliko artikkeli mielestäsi mielenkiintoinen?

Tilaa kuukausittainen uutiskirjeemme, joka sisältää aina uusimmat mielenkiintoiset artikkelit.

Tilaa uutiskirje tästä

Lisää uutisia

Kuinka yritykset hyötyvät markkinoinnin automaatiosta?

Koodiviidakko toteutti toukokuussa 2017 kansainvälisen kyselytutkimuksen markkinoinnin automaatiosta. Kysely suunnattiin markkinoinnin ja viestinnän ammattilaisille, ja siihen vastasi yhteensä 421 yritysedustajaa.

Lue lisää

10 yleisintä harhaluuloa markkinoinnin automaatiosta

Aika on vihdoin kypsä markkinoinnin automaatiolle. Ennen kuin ryhdymme toimeen, karistetaan muutama markkinoinnin automaatioon yleisesti liitetty harhaluulo.

Lue lisää

5 syytä hyödyntää markkinoinnin automaatiota verkkokaupassa

Miksi markkinoinnin automaatiota kannattaa hyödyntää verkkokaupan markkinoinnissa? Kokosimme viisi hyvää syytä ja käytännön vinkkejä.

Lue lisää

Analytiikka mediaseurannassa

Mediaseurantapalvelun avulla organisaatio voi helposti pysyä ajan tasalla toiminnalleen tärkeistä aiheista. Pelkästään tiedon keräämisellä ei ole yksistään mitään arvoa, vaan arvokas data täytyy valjastaa hyötykäyttöön. Datan syvällinen analysointi ja ymmärtäminen on koko ajan yhä tärkeämpää.

Lue lisää

Kohti täysivaltaisempaa mediaseurantaa

Tuntuuko sinusta, että seurantojen luominen ja kohdentaminen on hankalaa ja työlästä? Perinteisesti mediaa seurataan avainsanojen pohjalta rakennettujen automaattisten seurantojen avulla. Uusi aihealuehaku tekee mediaseurannasta helpompaa ja tarkempaa.

Lue lisää