Uutinen

5 vinkkiä viestien läpimenoon

Ota yhteyttä
5 vinkkiä viestien läpimenoon Kehittynyt ja vastuullinen palveluntarjoaja opastaa asiakkaitaan asianmukaisten rekisterien käytössä ja huolehtii myös palvelinten laadukkuudesta, auttaen näin ollen asiakkaitaan saamaan viestinsä mahdollisimman hyvin perille. Täysin vastuuta ei kuitenkaan voi laittaa palveluntarjoajan harteille.

Hyvä työkalu ja luotettava palveluntarjoaja ovat suurin yksittäinen tekijä viestiesi läpimenossa. Kehittynyt ja vastuullinen palveluntarjoaja opastaa asiakkaitaan asianmukaisten rekisterien käytössä ja huolehtii myös palvelinten laadukkuudesta, auttaen näin ollen asiakkaitaan saamaan viestinsä mahdollisimman hyvin perille. Täysin vastuuta ei kuitenkaan voi laittaa palveluntarjoajan harteille. Lue vinkkimme, joiden avulla voit myös itse vaikuttaa viestiesi läpimenoon:

  1. Kohdenna paremmin. Yhä edelleen näkee aivan liikaa sähköpostimarkkinointia, jossa määrä korvaa laadun. Valitettavan usein ajatellaan, että jos pommittaa tarpeeksi ja riittävän usealle, joku varmasti tarttuu tarjoukseen. Tällainen sokkona sinne tänne roiskiminen on kovin lyhytnäköistä: se ei ainoastaan huononna yrityksen mainetta, vaan myös vaikuttaa ratkaisevasti siihen, kuinka viestien vastaanottajat avaavat kirjeesi jatkossa. Kerran roskapostittajaksi todettu lähettäjä päätyy mitä todennäköisemmin roskapostien joukkoon myös jatkossa.
  2. Valjasta käyttöösi eri kanavat uutiskirjeen tilaajien keräämiseen. Tilaajat, jotka ovat itse ilmaisseet halunsa tilata kirjeen, ovat usein kaikista uskollisimpia lukijoitasi. Uutiskirjeen tilaajia kannattaakin kerätä aktiivisesti esim. verkkosivujen kautta. Luo verkkosivustollesi ja sosiaalisiin medioihin selkeät ja helppokäyttöiset rajapinnat, joiden kautta tilaus onnistuu.
  3. Vältä huonolaatuisia ostorekisterejä. Mittaa rekisterin tehoa tarkastelemalla lähetyksiesi pomppujen määrää. Varmista myös, että palveluntarjoajasi huolehtii omalta osaltaan lähetyspalvelimiensa maineesta ja kunnosta. Muista, että sinulla täytyy olla lupa tai asemavaltuutus lähettää viestejä ostamallesi rekisterille.
  4. Siivoa rekisteriäsi ja pidä se puhtaana. Huolehdi, että markkinointityökalusi antaa sinulle parhaat mahdolliset välineet rekisterin puhtaanapitoon myös jatkossa. Palveluntarjoajaa valittaessa kannattaakin tiedustella, millä tavoin nämä asiat on huolehdittu tarjoajan puolelta. Vanhentuneisiin rekistereihin takertumisen sijaan lähettäjänä kannattaa panostaa uusien tilaajien keräämiseen, tai toisaalta laadukkaiden ostorekisterien käyttöön kohdennetun viestinnän voimin.
  5. Tarkkaile viestiesi tehoa sekä otsikoiden että sisällön suhteen ja kehitä viestintääsi aktiivisesti eteenpäin. Se, että viestisi saapuu vastaanottajen sähköpostilaatikkoon, on vain ensimmäinen askel hyvin vastaanotetussa viestissä. Loppu on sisällöstä kiinni – toimivaa tekniikkaa unohtamatta.

Postiviidakko on Suomen johtava työkalu sähköpostimarkkinoinnin ja uutiskirjeiden toteutukseen. Postiviidakkoa käyttäessäsi voit luottaa tekniikan toimivuuteen ja siihen, että viestisi toimii ja näyttää hyvältä vastaanottajan päässä. Sisältöä emme tee puolestasi, mutta teemme parhaamme auttaaksemme sinua kehittämään viestintääsi eteenpäin. Postiviidakon kattavat raportointityökalut ja A/B -testaus varmistavat, että saat jatkuvasti ensiarvoisen tärkeää tietoa viestintäsi tehosta.

Kumppaniverkostomme kautta saat myös käyttöösi taatusti laadukkaat päättäjärekisterit, joiden avulla voit tehdä kohdennettua viestintää ajantasaisilla tiedoilla. Postiviidakon automatiikka auttaa sinua myös rekistereidesi puhtaanapidossa: taustalla toimiva koneisto poistaa puolestasi selvästi toimimattomat ja virheelliset osoitteet ja parantaa näin viestiesi läpimenoa. Toimijana olemme luotettava, vastuullinen ja menemme jatkuvasti eteenpäin – matkassamme et putoa digimarkkinoinnin kelkasta.

Ota yhteyttä, niin katsotaan yhdessä digiviestintänne palaset kohdilleen.

Ota yhteyttä

Lisää tietoa sähköpostimarkkinoinnista, sen oikeanlaisesta toteutuksesta ja lainsäädännöstä saat ilmaisesta sähköpostimarkkinoinnin oppastamme, joka on ladattu osaksi digitaalista kirjahyllyä jo yli 6000 kertaa.

Lataa sähköpostimarkkinoinnin opas ›

Oliko artikkeli mielestäsi mielenkiintoinen?

Tilaa kuukausittainen uutiskirjeemme, joka sisältää aina uusimmat mielenkiintoiset artikkelit.

Tilaa uutiskirje tästä

Lisää uutisia

5 kysymystä ja vinkkiä: näin pääset alkuun markkinoinnin automaatiossa (ilman harmaita hiuksia)

Markkinoinnin automaation käyttöönotto voi olla pitkällinen, tuskallinen ja kallis projekti – tai sitten ei. Kokosimme yhteen viisi kysymystä ja viisi vinkkiä ammattilaisilta. Pohditko markkinoinnin automaation aloittamista? Kysy nämä itseltäsi!

Lue lisää

Infograafi: Rakenna hyvä uutiskirje

Hyvin rakennettu uutiskirje on ytimekäs ja iskevä sekä vastaanottajalleen hyvin kohdennettu. Katso infograafista, kuinka rakennat parhaimman mahdollisen uutiskirjeen ja maksimoit sähköpostimarkkinointisi tehon.

Lue lisää

Seuraa ja jalosta: näin löydät mielipidejohtajat

Key opinion leaders -kartoituksen voi tehdä tai teettää kertaluontoisesti yksinkertaisesti paneutumalla erilaisiin seurantaraportteihin. Parhaimmillaan mielipidejohtajien löytäminen on kuitenkin osa jokapäiväistä viestintää ja markkinointia, johon sisältyy some- ja mediaseuranta, mediatiedottaminen ja mediasuhteiden hoito.

Lue lisää

Miksi mielipidevaikuttajat ovat tärkeitä?

Mielipidevaikuttajat ovat henkilöitä tai yhteisöjä, joilla on riittävän vahva sosiaalinen asema, jotta heidän suosituksiaan ja mielipiteitään kuunnellaan esimerkiksi ostopäätöstä tehdessä.

Lue lisää

8 vinkkiä: näin personoit markkinointiviestisi

Sähköpostilaatikko täyttyy kymmenistä tai jopa sadoista markkinointiviesteistä. Tilanne on tuttu jokaiselle markkinoijalle. Kuinka saat omat viestisi erottumaan muiden joukosta?

Lue lisää