Kirjoitus

Case: Uutiskirje sivustouudistuksen tukena

Ota yhteyttä
Katso kuva Case: Uutiskirje sivustouudistuksen tukena Teaser-sivulle upotettu uutiskirjeen tilaus toimi loistavasti keräten uutiskirjeelle 1000 uutta vastaanottajaa.
Katso kuva Case: Uutiskirje sivustouudistuksen tukena Kirjeen avulla Eräluvat sai heti tuoreelle sivustolleen satoja kävijöitä, jotka pääsivät tutustumaan uuteen palveluun. Raikkaan ilmeen saaneelta sivustolta on entistä helpompi etsiä tietoa ja ostaa erälupia.

Sivustouudistus on yritykselle kuin yritykselle merkittävä satsaus, josta kannattaa ottaa mahdollisuuksien mukaan kaikki irti. Koodiviidakon tuotetarjonnan valinnut Eräluvat on hyvä esimerkki toteutuksesta, jossa digiviestinnän työkaluja hyödynnettiin monipuolisesti uudistuksen tukena.

Sivustouudistuksen käynnistyttyä Eräluville toteutettiin vanhan sivuston kärkeen ns. teaser-sivu, jonka sivustokävijä näkisi ensimmäisenä ennen entiseen verkkopalveluun ohjautumista. Teaser-sivun tarkoituksena oli kertoa sivustouudistuksesta ja kerätä samalla uutiskirjeen tilaajia – uusille tilaajille luvattiin myös ensimmäisenä tieto uuden palvelun avautumisesta. Näin sivustouudistus sai heti positiivista huomiota, näkyvyyttä sekä toivottua odotuksen tunnetta. Teaser-sivulle upotettu uutiskirjeen tilaus toimi loistavasti keräten uutiskirjeelle 1000 uutta vastaanottajaa.

Uudistuksen valmistuttua Eräluvat lähestyi uusia tilaajia kirjeellä, joka osoittautui tehokkaaksi markkinointitoimenpiteeksi. Kirjeen avaussuhde (OR) oli 40 % luokkaa ja klikkaussuhde (CTR) peräti 16 %, mitä voidaan pitää lähes alasta riippumatta erittäin hyvänä tuloksena. Kirjeen avulla Eräluvat sai heti uudelle sivustolleen satoja kävijöitä, jotka pääsivät tutustumaan uuteen palveluun. Uuden raikkaan ilmeen ohella uudistettu sivusto helpottaa kuluttajien tiedonsaantia sekä erälupien myyntiä.

"Olemme oikein tyytyväisiä projektiin, joka saatiin hienosti maaliin kiireisestä aikataulusta huolimatta. Myös yhteistyö projektin eri osapuolten: Koodiviidakon, mainostoimiston ja meidän välillämme toimi mutkattomasti ja jouhevasti", kertoo Erälupien verkkoviestinnän erikoissuunnittelija Hannaleena Mäki-Petäys.

Eraluvat.fi

Viidakko Marketing Cloud -tuoteperheen avulla voit toteuttaa Erälupien tapaan näppärästi koko digimarkkinoinnin kokonaisuuden: uutiskirjeet, landing- ja teaser sivut sekä uuden verkkopalvelun. Digimarkkinoinnin kokonaisuus koostuu palasista, joita ei kuitenkaan aina tarvitse toteuttaa kaikkia kerralla. Siksi Marketing Cloud -tuotteet toimivatkin mainiosti yksinään ja yhdessä - skaalautuen käyttötarpeen mukaan ja luoden keskenään synergiaetua.

Tutustu Marketing Cloud -kokonaisuuteen

Oliko artikkeli mielestäsi mielenkiintoinen?

Tilaa kuukausittainen uutiskirjeemme, joka sisältää aina uusimmat mielenkiintoiset artikkelit.

Tilaa uutiskirje tästä

Lisää uutisia

GDPR sähköpostimarkkinoijalle – mikä muuttuu?

Miten EU:n yleinen tietosuoja-asetus vaikuttaa sähköpostimarkkinointiin, ja kuinka pureskelemme asiaa Postiviidakko-järjestelmässä?

Lue lisää

Automaatiosta keinoälyyn – AI markkinoijan apuvälineenä

Moni on markkinoinnin automaation myötä herännyt pohtimaan, mitä kaikkea teemme manuaalisesti. Samalla on alettu huomata, miten suunnattomia mahdollisuuksia data markkinoijalle tarjoaa ja ryhdytty etsimään uudenlaisia ratkaisuja sen hyödyntämiseksi myös markkinoinnin automaatiotyökalujen ulkopuolelta.

Lue lisää

Markkinoinnin automaation top 5 haastetta – ja näin selätät ne

Markkinoinnin automaatiota tekevät yritykset mainitsevat haasteina tietämyksen ja osaamisen puutteen, laadukkaan sisällön tuottamisen, henkilöresurssit, strategian puutteen sekä käytettävyyden.

Lue lisää

Case: Näin mittasimme viiden markkinointikanavan tehokkuutta UTM-parametrien avulla

Eri markkinointikanavien statistiikan seuraaminen ja kanavien tehokkuuden vertailu tuottaa usein päänvaivaa. Kirjoitimme käytännönläheisen step by step -kuvauksen aiheesta.

Lue lisää

Mitä kuuluu suomalaiseen grillikesään?

Halusimme selvittää, mitä kuuluu suomalaiseen grillikesään. Seurasimme ViidakkoMonitorilla grillaukseen liittyviä sanoja sosiaalisessa mediassa puolentoista kuukauden ajan.

Lue lisää