Case FINE

1. Esittely

1. Esittely Miikka Luomi Finanssialan yrityksille on hyvin tärkeää omata ammattimaisesti rakennetut sivustot, joita on helppo selata. Tiedon tulee olla helposti löydettävissä, sillä ihmiset luottavat yrityksen ammattitaitoon ja etsivät neuvontaa netistä. Miikka Luomi Key Account Manager, Koodiviidakko

FINE on finanssialalla toimiva organisaatio, johon kuuluvat neuvontatoimistona toimiva Vakuutus- ja rahoitusneuvonta, Vakuutuslautakunta, Pankkilautakunta ja Arvopaperilautakunta, sektorikohtaiset johtokunnat sekä hallitus. 

FINEn tehtävänä on neuvoa kuluttajia, pienyrittäjiä ja niihin verrattavia asiakkaita heidän vakuutus-, pankki- ja sijoitustoiminnan ongelmatilanteissa, sekä ratkaista niihin liittyviä valitusasioita. FINE pyrkii edistämään finanssialan asiakkaiden etua sekä alan käytäntöjen tervettä kehitystä ja ottaa osaa myös lainsäädännön valmisteluun. FINEn palvelut ovat asiakkaille maksuttomia.

2. Suunnittelu

Katso kuva 2. Suunnittelu Elina Antila Teimme sivustoa hyvässä yhteishengessä projektille laaditun suunnitelman ja aikataulun mukaan, eikä budjetissakaan tullut mitään yllätyksiä. Suunniteltua enemmän aikaa vievissä asioissa päästiin myös aina eteenpäin. Elina Antila Viestintäpäällikkö, FINE

Nettisivut ovat FINElle yksi tärkeimmistä kanavista tavoittaa kuluttajat. Siksi haluttiin varmistua, että sivusto on helppokäyttöinen ja ammattimaisesti rakennettu. Ennen sivustouudistustaan FINE teki tutkimusta sivuston silloisesta käytettävyydestä ja löydettävyydestä erityisesti kuluttajien ja tärkeimpien sidosryhmiemme näkökulmasta. Tutkimus toi mukanaan tärkeää tietoa kehittämiskohteista.

Kun kehityskohteet olivat tiedossa, FINE aloitti sivustonsa uudistusprojektin. Tavoitteena oli luoda käyttäjäystävällinen sivusto, josta oleellinen tieto löytyisi helposti ja nopeasti. Uudistuksessa haluttiin panostaa myös raikkaampaan ulkoasuun sekä sivuston responsiivisuuteen, joka mahdollistaisi selaamisen niin älypuhelimella kuin tabletillakin. Erityishuomiota uusilla sivuilla sai vuosikertomuksen sähköistäminen osaksi verkkosivustoa. Lisäksi haluttiin luoda sähköinen TUPAS-tunnistautumisen sisältävä yhteydenottolomake, joka lisäisi toimintojen tehokkuutta.

3. Toteutus

Miikka Luomi Yksi tavoitteistamme on kuunnella tarkasti ja kohdella jokaista asiakastamme yksilönä. Loppujen lopuksi, jokainen asiakassuhde on ainutlaatuinen ja tavoitteet ja haasteet aina projektille ominaiset. Miikka Luomi Key Account Manager, Koodiviidakko

FINE valitsi Koodiviidakon tarjoamaan sivustouudistuksen digityökalut. Kumppaniksi haluttiin yritys, jolla on yhdessä kehittämisen taito ja tahto. Tärkeänä pidettiin myös uuden kumppanin kokemusta mainostoimistojen ja muiden yhteistyötahojen kanssa toimimisesta.

Sivusto suunniteltiin yhteistyössä mainostoimiston kanssa ja tekninen toteutus tehtiin Koodiviidakon Sivuviidakko-julkaisujärjestelmällä. Uudistuksen myötä FINE sai sivustolleen toivotun raikkaan ulkoasun sekä responsiivisen toteutuksen. Samalla toteutettiin uusi sähköinen yhteydenottolomake sekä sivuston osaksi tehty ensimmäinen verkkovuosikertomus. Nyt kävijöiden on helppo navigoida ja selailla sivustoa. Sivuviidakon sisäänrakennettu sivustoanalytiikka tekee myös kävijäliikenteen seuraamisesta helppoa ja paljastaa myös tulevat kehityskohteet.

4. Lopputulos

4. Lopputulos Elina Antila Odotuksemme tämän projektin osalta ovat toteutuneet hyvin. Oman verkkosivuston kehittäminen vaatii jatkuvaa hereilläoloa ja tulevaisuuden ennakointia. Sivuviidakon avulla meillä on entistä parempi mahdollisuus vastata tulevaisuuden haasteisiin ja kehittää sivujamme entistä paremmiksi Elina Antila Viestintäpäällikkö, FINE

Projektin lopputulos on erinomainen: sivut toimivat kuten suuniteltu ja löytyvät entistä paremmin. Myös navigointi on huomattavasti aiempaa helpompaa. Sähköistetyt vuosikertomus ja yhteydenottolomake ovat tätä päivää ja antavat palveluista myönteisen ja modernin kuvan.

Sidosryhmille suunnatun asiakaskyselyn mukaan sivusto on otettu innolla ja positiivisesti vastaan. Erityisesti houkutteleva ulkoasu ja mobiiliskaalautuvuus ovat saaneet hyvää palautetta. Myös sähköisten yhteydenottolomakkeiden käytön määrä yllätti. Nyt yhä useampi asiakas ottaa yhteyttä yritykseen sähköisen lomakkeen kautta, mikä lisää toimintojen tehokkuutta.

  • Mobiililiikenne kasvoi +20%
  • Sähköinen yhteydenottolomake tulee kattamaan jo lähes 15% kaikista yhteydenotoista valitusasioissa
Vieraile FINEn sivuilla

Kiinnostuitko? Ota meihin yhteyttä tai lue lisää osoitteessa Sivuviidakko.fi!

Ota meihin rohkeasti yhteyttä tai tutustu Sivuviidakkoon tarkemmin tuotesivustolla osoitteessa sivuviidakko.fi.

Kertomalla meille kiinnostuksestasi saat ilmaisen esittelyn Sivuviidakosta ja pääset näkemään, miten järjestelmä toimii käytännön tasolla. Sivuviidakko on monipuolinen ja moderni julkaisujärjestelmä, joka yhdistää ainutlaatuisella tavalla helpon sivuston ylläpidon sekä käyttäjälle tärkeän analytiikan. Monipuoliset laajennusosat takaavat sen, että se taipuu pienistä suuriin sivustokokonaisuuksiin, kulloinkin halutulla ulkoasulla ja toiminnallisuuksilla.

Ota yhteyttä Sivuviidakko.fi

Koodiviidakon työkaluja käyttää yli 3500 organisaatiota

Mazda

Mazda

Mazda on japanilainen autonvalmistaja, jonka malleja myydään ympäri maailman. Suomessa Mazdat maahantuo Inchcape Motors Finland.

Taffel

Taffel

Taffel on osa Chips AB:tä, joka on laadukkaista tuotteistaan tunnettu elintarvikeyritys. Tuotevalikoimaan kuuluu snacksit, pakastetuotteet ja keksit.

Kalevala Koru

Kalevala Koru

Kalevala Koru Oy on alansa suurin yritys Suomessa. Yritys suunnittelee, valmistaa ja markkinoi korkealaatuisia kulta-, hopea- ja pronssikoruja.

Land Rover

Land Rover

Land Rover on brittiläinen automerkki jonka malleja myydään maailmanlaajuisesti. Suomessa Land Roverin maahantuoja on Inchcape Motors Finland.