Kirjoitus

Case: Uutiskirje kymmenkertaisti sivuston kävijämäärät

Ota yhteyttä
Case: Uutiskirje kymmenkertaisti sivuston kävijämäärät Trendi on sama joka kuukausi – uutiskirjeen avulla saadaan sivustolle selvä kävijäpiikki kirjeen lähetyspäivänä.

Casessa esittelemämme yritys käyttää sivustollaan Google Analytics -seurantaa, jonka avulla seurataan aktiivisesti päivittäistä kävijämäärää sivustolla. Ilman uutiskirjeiden tuomaa kävijävirtaa sivustolla on päivittäin noin 10-150 vierailua. Suurin osa kävijöistä löytää sivustolle joko suoraan osoitteen tai hakuliikenteen kautta. Kerran kuukaudessa lähtevä uutiskirje tuo normaaliin kävijämäärään valtavan hyppäyksen.

Normaalina päivänä sivustolla on noin 50-150 vierailijaa, kun taas uutiskirjeen lähdettyä tammikuussa vierailijoita oli tuona samana tammikuun päivänä 710 kappaletta. Trendi on sama joka kuukausi – uutiskirjeen avulla saadaan sivustolle selvä kävijäpiikki kirjeen lähetyspäivänä.

Ohessa oleva grafiikka havainnollistaa hyvin kerran kuukaudessa lähtevän kirjeen aiheuttamaa hyppäystä kävijämäärässä. Kuvassa näkyvät piikit ovat uutiskirjeiden lähetyspäiviä.

Mielenkiintoista on myös se, että uutiskirjeestä tulleet kävijät viettävät sivustolla kohtuullisen paljon aikaa. Sivuston sisältöön kannattaakin panostaa – uutiskirjeen avulla voit saada sekä olemassa olevat että uudet, potentiaaliset asiakkaat selailemaan tuotteitasi ja palveluihisi liittyvää tietoa.

Ota yhteyttä, jos haluat tutustua tarkemmin työkaluumme Postiviidakkoon. Sen avulla toteutat helposti tyylikkäät graafiset uutiskirjeet, joista voit linkittää lukijasi sivustonne mielenkiintoiseen sisältöön.

Ota yhteyttä

Oliko artikkeli mielestäsi mielenkiintoinen?

Tilaa kuukausittainen uutiskirjeemme, joka sisältää aina uusimmat mielenkiintoiset artikkelit.

Tilaa uutiskirje tästä

Lisää uutisia

Kuinka yritykset hyötyvät markkinoinnin automaatiosta?

Koodiviidakko toteutti toukokuussa 2017 kansainvälisen kyselytutkimuksen markkinoinnin automaatiosta. Kysely suunnattiin markkinoinnin ja viestinnän ammattilaisille, ja siihen vastasi yhteensä 421 yritysedustajaa.

Lue lisää

10 yleisintä harhaluuloa markkinoinnin automaatiosta

Aika on vihdoin kypsä markkinoinnin automaatiolle. Ennen kuin ryhdymme toimeen, karistetaan muutama markkinoinnin automaatioon yleisesti liitetty harhaluulo.

Lue lisää

5 syytä hyödyntää markkinoinnin automaatiota verkkokaupassa

Miksi markkinoinnin automaatiota kannattaa hyödyntää verkkokaupan markkinoinnissa? Kokosimme viisi hyvää syytä ja käytännön vinkkejä.

Lue lisää

Analytiikka mediaseurannassa

Mediaseurantapalvelun avulla organisaatio voi helposti pysyä ajan tasalla toiminnalleen tärkeistä aiheista. Pelkästään tiedon keräämisellä ei ole yksistään mitään arvoa, vaan arvokas data täytyy valjastaa hyötykäyttöön. Datan syvällinen analysointi ja ymmärtäminen on koko ajan yhä tärkeämpää.

Lue lisää

Kohti täysivaltaisempaa mediaseurantaa

Tuntuuko sinusta, että seurantojen luominen ja kohdentaminen on hankalaa ja työlästä? Perinteisesti mediaa seurataan avainsanojen pohjalta rakennettujen automaattisten seurantojen avulla. Uusi aihealuehaku tekee mediaseurannasta helpompaa ja tarkempaa.

Lue lisää