Kirjoitus

Case Musta-Pekka: Kohdennus tuo tuloksia

Ota yhteyttä
Katso kuva Case Musta-Pekka: Kohdennus tuo tuloksia Tärkeintä on saada sisältö kohtaamaan kohderyhmän kiinnostus ja seurata jatkuvasti miten tässä onnistutaan. Työtä asian eteen on tehtävä, mutta se näkyy myös tuloksissa

IT-tuotteiden jälleenmyyjä ja verkkokauppias Musta-Pekka on tehnyt tuloksellista sähköpostimarkkinointia jo useamman vuoden ajan. Lähetykseen Musta-Pekka käyttää Postiviidakko-työkalua, jolla lähetetään kuukausittain näyttäviä graafisia uutiskirjeitä sekä verkkokaupasta ostaneille että potentiaalisille asiakkaille. Kokemuksen kautta yrityksessä on huomattu, ettei sähköpostimarkkinoinnin kohdennus ole pelkkää sanahelinää.

Aiemmin Musta-Pekalla tehtiin markkinointia ostorekistereille, joissa viestien kohdennus oli hiukan väljempää. Hyvän sisällön ja laadukkaan vastaanottajarekisterin liittoon on toki pyritty aina – ajan myötä ostorekistereiden tehon huomattiin kuitenkin laskevan. Yrityksessä tiedostettiin että asialle täytyy tehdä jotain, ja syntyi päätös panostaa aiempaa voimakkaammin opt-in -tilaajarekisterin keräämiseen.

Tilaajia ryhdyttiin keräämään sivuston ja verkkokaupan kautta muun muassa erilaisten kilpailujen ja kampanjoiden avulla. Tilaajien keräämisen ohella Musta-Pekka seuraa tarkasti jakeluidensa tehoa eri kohderyhmille: jos jokin kohderyhmä tai juttu ei toimi, kokeillaan kohdentaa eri tavalla. Näin sekä sisältö että kohderyhmät päivittyvät ja jalostuvat jatkuvasti rinta rinnan. Systemaattisen työn on huomattu tuovan myös tuloksia: parhaiten kohdennetut viestit ovat saaneet massalistoihin verrattuna noin 8-kertaisen klikkausprosentin (CTR).

"Tärkeintä on saada sisältö kohtaamaan kohderyhmän kiinnostus ja seurata jatkuvasti miten tässä onnistutaan. Työtä asian eteen on tehtävä, mutta se näkyy myös tuloksissa", kertoo Musta Pekka Oy: n toimitusjohtaja Jussi Patopuro.

Lue casen ohella Koodiviidakon parhaat vinkit opt-in -tilaajarekisterin kartoittamiseen:

Tutustu Postiviidakkoon

Oliko artikkeli mielestäsi mielenkiintoinen?

Tilaa kuukausittainen uutiskirjeemme, joka sisältää aina uusimmat mielenkiintoiset artikkelit.

Tilaa uutiskirje tästä

 

Artikkelin kommentointi

Lisää uutisia

GDPR sähköpostimarkkinoijalle – mikä muuttuu?

Miten EU:n yleinen tietosuoja-asetus vaikuttaa sähköpostimarkkinointiin, ja kuinka pureskelemme asiaa Postiviidakko-järjestelmässä?

Lue lisää

Automaatiosta keinoälyyn – AI markkinoijan apuvälineenä

Moni on markkinoinnin automaation myötä herännyt pohtimaan, mitä kaikkea teemme manuaalisesti. Samalla on alettu huomata, miten suunnattomia mahdollisuuksia data markkinoijalle tarjoaa ja ryhdytty etsimään uudenlaisia ratkaisuja sen hyödyntämiseksi myös markkinoinnin automaatiotyökalujen ulkopuolelta.

Lue lisää

Markkinoinnin automaation top 5 haastetta – ja näin selätät ne

Markkinoinnin automaatiota tekevät yritykset mainitsevat haasteina tietämyksen ja osaamisen puutteen, laadukkaan sisällön tuottamisen, henkilöresurssit, strategian puutteen sekä käytettävyyden.

Lue lisää

Case: Näin mittasimme viiden markkinointikanavan tehokkuutta UTM-parametrien avulla

Eri markkinointikanavien statistiikan seuraaminen ja kanavien tehokkuuden vertailu tuottaa usein päänvaivaa. Kirjoitimme käytännönläheisen step by step -kuvauksen aiheesta.

Lue lisää

Mitä kuuluu suomalaiseen grillikesään?

Halusimme selvittää, mitä kuuluu suomalaiseen grillikesään. Seurasimme ViidakkoMonitorilla grillaukseen liittyviä sanoja sosiaalisessa mediassa puolentoista kuukauden ajan.

Lue lisää