Uutinen

Live-Chat verkkokaupassa tuo lisämyyntiä sekä tehoja toimintaan

Ota yhteyttä
Katso kuva Live-Chat verkkokaupassa tuo lisämyyntiä sekä tehoja toimintaan Verkkokaupan selailijat kysyvät usein chatissa kysymyksiä, jotka vaikuttavat suoraan ostopäätökseen. Keskustelut lähtevät hyvin käyntiin ja johtavat usein suoriin kauppoihin tai tarjouksen tekoon

Harvassa suomalaisessa verkkokaupassa eteesi pompsahtaa Live-Chat -ikkuna, jonka kautta voisit esittää suoria kysymyksiä verkkokaupan henkilökunnalle. Chat vaikuttaa olevan tällä hetkellä mahdollisuus ja kanava, jota kauppiaat eivät ole vielä löytäneet – kokemamme ja kuulemamme mukaan Live-Chat on nimittäin erittäin tehokas ja kätevä keino tehdä lisämyyntiä sekä hakea tehoja toimintaan. Verkkokaupan selailijalle chat-ikkuna on suora yhteyskanava verkkokaupan asiakaspalveluun – sen kautta voi tulla kysytyksi moni kysymys, joka muuten jäisi kysymättä.

Viidakkostore-asiakkaamme Laatukaluste on saanut hyviä kokemuksia Live-Chatin käytöstä:

"Verkkokaupan selailijat kysyvät usein chatissa kysymyksiä, jotka vaikuttavat suoraan ostopäätökseen. Keskustelut lähtevät hyvin käyntiin ja johtavat usein suoriin kauppoihin tai tarjouksen tekoon. Kokemuksemme chatistä kääntyvät näin ollen plussan puolelle. Chat ei myöskään sido henkilökuntaa, vaan päinvastoin tuo tehoja toimintaan. Chattia voidaan pitää auki silloin, kun henkilökuntaa on paikalla.", kertoo Hannu-Pekka Havisto Laatukalusteelta.

Live-Chatin perustamiseen tarvitset Chat-palvelun toimittajan. Vaihtoehtoja on useita – muun muassa kotimainen LiveZhat sekä ulkomaiset Olark ja Kayako.

Kiinnostuitko? Viidakon sähköisen kaupankäynnin asiantuntijat ovat palveluksessasi – useat asiakkaamme hyödyntävät Live-Chattiä ViidakkoStore- verkkokauppa-alustallaan

Ota yhteyttä asiantuntijoihimme

Oliko artikkeli mielestäsi mielenkiintoinen?

Tilaa kuukausittainen uutiskirjeemme, joka sisältää aina uusimmat mielenkiintoiset artikkelit.

Tilaa uutiskirje tästä

Lisää uutisia

5 kysymystä ja vinkkiä: näin pääset alkuun markkinoinnin automaatiossa (ilman harmaita hiuksia)

Markkinoinnin automaation käyttöönotto voi olla pitkällinen, tuskallinen ja kallis projekti – tai sitten ei. Kokosimme yhteen viisi kysymystä ja viisi vinkkiä ammattilaisilta. Pohditko markkinoinnin automaation aloittamista? Kysy nämä itseltäsi!

Lue lisää

Infograafi: Rakenna hyvä uutiskirje

Hyvin rakennettu uutiskirje on ytimekäs ja iskevä sekä vastaanottajalleen hyvin kohdennettu. Katso infograafista, kuinka rakennat parhaimman mahdollisen uutiskirjeen ja maksimoit sähköpostimarkkinointisi tehon.

Lue lisää

Seuraa ja jalosta: näin löydät mielipidejohtajat

Key opinion leaders -kartoituksen voi tehdä tai teettää kertaluontoisesti yksinkertaisesti paneutumalla erilaisiin seurantaraportteihin. Parhaimmillaan mielipidejohtajien löytäminen on kuitenkin osa jokapäiväistä viestintää ja markkinointia, johon sisältyy some- ja mediaseuranta, mediatiedottaminen ja mediasuhteiden hoito.

Lue lisää

Miksi mielipidevaikuttajat ovat tärkeitä?

Mielipidevaikuttajat ovat henkilöitä tai yhteisöjä, joilla on riittävän vahva sosiaalinen asema, jotta heidän suosituksiaan ja mielipiteitään kuunnellaan esimerkiksi ostopäätöstä tehdessä.

Lue lisää

8 vinkkiä: näin personoit markkinointiviestisi

Sähköpostilaatikko täyttyy kymmenistä tai jopa sadoista markkinointiviesteistä. Tilanne on tuttu jokaiselle markkinoijalle. Kuinka saat omat viestisi erottumaan muiden joukosta?

Lue lisää