Uutinen

Sähköpostimarkkinoinnin Do´s and Don´ts

Ota yhteyttä
Sähköpostimarkkinoinnin Do´s and Don´ts Kokosimme listan yleisimmistä asioista, jotka kannattaa huomioida sähköpostimarkkinointia tehdessä.

Sähköpostimarkkinoinnin tarkistuslista / Do´s & Don´ts

Sähköpostimarkkinoinnin ja -viestinnän osalta alalla on vielä usein epäselvyyksiä miten asiat tulisi hoitaa. Kokosimme listan yleisimmistä asioista, jotka kannattaa huomioida sähköpostimarkkinointia tehdessä. Alla sähköpostimarkkinoinnin Do´s and Don´ts.

Muista tutustua myös Sähköpostimarkkinoijan oppaan lisävinkkeihin!

Tee nämä (Do):

  1. Tee viestistä yksinkertainen ja ytimekäs: Panosta selkeään sisältöön ja kuvaa asiasi ytimekkäästi, jolloin kirje on myös helpommin luettavissa. Nosta tärkein asia ylimmäiseksi.
  2. Tee otsikosta houkutteleva ja napakka: Tutkimusten mukaan tehokkain otsikko kertoo tiiviisti missä viestissä on kyse - eli on yksinkertainen. Nerokkaat markkinointi-sanaleikit eivät yleensä toimi.
  3. Tee aktiivista seurantaa: Seuraa monipuolisesti kampanjasi/uutiskirjeesi tehoa. Kerää tilastoja avausprosenteista ja kirjeesi suosituimmista sisällöistä. Kehitä markkinointiasi seurannasta saatavien raporttien pohjalta.
  4. Varmistu aina, että palveluntarjoajasi testaa viestit yleisimmillä sähköpostinlukuohjelmilla.
  5. Kohdenna ja automatisoi viestejäsi: Erotu massasta kohdentamalla ja tuottamalla kohderyhmällesi heille relevanttia tietoa oikeaan aikaan

Vältä näitä (Don´t Do):

  1. Älä personoi otsikkoa: Amerikkalaisten tutkimusten mukaan otsikon personointi vastaanottajan nimellä voi jopa puolittaa viestin tehon, koska viesti voidaan helposti mieltää roskapostiksi. Vältä siis personointia otsikoissa.
  2. Vältä turhia huutomerkkejä ja isoilla kirjaimilla kirjoittamista. Ne ärsyttävät helposti lukijaa.
  3. Älä lähetä viestin kuvia linkkeinä. Viestin teho kärsii, koska vastaanottaja ei yleensä avaa kuvia. Käytä sitävastoin sähköpostimarkkinointiohjelmaa, joka lähettää kuvat liitteenä, jolloin vastaanottaja näkee ne suoraan viestissä.
  4. Älä tee viestistäsi liian sekavaa; muista, että yksinkertainen on kaunista.
  5. Älä unohda, että vastaanottajan on voitava vaivattomasti kieltää sähköpostimarkkinointi viestiin vastaamalla tai viestissä olevan linkin kautta. Kiellot tulee ottaa viipymättä huomioon.

 

Lähde: Sähköpostimarkkinoinnin opas

Oliko artikkeli mielestäsi mielenkiintoinen?

Tilaa kuukausittainen uutiskirjeemme, joka sisältää aina uusimmat mielenkiintoiset artikkelit.

Tilaa uutiskirje tästä

Lisää uutisia

5 kysymystä ja vinkkiä: näin pääset alkuun markkinoinnin automaatiossa (ilman harmaita hiuksia)

Markkinoinnin automaation käyttöönotto voi olla pitkällinen, tuskallinen ja kallis projekti – tai sitten ei. Kokosimme yhteen viisi kysymystä ja viisi vinkkiä ammattilaisilta. Pohditko markkinoinnin automaation aloittamista? Kysy nämä itseltäsi!

Lue lisää

Infograafi: Rakenna hyvä uutiskirje

Hyvin rakennettu uutiskirje on ytimekäs ja iskevä sekä vastaanottajalleen hyvin kohdennettu. Katso infograafista, kuinka rakennat parhaimman mahdollisen uutiskirjeen ja maksimoit sähköpostimarkkinointisi tehon.

Lue lisää

Seuraa ja jalosta: näin löydät mielipidejohtajat

Key opinion leaders -kartoituksen voi tehdä tai teettää kertaluontoisesti yksinkertaisesti paneutumalla erilaisiin seurantaraportteihin. Parhaimmillaan mielipidejohtajien löytäminen on kuitenkin osa jokapäiväistä viestintää ja markkinointia, johon sisältyy some- ja mediaseuranta, mediatiedottaminen ja mediasuhteiden hoito.

Lue lisää

Miksi mielipidevaikuttajat ovat tärkeitä?

Mielipidevaikuttajat ovat henkilöitä tai yhteisöjä, joilla on riittävän vahva sosiaalinen asema, jotta heidän suosituksiaan ja mielipiteitään kuunnellaan esimerkiksi ostopäätöstä tehdessä.

Lue lisää

8 vinkkiä: näin personoit markkinointiviestisi

Sähköpostilaatikko täyttyy kymmenistä tai jopa sadoista markkinointiviesteistä. Tilanne on tuttu jokaiselle markkinoijalle. Kuinka saat omat viestisi erottumaan muiden joukosta?

Lue lisää