Kirjoitus

Kohdentaminen – päivän sana sähköpostimarkkinoinnissa

Ota yhteyttä
Katso kuva Kohdentaminen – päivän sana sähköpostimarkkinoinnissa Ensimmäisen jakelun klikkaussuhde eli CTR oli 0,37 %, ja jakelu poiki lopulta 2 kauppaa Eventillalle. Ensimmäisen jakelun klikkaussuhde eli CTR oli 0,37 %, ja jakelu poiki lopulta 2 kauppaa Eventillalle.
Katso kuva Kohdentaminen – päivän sana sähköpostimarkkinoinnissa Toinen jakelu toteutettiin eri tavalla – huomattavasti pienemmälle rekisterille, mutta viestin sisällön tarkasti vastaanottajille kohdentaen. Toinen jakelu toteutettiin eri tavalla – huomattavasti pienemmälle rekisterille, mutta viestin sisällön tarkasti vastaanottajille kohdentaen.

Eventilla Oy on oululainen voimakkaasti kasvanut yritys, joka on lähtenyt hyödyntämään sähköpostimarkkinointia myynnin välineenä. Eventilla on palvelu, jonka avulla voidaan hallinnoida ja seurata tapahtumailmoittautumisia verkossa.

Markkinoidakseen palvelujaan Eventilla Oy toteutti kaksi erillistä sähköpostimarkkinointikampanjaa, toisen suurelle vastaanottajarekisterille ja toisen huomattavasti pienemmälle rekisterille, jossa vastaanottajina oli vain tietty toimiala.

Ensimmäisessä, isommassa jakelussa, vastaanottajia oli lähes 30 000. Tämä jakelu oli niin sanotusti kohdentamaton: siinä markkinoitiin Eventillan palveluja yrityksille otsikolla "Uusi palvelu tapahtumien hallintaan verkossa". Jakelun klikkaussuhde eli CTR oli 0,37 %, ja jakelu poiki lopulta 2 kauppaa Eventillalle.

Toinen jakelu toteutettiin eri tavalla – huomattavasti pienemmälle rekisterille, mutta viestin sisällön tarkasti vastaanottajille kohdentaen. Vastaanottajina olivat uimakoulut, joiden tiedettiin kokemuksesta painiskelevan ilmoittautumisten ja niiden hallintaan liittyvien asioiden kanssa. Eventillan palveluja markkinoitiin uimakouluille otsikolla "Uimakoulujen ilmoittautumiset helposti". Myös koko viestin sisältö muokattiin kohderyhmää puhuttelevaksi: tuloksena vain 121 vastaanottajalle menneestä viestistä oli klikkaussuhde CTR 7,89 % ja 3 kauppaa.

Case Eventilla todistaa, että osoitteiden määrää tärkeämpää sähköpostimarkkinoinnissa on osoitteiden laatu sekä viestin sisällön kohdentaminen vastaanottajille. Ihmisten vastaanottama sähköpostimarkkinoinnin määrä kasvaa jatkuvasti, mikä tekee relevantin sisällön tuottamisesta vastaanottajille entistä tärkeämpää. Vain kiinnostavat ja vastaanottajille merkitykselliset viestit luetaan – oikein kohdennettuna sähköpostimarkkinointi on toivottua viestintää, jota halutaan vastaanottaa jatkossakin. Kohdentaminen ei siis ole pelkkää sanahelinää, vaan todellakin päivän sana sähköpostimarkkinoinnissa!

Tutustu muihin asiakastarinoihimme

Oliko artikkeli mielestäsi mielenkiintoinen?

Tilaa kuukausittainen uutiskirjeemme, joka sisältää aina uusimmat mielenkiintoiset artikkelit.

Tilaa uutiskirje tästä

Lisää uutisia

Uutishuone 101 - suunnittele, toteuta ja hyödy [+infograafi]

Uutishuone kokoaa yrityksen tai organisaation avainsisällöt eli tuoreimmat tiedotteet, blogikirjoitukset, ajankohtaiset tapahtumat sekä sosiaalisen median sisällöt yhdelle ja samalle sivulle. Oikein toteutettuna uutishuone palvelee paitsi kohderyhmiesi tarpeita, myös tukee omia toimintatavoitteitasi. Koostimme vinkit, joiden avulla suunnittelet ja toteutat toimivan uutishuoneen ja saat siitä enemmän irti.

Lue lisää

Dynaamiset vuosikertomukset verkossa

Yhä useammat yritykset ovat siirtäneet vuoden tärkeimmän julkaisun digiaikaan ja toteuttaneet vuosikertomuksensa verkossa. Pureudumme artikkelissamme verkkovuosikertomuksen merkittävimpiin etuihin ja näytämme esimerkkejä toteutuksista.

Lue lisää

Sähköpostimarkkinoinnin listat ja GDPR: näin pidät tilaajasi (ja kerrytät samalla lisää)

Meistä lähes jokaisella on listoillamme henkilöitä, joiden kohtalo markkinoinnin kohderyhmänämme asetuksen voimaantulon jälkeen epäilyttää. Moni pohtiikin tällä hetkellä, miten saada olemassa olevat listat ajoissa mahdollisimman GDPR-varmoiksi. Koska sähköpostimarkkinointi on useimmille tuotto-panos -suhteeltaan sitä tuottavinta markkinointia, olisi tilaajien menettäminen myös menetettyä tuloa. Se tarkoittaa, ettei kannata hätiköidä tai ylireagoida, mutta valmistautua kyllä.

Lue lisää

GDPR sähköpostimarkkinoijalle – mikä muuttuu?

Miten EU:n yleinen tietosuoja-asetus vaikuttaa sähköpostimarkkinointiin, ja kuinka pureskelemme asiaa Postiviidakko-järjestelmässä?

Lue lisää

Digitaalisen markkinoinnin trendit 2018 [+infograafi]

Näin vuoden alkumetreillä on hyvä pysähtyä hetkeksi ja katsoa, miltä ympäröivä digimaailma näyttää juuri nyt. Käymme artikkelissamme läpi vuoden 2018 merkittävimmät digitaalisen markkinoinnin trendit ja muutosvoimat. Bonuksena löydät artikkelin lopusta infograafin, joka kokoaa yhteen kaikki 21 digitaalisen markkinoinnin trendiä.

Lue lisää