Kirjoitus

Erityinen shoppailupäivä ennen joulua: Miksi ei toimisi Suomessakin?

Ota yhteyttä
Erityinen shoppailupäivä ennen joulua: Miksi ei toimisi Suomessakin? Erityiset kampanjat ja alennukset ovat loistava tapa tehdä lisämyyntiä verkkokauppaan: Black Fridayn tapaiset kansainväliset ja tunnetut konseptit antavat myös jo valmiiksi tehoa markkinointiin.

Yhdysvalloissa "Black Friday" -shoppailupäivää on vietetty joulun alla menestyksekkäästi jo vuosikymmeniä. Kyseessä on siis erityinen shoppailupäivä, kiitospäivän jälkeinen perjantai, jolloin eri kauppiaat antavat pientä alennusta ja aloittavat näin varsinaisen joulukaupankäynnin. Kivijalkamyymälöiden ohella konsepti näkyy laajalti myös verkkokaupassa. Isojen vähittäiskauppiaiden, kuten Applen ja Amazonin, myötävaikutuksesta konsepti on laajentunut myös Iso-Britanniaan. Miksi vastaava ei toimisi myös täällä meillä Suomessa?

Erityiset kampanjat ja alennukset ovat loistava tapa tehdä lisämyyntiä verkkokauppaan: Black Fridayn tapaiset kansainväliset ja tunnetut konseptit antavat myös jo valmiiksi tehoa markkinointiin. Verkkokauppojen kannattaisikin pyrkiä hyötymään nykyistä enemmän myös kivijalkakaupassa tapahtuvista erityisistä shoppailupäivistä ja kampanjoista, omien verkkokauppa-spesifien kampanjoiden ohella. Muun mainonnan lisäksi esimerkiksi sähköinen uutiskirje on loistava tapa informoida ja markkinoida kampanjoita verkkokaupan asiakkaille.

Laajamittainen kampanjointi vaatii verkkokaupan tekniikalta joustavuutta kävijäpiikkien suhteen, sekä toisaalta hyvät mahdollisuudet kampanjoiden ja alennusten luomiseen. ViidakkoStore-alustaan on saatavilla erityinen kampanjamoduli, jonka avulla kampanjoiden luominen ja hallinta onnistuu kätevästi. Alustassa on myös riittävästi kapasiteettia ja joustavuutta suurempienkin kävijäpiikkien käsittelyyn.

Tutustu ViidakkoStoreen

Oliko artikkeli mielestäsi mielenkiintoinen?

Tilaa kuukausittainen uutiskirjeemme, joka sisältää aina uusimmat mielenkiintoiset artikkelit.

Tilaa uutiskirje tästä

Lisää uutisia

GDPR sähköpostimarkkinoijalle – mikä muuttuu?

Miten EU:n yleinen tietosuoja-asetus vaikuttaa sähköpostimarkkinointiin, ja kuinka pureskelemme asiaa Postiviidakko-järjestelmässä?

Lue lisää

Automaatiosta keinoälyyn – AI markkinoijan apuvälineenä

Moni on markkinoinnin automaation myötä herännyt pohtimaan, mitä kaikkea teemme manuaalisesti. Samalla on alettu huomata, miten suunnattomia mahdollisuuksia data markkinoijalle tarjoaa ja ryhdytty etsimään uudenlaisia ratkaisuja sen hyödyntämiseksi myös markkinoinnin automaatiotyökalujen ulkopuolelta.

Lue lisää

Markkinoinnin automaation top 5 haastetta – ja näin selätät ne

Markkinoinnin automaatiota tekevät yritykset mainitsevat haasteina tietämyksen ja osaamisen puutteen, laadukkaan sisällön tuottamisen, henkilöresurssit, strategian puutteen sekä käytettävyyden.

Lue lisää

Case: Näin mittasimme viiden markkinointikanavan tehokkuutta UTM-parametrien avulla

Eri markkinointikanavien statistiikan seuraaminen ja kanavien tehokkuuden vertailu tuottaa usein päänvaivaa. Kirjoitimme käytännönläheisen step by step -kuvauksen aiheesta.

Lue lisää

Mitä kuuluu suomalaiseen grillikesään?

Halusimme selvittää, mitä kuuluu suomalaiseen grillikesään. Seurasimme ViidakkoMonitorilla grillaukseen liittyviä sanoja sosiaalisessa mediassa puolentoista kuukauden ajan.

Lue lisää