Kirjoitus

Tutkimustietoa sähköpostimarkkinoinnista: asiakkaasi haluavat sinulta sähköpostia

Ota yhteyttä
Katso kuva Tutkimustietoa sähköpostimarkkinoinnista: asiakkaasi haluavat sinulta sähköpostia Tutkimuksen mukaan 77 % nykyisistä asiakkaista pitää sähköpostia hyvänä markkinointikanavana.

Tutkimuksessa kuluttaja-asiakkaat saivat itse kertoa, mikä on heidän mielestään hyvä markkinointikanava. Tulokset olivat osin yllättäviä: sosiaalisen median tai SMS viestien sijaan asiakkaat haluavat ennemmin sähköpostia tai perinteistä kirjepostia (katso kuva).

Tutkimuksen mukaan 77 % nykyisistä asiakkaista pitää sähköpostia hyvänä markkinointikanavana. Lähes yhtä pidetty kanava on kirjeposti 71 prosentin osuudellaan. Luvut ovat huimia verrattuna sosiaaliseen mediaan (4 %) tai SMS viestiin (9 %).

Kuluttajat, joilla ei ollut vielä olemassa olevaa asiakassuhdetta yritykseen, mielsivät kirjepostin markkinointikanavana sähköpostin edelle. Kirjepostin (57 %) jälkeen heti seuraavana oli tässäkin sähköposti 52 prosentin osuudellaan. Myös potentiaalisten asiakkaiden osalta SMS viestit ja sosiaalinen media jäivät siis kanavina selvästi sähköpostin ja kirjepostin taakse.

Acxiom

*) http://www.utalkmarketing.com

Oliko artikkeli mielestäsi mielenkiintoinen?

Tilaa kuukausittainen uutiskirjeemme, joka sisältää aina uusimmat mielenkiintoiset artikkelit.

Tilaa uutiskirje tästä

Lisää uutisia

10 yleisintä harhaluuloa markkinoinnin automaatiosta

Aika on vihdoin kypsä markkinoinnin automaatiolle. Ennen kuin ryhdymme toimeen, karistetaan muutama markkinoinnin automaatioon yleisesti liitetty harhaluulo.

Lue lisää

5 syytä hyödyntää markkinoinnin automaatiota verkkokaupassa

Miksi markkinoinnin automaatiota kannattaa hyödyntää verkkokaupan markkinoinnissa? Kokosimme viisi hyvää syytä ja käytännön vinkkejä.

Lue lisää

Analytiikka mediaseurannassa

Mediaseurantapalvelun avulla organisaatio voi helposti pysyä ajan tasalla toiminnalleen tärkeistä aiheista. Pelkästään tiedon keräämisellä ei ole yksistään mitään arvoa, vaan arvokas data täytyy valjastaa hyötykäyttöön. Datan syvällinen analysointi ja ymmärtäminen on koko ajan yhä tärkeämpää.

Lue lisää

Kohti täysivaltaisempaa mediaseurantaa

Tuntuuko sinusta, että seurantojen luominen ja kohdentaminen on hankalaa ja työlästä? Perinteisesti mediaa seurataan avainsanojen pohjalta rakennettujen automaattisten seurantojen avulla. Uusi aihealuehaku tekee mediaseurannasta helpompaa ja tarkempaa.

Lue lisää

Tarkista nämä: 10 kohdan muistilista hyvään verkkoasiakaspalveluun

Nykyasiakas on kriittinen ja äänestää yhä helpommin (ja nopeammin) jaloillaan, jos ei löydä haluamaansa helposti ja saa tukea ja apua heti sitä tarvitessaan. Kulman takana odottaa kyllä useimmiten uusi palveluntarjoaja, ellei useampikin, joka on valmis jatkamaan siitä, missä edellinen epäonnistui.

Lue lisää