Kirjoitus

Case MTL ry: uutiskirjeet tapahtumamarkkinoinnissa

Ota yhteyttä
Katso kuva Case MTL ry: uutiskirjeet tapahtumamarkkinoinnissa Yhdistämällä uutiskirjeet ja tapahtumanhallintajärjestelmä saadaan luotua tehokas ja resursseja säästävä kokonaisuus tapahtumien organisointiin ja markkinointiin.

Markkinointiviestinnän Toimistojen Liitto MTL ry on markkinoinnin ja viestinnän asiantuntijayritysten etujärjestö. MTL kokoaa yhteen yritykset, jotka parantavat markkinointiviestinnällä asiakkaidensa kilpailukykyä, luovat kasvua ja tekevät liiketoiminnalla tulosta. MTL:ään kuuluvien mainos-, media-, viestintä-, digi- ja tapahtumatoimistojen yhteenlaskettu myyntikate on noin puolet Suomen markkinointiviestinnän koko myyntikatteesta. MTL ry otti talvella 2012 käyttöönsä Postiviidakko-uutiskirjepalvelun sekä Eventilla-tapahtumanhallintatyökalun.

Postiviidakkoa käytetään jäsenviestintään sekä erilaisten tapahtumien markkinointiin. 

Postiviidakon pohjia on nopeaa muokata erilaisten tapahtumien visuaalisten ilmeiden mukaisiksi. Myös tekstien muotoilu ja linkitykset onnistuvat nopeasti ja lähetyslistojen hallinta on kätevää. Raportointityökalujen avulla on helppoa seurata avaus- ja klikkausprosentteja sekä kohdentaa viestejä eri ryhmille. Postiviidakko on huomattavasti tehokkaampi ja miellyttävämpi järjestelmä kuin aiemmin käytössämme olleet työkalut Heidi Wilkman Projektipäällikkö, MTL ry

Eventilla-tapahtumanhallintajärjestelmän avulla hoidetaan tapahtumien ilmoittautumiset sekä maksuliikenne. Yhdistämällä uutiskirjeet ja tapahtumanhallintajärjestelmä saadaan luotua tehokas ja resursseja säästävä kokonaisuus tapahtumien organisointiin. Eventillan käyttö on vähentänyt huomattavasti muun muassa päivittäistä sähköpostitulvaa. Järjestelmän kautta hoituu kätevästi myös ilmoittautumisten käsittely, laskutus ja muut jälkityöt. MTL:lle tärkeitä ovat myös SoMe-kanavien kattavat jako-ominaisuudet.

Koodiviidakkolaisille asiakas on aidosti tärkeä, mikä näkyy ystävällisenä, nopeana ja asiantuntevana palveluna. Reaaliaikainen chat-tuki on ollut korvaamaton apu kiireellisissä tilanteissa. Suosittelemme Postiviidakkoa ja Eventillaa lämpimästi muillekin! Stiina Laaksonen Tiedottaja, MTL ry

Kiinnostuitko Postiviidakosta ja Eventillasta tapahtumien markkinointiin ja organisointiin? Kysy lisää Koodiviidakon asiantuntijoilta!

Ota meihin yhteyttä

Oliko artikkeli mielestäsi mielenkiintoinen?

Tilaa kuukausittainen uutiskirjeemme, joka sisältää aina uusimmat mielenkiintoiset artikkelit.

Tilaa uutiskirje tästä

 

Artikkelin kommentointi

Lisää uutisia

5 syytä viedä vuosikertomus verkkoon

Verkkosivulta ladattava PDF-muotoinen vuosikertomus on ollut kuvioissa jo pitkään, mutta erityisesti verkkoon suunniteltu, julkaisujärjestelmän päälle rakennettu toteutus tarjoaa huomattavasti paremman käyttö- ja lukukokemuksen. Kokosimme 5 tärkeintä syytä, miksi vuosikertomus tulisi viedä verkkoon.

Lue lisää

Kuinka reagoida negatiivisiin asiakaspalautteisiin somessa: 6 vinkkiä

Sosiaalinen media on erinomainen työkalu vuorovaikutteiseen viestintään asiakkaiden kanssa. Somessa on kuitenkin helppoa antaa myös kielteistä palautetta. Mitä kannattaa tehdä, mikäli organisaation sosiaaliseen mediaan ilmestyy negatiivisia kommentteja?

Lue lisää

Tutkimus: Kuinka linkkien sijainti vaikuttaa uutiskirjeen CTR:ään?

Voidaanko analytiikalla saada tietoa siitä, mihin lukijan huomio ohjautuu sähköpostimarkkinoinnissa? Mihin CTA tai Lue lisää -linkki tulisi sijoittaa ja kuinka se vaikuttaa uutiskirjeiden klikkimääriin eli CTR:ään? Näitä asioita miettivät apulaisprofessori Ashish Kumar Aalto-ylipiston kauppakorkeakoulusta ja markkinoinnin professori Jari Salo Oulun yliopiston kauppakorkeakoulusta.

Lue lisää

Ostoprosessi murroksessa - saatatko asiakkaasi perille ostajan polulla?

Helmikuussa avasimme blogissamme käsitettä omnichannel-markkinointi, jonka yksi tärkeimmistä osa-alueista on asiakkaan digitaalisen matkan kartoittaminen ja markkinointikanavien roolien määrittäminen. Tässä kuussa katsomme, miltä digitaalinen ostoprosessi näyttää.

Lue lisää

(Lähes) kaikki tapahtumaviestinnästä

Yhä useampi viestinnän ja markkinoinnin ammattilainen on viime vuosina huomannut tapahtumien järjestämisen olevan jatkuvasti suurempi osa toimenkuvaansa. Ajat, jolloin ovella selattiin excel-listoja ovat ohi, ja tapahtumajärjestäjällä on käytössään alati kasvava työkaluvalikoima. Moni perusasia on kuitenkin myös pysynyt ennallaan. Miltä tapahtumaviestintä näyttää vuonna 2016? Katsotaanpa.

Lue lisää