Uutinen

Case Lippupiste: uutiskirjeen klikkausprosentti kymmenkertaistui

Ota yhteyttä
Katso kuva Case Lippupiste: uutiskirjeen klikkausprosentti kymmenkertaistui Koodiviidakon työkaluilla voidaan toteuttaa sekä uutiskirje että sen yhteyteen liitettävä kyselysivu. Työkalujen luontainen integraatio helpottaa tietojen siirtymistä ja vähentää manuaalista työtä prosessissa.

Sanotaan, että asiakkaiden osallistaminen esimerkiksi myyntitilanteissa kannattaa. Sama tuntuu pätevän myös uutiskirjelukijoihin, kuten seuraava casemme ilmentää.

Lippupiste päätti toteuttaa uutiskirjeensä vastaanottajille lukijakyselyn, jolla selvitettiin lukijoiden mielipiteitä uudistuneesta event.-lehdestä. Verrattuna aiemmin samalle kohderyhmälle lähetettyihin uutiskirjeisiin, kyselylinkin sisältänyt uutiskirje sai aikaan kymmenkertaisen klikkausprosentin. Kysely lähetettiin tilaajille Postiviidakolla.

Nykyään ihmiset saavat sähköpostilaatikkoonsa valtavan määrän mainosposteja useilta eri tahoilta ja yrityksiltä. Kyselyn toteuttaja voi erottua tästä sähköpostimassasta positiivisesti, sillä usein kirjeen lukijat tahtovat osallistua ja vaikuttaa. Suositeltavaa on, että vastaajille annetaan jokin kannustin, esimerkiksi pieni vastaajien kesken arvottava palkinto. Yksinkertaisimmillaan tämä palkinto voi toki olla myös lupaus paremmasta palvelusta ja sisällöstä. Pienikin palkinto voi toimia riittävänä kannustimena osallistumiselle ja madaltaa vastaajan kynnystä, näin ollen ei kannata tuijottaa pelkkää palkinnon euromäärää. Tärkeintä on, että vastaaja kokee voivansa vaikuttaa ja saa myös jotain vastineeksi vaivannäöstään.

Kyselyn toteuttaminen uutiskirjeen yhteyteen onnistuu kätevästi yhdistämällä kampanjasivu-tyylinen toteutus uutiskirjeen kylkeen. Kyselysivu voidaan toteuttaa uutiskirjeen ilmeellä näppärästi ja nopeasti, näin ollen myöskään yrityksen olemassa olevan verkkopalvelun ei tarvitse estää tai hidastaa sen toteutusta.

"Kyselysivun toteutus uutiskirjeemme yhteyteen onnistui todella nopeasti ja jouhevasti Viidakon työkaluilla. On hienoa, että uutiskirjetyökalun käyttöä voi laajentaa näin kätevällä tavalla, ilman ylimääräisiä välikäsiä", kertoo Lippupisteen markkinointisuunnittelija Hanna Huhtanen.

Koodiviidakon työkaluilla voidaan toteuttaa sekä uutiskirje että sen yhteyteen liitettävä kyselysivu. Työkalujen luontainen integraatio helpottaa tietojen siirtymistä ja vähentää manuaalista työtä prosessissa. Näin esimerkiksi uutiskirjeen vastaajien tiedot voidaan siirtää automaattisesti kyselylomakkeelle, eikä vastaajan tarvitse käyttää aikaa taustatietojensa täyttämiseen. Lyhyellä ja helposti täytettävällä lomakkeella saadaan lomakkeelle yleensä myös parempi loppuun saakka täyttäneiden osuus, kun vastaaja ei "väsy matkalla". Lippupisteen tapauksessa itse kyselylomake oli vain yhden sivun mittainen, ja kyselysivulle klikanneista yli 90 % täytti lomakkeen loppuun asti. 

Viidakko Marketing Cloud -tuoteperheen avulla on helppo toteuttaa erilaisia sähköisen viestinnän kokonaisuuksia: esimerkiksi graafinen uutiskirje ja siihen liitetty tehty kysely-, kampanja- tai muu landing sivu. Marketing Cloud- tuoteperheen työkalut toimivat saumattomasti yhteen ja skaalautuvat asiakkaan tarpeiden ja meilikuvituksen mukaan. Ota yhteyttä Viidakon asiantuntijoihin ja kysy lisää sähköisen markkinoinnin toteutuksista.

Ota yhteyttä

Oliko artikkeli mielestäsi mielenkiintoinen?

Tilaa kuukausittainen uutiskirjeemme, joka sisältää aina uusimmat mielenkiintoiset artikkelit.

Tilaa uutiskirje tästä

 

Artikkelin kommentointi

Lisää uutisia

5 kysymystä ja vinkkiä: näin pääset alkuun markkinoinnin automaatiossa (ilman harmaita hiuksia)

Markkinoinnin automaation käyttöönotto voi olla pitkällinen, tuskallinen ja kallis projekti – tai sitten ei. Kokosimme yhteen viisi kysymystä ja viisi vinkkiä ammattilaisilta. Pohditko markkinoinnin automaation aloittamista? Kysy nämä itseltäsi!

Lue lisää

Infograafi: Rakenna hyvä uutiskirje

Hyvin rakennettu uutiskirje on ytimekäs ja iskevä sekä vastaanottajalleen hyvin kohdennettu. Katso infograafista, kuinka rakennat parhaimman mahdollisen uutiskirjeen ja maksimoit sähköpostimarkkinointisi tehon.

Lue lisää

Seuraa ja jalosta: näin löydät mielipidejohtajat

Key opinion leaders -kartoituksen voi tehdä tai teettää kertaluontoisesti yksinkertaisesti paneutumalla erilaisiin seurantaraportteihin. Parhaimmillaan mielipidejohtajien löytäminen on kuitenkin osa jokapäiväistä viestintää ja markkinointia, johon sisältyy some- ja mediaseuranta, mediatiedottaminen ja mediasuhteiden hoito.

Lue lisää

Miksi mielipidevaikuttajat ovat tärkeitä?

Mielipidevaikuttajat ovat henkilöitä tai yhteisöjä, joilla on riittävän vahva sosiaalinen asema, jotta heidän suosituksiaan ja mielipiteitään kuunnellaan esimerkiksi ostopäätöstä tehdessä.

Lue lisää

8 vinkkiä: näin personoit markkinointiviestisi

Sähköpostilaatikko täyttyy kymmenistä tai jopa sadoista markkinointiviesteistä. Tilanne on tuttu jokaiselle markkinoijalle. Kuinka saat omat viestisi erottumaan muiden joukosta?

Lue lisää