Blogi

GDPR sähköpostimarkkinoijalle – mikä muuttuu?

 Sähköpostimarkkinoijan tietokannan on oltava jäsennelty ja selkeä: se ei voi koostua sekalaisista listoista tai massasta kontakteja, joiden alkuperä on unohtunut.

Miten EU:n yleinen tietosuoja-asetus vaikuttaa sähköpostimarkkinointiin, ja kuinka pureskelemme asiaa Postiviidakko-järjestelmässä? Lue lisää 08.02.2018

Digitaalisen markkinoinnin trendit 2018 [+infograafi]

 Vuonna 2018 yritykset panostavat todennäköisesti erilaisiin testaustyökaluihin sekä laskeutumissivuihin saavuttaakseen parempia konversioita.

Näin vuoden alkumetreillä on hyvä pysähtyä hetkeksi ja katsoa, miltä ympäröivä digimaailma näyttää juuri nyt. Käymme artikkelissamme läpi vuoden 2018 merkittävimmät digitaalisen markkinoinnin trendit ja muutosvoimat. Bonuksena löydät artikkelin lopusta infograafin, joka kokoaa yhteen kaikki 21 digitaalisen markkinoinnin trendiä. Lue lisää 22.01.2018 1

Markkinoinnin automaation hyödyt numeroina

 27 % niistä, jotka ovat alkaneet vastikään hyödyntää automaatiota, kokevat viestien vastaavan paremmin vastaanottajan tarpeita. Tekemällä oppii: kaksi vuotta...

Markkinoinnin automaatiota hyödynnetään yhä useammissa yrityksissä ja moni vielä harkitsee. Automaatiota pidetään yleisesti liiketoimintaa tehostavana ja resursseja säästävänä markkinoinnin keinona, mutta mitä sanovat tutkimukset? Kannattaako markkinoinnin automaatio? Lue lisää 31.10.2017

Automaatiosta keinoälyyn – AI markkinoijan apuvälineenä

 Harvalla meistä on aikaa kahlata datamassoja. Robotilla on.

Moni on markkinoinnin automaation myötä herännyt pohtimaan, mitä kaikkea teemme manuaalisesti. Samalla on alettu huomata, miten suunnattomia mahdollisuuksia data markkinoijalle tarjoaa ja ryhdytty etsimään uudenlaisia ratkaisuja sen hyödyntämiseksi myös markkinoinnin automaatiotyökalujen ulkopuolelta. Lue lisää 11.10.2017

Markkinoinnin automaation top 5 haastetta – ja näin selätät ne

 Rakenna ajatuksella sisältökalenteri ja sitoudu siihen. Dokumentoitu sisältösuunnitelma korreloi tutkitusti myös sisältömarkkinoinnin onnistumiseen.

Markkinoinnin automaatiota tekevät yritykset mainitsevat haasteina tietämyksen ja osaamisen puutteen, laadukkaan sisällön tuottamisen, henkilöresurssit, strategian puutteen sekä käytettävyyden. Lue lisää 26.09.2017

Case: Näin mittasimme viiden markkinointikanavan tehokkuutta UTM-parametrien avulla

 Jäljitimme tarkasti, missä kohtaa markkinoinnin tuottamat liidit muuttuvat myyntieuroiksi, vaikka myyntiprosessimme perustuukin pääosin henkilökohtaisiin tapaamisiin.

Eri markkinointikanavien statistiikan seuraaminen ja kanavien tehokkuuden vertailu tuottaa usein päänvaivaa. Kirjoitimme käytännönläheisen step by step -kuvauksen aiheesta. Lue lisää 14.09.2017

Mitä kuuluu suomalaiseen grillikesään?

 Suomalaisten grilleissä tirisee myös muuta kuin pelkkää lihaa.

Halusimme selvittää, mitä kuuluu suomalaiseen grillikesään. Seurasimme ViidakkoMonitorilla grillaukseen liittyviä sanoja sosiaalisessa mediassa puolentoista kuukauden ajan. Lue lisää 20.07.2017

Kuinka yritykset hyötyvät markkinoinnin automaatiosta?

 Lähes 70 % kyselyn vastaajista sanoo markkinoinnin automaation parantaneen viestien kohdennettavuutta.

Koodiviidakko toteutti toukokuussa 2017 kansainvälisen kyselytutkimuksen markkinoinnin automaatiosta. Kysely suunnattiin markkinoinnin ja viestinnän ammattilaisille, ja siihen vastasi yhteensä 421 yritysedustajaa. Lue lisää 02.06.2017

10 yleisintä harhaluuloa markkinoinnin automaatiosta

 Sisältöä tarvitaan paljon, mutta siitä ei kannata hätääntyä. Samaa sisältöä voidaan usein hyödyntää pienillä muokkauksilla, uudelleen kohdentaen ja jalostaen.

Aika on vihdoin kypsä markkinoinnin automaatiolle. Ennen kuin ryhdymme toimeen, karistetaan muutama markkinoinnin automaatioon yleisesti liitetty harhaluulo. Lue lisää 24.04.2017

5 syytä hyödyntää markkinoinnin automaatiota verkkokaupassa

 Automaation avulla pystyt kartoittamaan asiakkaasi osto- ja selaushistorian, ja voit tarjota juuri hänelle sopivia tuotteita.

Miksi markkinoinnin automaatiota kannattaa hyödyntää verkkokaupan markkinoinnissa? Kokosimme viisi hyvää syytä ja käytännön vinkkejä. Lue lisää 22.03.2017