Blogi

Verkkokauppias, seuraa ja kehitä asiakaskokemusta mediaseurannan avulla

 Mediaseurannan avulla kuulet, millaiseen sävyyn tuotteistasi ja palveluistasi puhutaan. Ota saamastasi kriitikistä opiksi ja hyödynnä rohkeasti kehujen luomaa nostetta.

Suoran palautteen sijaan asiakaskokemuksista avaudutaan yhä useammin verkossa ja sosiaalisessa mediassa. Vain murto-osa verkkokeskustelujen kehuista ja kritiikistä kantautuu verkkokauppiaan korviin. Miten seurata asiakaskokemusta ja miten kerättyä palautetta voi hyödyntää oman liiketoiminnan kehittämiseen? Lue lisää 05.07.2018

Uutishuone 101 - suunnittele, toteuta ja hyödy [+infograafi]

 Taitavasti toteutettu uutishuone houkuttaa sisällöllään ja antaa nostetta toiminnallesi.

Uutishuone kokoaa yrityksen tai organisaation avainsisällöt eli tuoreimmat tiedotteet, blogikirjoitukset, ajankohtaiset tapahtumat sekä sosiaalisen median sisällöt yhdelle ja samalle sivulle. Oikein toteutettuna uutishuone palvelee paitsi kohderyhmiesi tarpeita, myös tukee omia toimintatavoitteitasi. Koostimme vinkit, joiden avulla suunnittelet ja toteutat toimivan uutishuoneen ja saat siitä enemmän irti. Lue lisää 18.06.2018

Dynaamiset vuosikertomukset verkossa

 Katso kuva Verkkovuosikertomus avaa mahdollisuuksia, joihin pdf-versio ei taivu. Muutamia näistä mahdollisuuksista ovat sisällön esittäminen monipuolisessa muodossa ja...

Yhä useammat yritykset ovat siirtäneet vuoden tärkeimmän julkaisun digiaikaan ja toteuttaneet vuosikertomuksensa verkossa. Pureudumme artikkelissamme verkkovuosikertomuksen merkittävimpiin etuihin ja näytämme esimerkkejä toteutuksista. Lue lisää 23.04.2018

Sähköpostimarkkinoinnin listat ja GDPR: näin pidät tilaajasi (ja kerrytät samalla lisää)

 Kun läpinäkyvyys ja turvallisuus lisääntyvät, on sähköisiin markkinointirekistereihin mukavampi liittyä!

Meistä lähes jokaisella on listoillamme henkilöitä, joiden kohtalo markkinoinnin kohderyhmänämme asetuksen voimaantulon jälkeen epäilyttää. Moni pohtiikin tällä hetkellä, miten saada olemassa olevat listat ajoissa mahdollisimman GDPR-varmoiksi. Koska sähköpostimarkkinointi on useimmille tuotto-panos -suhteeltaan sitä tuottavinta markkinointia, olisi tilaajien menettäminen myös menetettyä tuloa. Se tarkoittaa, ettei kannata hätiköidä tai ylireagoida, mutta valmistautua kyllä. Lue lisää 06.03.2018 4

GDPR sähköpostimarkkinoijalle – mikä muuttuu?

 Sähköpostimarkkinoijan tietokannan on oltava jäsennelty ja selkeä: se ei voi koostua sekalaisista listoista tai massasta kontakteja, joiden alkuperä on unohtunut.

Miten EU:n yleinen tietosuoja-asetus vaikuttaa sähköpostimarkkinointiin, ja kuinka pureskelemme asiaa Postiviidakko-järjestelmässä? Lue lisää 08.02.2018

Digitaalisen markkinoinnin trendit 2018 [+infograafi]

 Vuonna 2018 yritykset panostavat todennäköisesti erilaisiin testaustyökaluihin sekä laskeutumissivuihin saavuttaakseen parempia konversioita.

Näin vuoden alkumetreillä on hyvä pysähtyä hetkeksi ja katsoa, miltä ympäröivä digimaailma näyttää juuri nyt. Käymme artikkelissamme läpi vuoden 2018 merkittävimmät digitaalisen markkinoinnin trendit ja muutosvoimat. Bonuksena löydät artikkelin lopusta infograafin, joka kokoaa yhteen kaikki 21 digitaalisen markkinoinnin trendiä. Lue lisää 22.01.2018 3

Kuinka rakentaa hyvä lehdistötiedote?

 Luvut toimivat tiedotteessa hyvänä tehokeinona ja niiden avulla on helppo vakuuttaa lukija esimerkiksi oman tuotteen tai toiminnan merkittävyydestä.

Hyvän lehdistötiedotteen tunnistaa usein siitä, että se on lähes sellaisenaan julkaisuvalmis. Hyvä tiedote on kirjoitettu ytimekkäästi ja ymmärrettävästi, sen aihe on ajankohtainen ja kiinnostava ja sen ydinsanoma on tuotu selkeästi esille. Onnistuneessa tiedotteessa on myös selkeä ja johdonmukainen rakenne, joka noudattaa tiettyä hyväksihavaittua kaavaa. Lue lisää 15.01.2018 1

Markkinoinnin automaation hyödyt numeroina

 27 % niistä, jotka ovat alkaneet vastikään hyödyntää automaatiota, kokevat viestien vastaavan paremmin vastaanottajan tarpeita. Tekemällä oppii: kaksi vuotta...

Markkinoinnin automaatiota hyödynnetään yhä useammissa yrityksissä ja moni vielä harkitsee. Automaatiota pidetään yleisesti liiketoimintaa tehostavana ja resursseja säästävänä markkinoinnin keinona, mutta mitä sanovat tutkimukset? Kannattaako markkinoinnin automaatio? Lue lisää 31.10.2017

Automaatiosta keinoälyyn – AI markkinoijan apuvälineenä

 Harvalla meistä on aikaa kahlata datamassoja. Robotilla on.

Moni on markkinoinnin automaation myötä herännyt pohtimaan, mitä kaikkea teemme manuaalisesti. Samalla on alettu huomata, miten suunnattomia mahdollisuuksia data markkinoijalle tarjoaa ja ryhdytty etsimään uudenlaisia ratkaisuja sen hyödyntämiseksi myös markkinoinnin automaatiotyökalujen ulkopuolelta. Lue lisää 11.10.2017

Markkinoinnin automaation top 5 haastetta – ja näin selätät ne

 Rakenna ajatuksella sisältökalenteri ja sitoudu siihen. Dokumentoitu sisältösuunnitelma korreloi tutkitusti myös sisältömarkkinoinnin onnistumiseen.

Markkinoinnin automaatiota tekevät yritykset mainitsevat haasteina tietämyksen ja osaamisen puutteen, laadukkaan sisällön tuottamisen, henkilöresurssit, strategian puutteen sekä käytettävyyden. Lue lisää 26.09.2017