Kirjoitus

Kohdentaminen – päivän sana sähköpostimarkkinoinnissa

Ota yhteyttä
Katso kuva Kohdentaminen – päivän sana sähköpostimarkkinoinnissa Ensimmäisen jakelun klikkaussuhde eli CTR oli 0,37 %, ja jakelu poiki lopulta 2 kauppaa Eventillalle.
Katso kuva Kohdentaminen – päivän sana sähköpostimarkkinoinnissa Toinen jakelu toteutettiin eri tavalla – huomattavasti pienemmälle rekisterille, mutta viestin sisällön tarkasti vastaanottajille kohdentaen.

Eventilla Oy on oululainen voimakkaasti kasvanut nuori yritys, joka on lähtenyt hyödyntämään sähköpostimarkkinointia myynnin välineenä. Eventilla on palvelu, jonka avulla voidaan hallinnoida ja seurata tapahtumailmoittautumisia verkossa.

Markkinoidakseen palvelujaan Eventilla Oy toteutti kaksi erillistä sähköpostimarkkinointikampanjaa, toisen suurelle vastaanottajarekisterille ja toisen huomattavasti pienemmälle rekisterille, jossa vastaanottajina oli vain tietty toimiala.

Ensimmäisessä, isommassa jakelussa, vastaanottajia oli lähes 30 000. Tämä jakelu oli niin sanotusti kohdentamaton: siinä markkinoitiin Eventillan palveluja yrityksille otsikolla "Uusi palvelu tapahtumien hallintaan verkossa". Jakelun klikkaussuhde eli CTR oli 0,37 %, ja jakelu poiki lopulta 2 kauppaa Eventillalle.

Toinen jakelu toteutettiin eri tavalla – huomattavasti pienemmälle rekisterille, mutta viestin sisällön tarkasti vastaanottajille kohdentaen. Vastaanottajina olivat uimakoulut, joiden tiedettiin kokemuksesta painiskelevan ilmoittautumisten ja niiden hallintaan liittyvien asioiden kanssa. Eventillan palveluja markkinoitiin uimakouluille otsikolla "Uimakoulujen ilmoittautumiset helposti". Myös koko viestin sisältö muokattiin kohderyhmää puhuttelevaksi: tuloksena vain 121 vastaanottajalle menneestä viestistä oli klikkaussuhde CTR 7,89 % ja 3 kauppaa.

Case Eventilla todistaa, että osoitteiden määrää tärkeämpää sähköpostimarkkinoinnissa on osoitteiden laatu sekä viestin sisällön kohdentaminen vastaanottajille. Ihmisten vastaanottama sähköpostimarkkinoinnin määrä kasvaa jatkuvasti, mikä tekee relevantin sisällön tuottamisesta vastaanottajille entistä tärkeämpää. Vain kiinnostavat ja vastaanottajille merkitykselliset viestit luetaan – oikein kohdennettuna sähköpostimarkkinointi on toivottua viestintää, jota halutaan vastaanottaa jatkossakin. Kohdentaminen ei siis ole pelkkää sanahelinää, vaan todellakin päivän sana sähköpostimarkkinoinnissa!

Oliko artikkeli mielestäsi mielenkiintoinen?

Tilaa kuukausittainen uutiskirjeemme, joka sisältää aina uusimmat mielenkiintoiset artikkelit.

Tilaa uutiskirje tästä

Lisää uutisia

Kuinka yritykset hyötyvät markkinoinnin automaatiosta?

Koodiviidakko toteutti toukokuussa 2017 kansainvälisen kyselytutkimuksen markkinoinnin automaatiosta. Kysely suunnattiin markkinoinnin ja viestinnän ammattilaisille, ja siihen vastasi yhteensä 421 yritysedustajaa.

Lue lisää

10 yleisintä harhaluuloa markkinoinnin automaatiosta

Aika on vihdoin kypsä markkinoinnin automaatiolle. Ennen kuin ryhdymme toimeen, karistetaan muutama markkinoinnin automaatioon yleisesti liitetty harhaluulo.

Lue lisää

5 syytä hyödyntää markkinoinnin automaatiota verkkokaupassa

Miksi markkinoinnin automaatiota kannattaa hyödyntää verkkokaupan markkinoinnissa? Kokosimme viisi hyvää syytä ja käytännön vinkkejä.

Lue lisää

Analytiikka mediaseurannassa

Mediaseurantapalvelun avulla organisaatio voi helposti pysyä ajan tasalla toiminnalleen tärkeistä aiheista. Pelkästään tiedon keräämisellä ei ole yksistään mitään arvoa, vaan arvokas data täytyy valjastaa hyötykäyttöön. Datan syvällinen analysointi ja ymmärtäminen on koko ajan yhä tärkeämpää.

Lue lisää

Kohti täysivaltaisempaa mediaseurantaa

Tuntuuko sinusta, että seurantojen luominen ja kohdentaminen on hankalaa ja työlästä? Perinteisesti mediaa seurataan avainsanojen pohjalta rakennettujen automaattisten seurantojen avulla. Uusi aihealuehaku tekee mediaseurannasta helpompaa ja tarkempaa.

Lue lisää