Uutinen

5 vinkkiä toimivaan uutiskirjeeseen

Ota yhteyttä
Katso kuva 5 vinkkiä toimivaan uutiskirjeeseen Sopiva määrä optimoituja ja näyttäviä kuvia tekee viestistäsi huomattavasti houkuttelevamman ja vetoavan – erityisesti, jos kuvat avautuvat suoraan vastaanottajilla

1. Yksinkertainen on kaunista.

Vältä liian montaa palstaa ja monimutkaisia rakenteita. Muista, että kirjeen päätehtävä on usein ohjata lukijat klikkaamaan linkkiä. Suunnittele siten rakenne loogiseksi ja ohjaa lukija linkkiäsi kohden. Tärkein asia kannattaa nostaa ylimmäiseksi.

2. Käytä tekstiä ja kuvaa sopivassa suhteessa.

Jos viestisi on pelkkää kuvaa, tulkitaan se helposti roskapostiksi. Sopiva määrä optimoituja ja näyttäviä kuvia tekee kuitenkin viestistäsi huomattavasti houkuttelevamman ja vetoavan – erityisesti, jos kuvat avautuvat suoraan vastaanottajilla.

3. Uutiskirjeen osuva otsikointi on tärkeää.

Otsikossa kannattaa välttää tyrkytystä – ole sen sijaan asiallinen ja ytimekäs. Älä personoi otsikkoa, sillä se antaa helposti massamainosmaisen tunnun. Lokalisointi sen sijaan auttaa otsikossakin ("Katso tarjouksemme Forssassa"). Pyri tekemään otsikosta houkutteleva ja napakka. Kerro tiiviisti mistä on kyse – nerokkaat markkinointi-sanaleikit eivät yleensä toimi.

4. Tee myös kuvistasi linkkejä!

Uutiskirjeen lukijat klikkaavat usein mieluummin kuvaa kuin teksti-linkkiä, joten myös kuvien vetoavuus lukijoihin kannattaa hyödyntää.

5. Älä tee viestistäsi liian pitkää.

Ole sen sijaan ytimekäs ja kerro vain kirjeessä vain tärkeimmät pointit. Pitkien tekstipätkien sijaan ohjaa lukijasi kirjeestä landing sivulle, jossa voit esitellä tuotteesi tarkemmin. Lue lisää aiheesta landing sivut.

Postiviidakon viestipohjat testataan kaikilla yleisimmillä sähköpostiohjelmilla. Näin ollen Postiviidakon käyttäjänä voit keskittyä tärkeimpään, sisältöön, ja jättää tekniikan meidän huoleksemme. Ota yhteyttä myyntiimme, kerromme mielellämme lisää!

Oliko artikkeli mielestäsi mielenkiintoinen?

Tilaa kuukausittainen uutiskirjeemme, joka sisältää aina uusimmat mielenkiintoiset artikkelit.

Tilaa uutiskirje tästä

Lisää uutisia

5 kysymystä ja vinkkiä: näin pääset alkuun markkinoinnin automaatiossa (ilman harmaita hiuksia)

Markkinoinnin automaation käyttöönotto voi olla pitkällinen, tuskallinen ja kallis projekti – tai sitten ei. Kokosimme yhteen viisi kysymystä ja viisi vinkkiä ammattilaisilta. Pohditko markkinoinnin automaation aloittamista? Kysy nämä itseltäsi!

Lue lisää

Infograafi: Rakenna hyvä uutiskirje

Hyvin rakennettu uutiskirje on ytimekäs ja iskevä sekä vastaanottajalleen hyvin kohdennettu. Katso infograafista, kuinka rakennat parhaimman mahdollisen uutiskirjeen ja maksimoit sähköpostimarkkinointisi tehon.

Lue lisää

Seuraa ja jalosta: näin löydät mielipidejohtajat

Key opinion leaders -kartoituksen voi tehdä tai teettää kertaluontoisesti yksinkertaisesti paneutumalla erilaisiin seurantaraportteihin. Parhaimmillaan mielipidejohtajien löytäminen on kuitenkin osa jokapäiväistä viestintää ja markkinointia, johon sisältyy some- ja mediaseuranta, mediatiedottaminen ja mediasuhteiden hoito.

Lue lisää

Miksi mielipidevaikuttajat ovat tärkeitä?

Mielipidevaikuttajat ovat henkilöitä tai yhteisöjä, joilla on riittävän vahva sosiaalinen asema, jotta heidän suosituksiaan ja mielipiteitään kuunnellaan esimerkiksi ostopäätöstä tehdessä.

Lue lisää

8 vinkkiä: näin personoit markkinointiviestisi

Sähköpostilaatikko täyttyy kymmenistä tai jopa sadoista markkinointiviesteistä. Tilanne on tuttu jokaiselle markkinoijalle. Kuinka saat omat viestisi erottumaan muiden joukosta?

Lue lisää