Kirjoitus

Case MTL ry: uutiskirjeet tapahtumamarkkinoinnissa

Ota yhteyttä
Katso kuva Case MTL ry: uutiskirjeet tapahtumamarkkinoinnissa Yhdistämällä uutiskirjeet ja tapahtumanhallintajärjestelmä saadaan luotua tehokas ja resursseja säästävä kokonaisuus tapahtumien organisointiin ja markkinointiin.

Markkinointiviestinnän Toimistojen Liitto MTL ry on markkinoinnin ja viestinnän asiantuntijayritysten etujärjestö. MTL kokoaa yhteen yritykset, jotka parantavat markkinointiviestinnällä asiakkaidensa kilpailukykyä, luovat kasvua ja tekevät liiketoiminnalla tulosta. MTL:ään kuuluvien mainos-, media-, viestintä-, digi- ja tapahtumatoimistojen yhteenlaskettu myyntikate on noin puolet Suomen markkinointiviestinnän koko myyntikatteesta. MTL ry otti talvella 2012 käyttöönsä Postiviidakko-uutiskirjepalvelun sekä Eventilla-tapahtumanhallintatyökalun.

Postiviidakkoa käytetään jäsenviestintään sekä erilaisten tapahtumien markkinointiin. 

Postiviidakon pohjia on nopeaa muokata erilaisten tapahtumien visuaalisten ilmeiden mukaisiksi. Myös tekstien muotoilu ja linkitykset onnistuvat nopeasti ja lähetyslistojen hallinta on kätevää. Raportointityökalujen avulla on helppoa seurata avaus- ja klikkausprosentteja sekä kohdentaa viestejä eri ryhmille. Postiviidakko on huomattavasti tehokkaampi ja miellyttävämpi järjestelmä kuin aiemmin käytössämme olleet työkalut Heidi Wilkman Projektipäällikkö, MTL ry

Eventilla-tapahtumanhallintajärjestelmän avulla hoidetaan tapahtumien ilmoittautumiset sekä maksuliikenne. Yhdistämällä uutiskirjeet ja tapahtumanhallintajärjestelmä saadaan luotua tehokas ja resursseja säästävä kokonaisuus tapahtumien organisointiin. Eventillan käyttö on vähentänyt huomattavasti muun muassa päivittäistä sähköpostitulvaa. Järjestelmän kautta hoituu kätevästi myös ilmoittautumisten käsittely, laskutus ja muut jälkityöt. MTL:lle tärkeitä ovat myös SoMe-kanavien kattavat jako-ominaisuudet.

Koodiviidakkolaisille asiakas on aidosti tärkeä, mikä näkyy ystävällisenä, nopeana ja asiantuntevana palveluna. Reaaliaikainen chat-tuki on ollut korvaamaton apu kiireellisissä tilanteissa. Suosittelemme Postiviidakkoa ja Eventillaa lämpimästi muillekin! Stiina Laaksonen Tiedottaja, MTL ry

Kiinnostuitko Postiviidakosta ja Eventillasta tapahtumien markkinointiin ja organisointiin? Kysy lisää Koodiviidakon asiantuntijoilta!

Ota meihin yhteyttä

Oliko artikkeli mielestäsi mielenkiintoinen?

Tilaa kuukausittainen uutiskirjeemme, joka sisältää aina uusimmat mielenkiintoiset artikkelit.

Tilaa uutiskirje tästä

 

Artikkelin kommentointi

Lisää uutisia

Viestintä tekee tapahtumasi

Mitä kaikkea viestintää liittyy tapahtumien järjestämiseen, ja kuinka eri toimenpiteet voidaan valjastaa tehokäyttöön? Vierasbloggaajamme Eventilla Oy:ltä käy läpi keinoja, joiden avulla toteutat tehokkaan viestinnän läpi tapahtuman elinkaaren.

Lue lisää

10 uutiskirjettä, jotka deletoin ja miksi

Toisten tekemien uutiskirjeiden seuraaminen ja lukeminen on ehdottomasti parhaita tapoja oppia ja inspiroitua uutiskirjeviestinnässä. Mutta kuinka välttää joutumasta sähköpostilaatikon roskakoriin?

Lue lisää

Markkinoinnin automaatio – mitä se on ja mihin sitä käytetään?

Markkinoinnin automaatio nostaa markkinoinnin kohteeksi ryhmän sijaan yksilön. Käytännössä tarpeet ja halut jäljitetään henkilötasolle, ja tiedon perusteella voidaan analysoida, mallintaa ja ennustaa käyttäytymistä nopeasti ja skaalautuvasti.

Lue lisää

Käytännön esimerkki onnistuneesta sähköpostiviestinnästä: Case Säästöpankki

Säästöpankin sähköiseen muotoon uudistetut asiakaskirjeet saivat loistavan vastaanoton lukijakunnassa. Avaamme casessamme onnistumiseen johtaneita syitä.

Lue lisää

JOTin palkittu digipresentaatio syntyi käsityönä

Lähtökohtana yli sata sivua powerpointeja, tavoitteena uniikki verkkopohjainen yritysesittely, lopputuloksena tukku palkintoja ja tyytyväisyydestä myhäilevä asiakas. Työmaan Uula Muoniovaara avaa vieraskynä-artikkelissamme, miten palkittu digipresentaatio syntyi.

Lue lisää