Kirjoitus

Sisältömarkkinointi kiinnostaa markkinointi- ja viestintäpäättäjiä

Ota yhteyttä
Katso kuva Sisältömarkkinointi kiinnostaa markkinointi- ja viestintäpäättäjiä 75 % kyselyyn vastanneista lukijoista mainitsi Vinkit ja ohjeet kirjeemme parhaaksi anniksi. Vinkkien ja ohjeiden ohella puolet vastaajista nosti tutkimustulokset kirjeiden parhaiden juttujen joukkoon. Vastaajat saivat valita kysymyksessä useamman vaihtoehdon.
Katso kuva Sisältömarkkinointi kiinnostaa markkinointi- ja viestintäpäättäjiä 75 % vastaajista mainitsi sisältömarkkinoinnin aiheeksi, josta he lukisivat erityisen mielellään. Myös kirjeiden kohdentaminen ja yksilöllisyys herätti paljon kiinnostusta.

Toteutimme heinäkuussa Sähköpostimarkkinoijan uutiskirjeemme lukijoille kyselyn, jossa selvitimme lukijoiden mielipiteitä nykyisestä kirjeestä sekä tulevista suuntaviivoista. Suurkiitos kaikille vastaajille! Tulokset osoittavat, että kirjeen parhaana antina pidetään kirjeeseen nostettuja digimarkkinoinnin vinkkejä ja ohjeita. Erityisen kiinnostava aihe kirjeeseen olisi sisältömarkkinointi.

Vastaajat

Tyypillisimmillään Sähköpostimarkkinoijan uutiskirjeemme vastaanottajat ovat erisuuruisten yritysten markkinointi- ja viestintäpäättäjiä. Toisaalta vastaanottajissa on myös paljon yrittäjiä, jotka hyödyntävät sähköisiä uutiskirjeitä esimerkiksi verkkokaupan tai kivijalkamyymälän markkinoinnissa. Vuosien saatossa uutiskirjeemme on kerryttänyt uskollisen lukijakunnan, joista moni on liittynyt listallemme esimerkiksi messuilla, facebookissa tai nettisivuilla olevan lomakkeen kautta. Opt-in menetelmin kerätyt uutiskirjeen tilaajat ovat yleensä kaikista uskollisimpia lukijoita, ja vastaanottavat mielellään itse tilaamansa uutiskirjeen.

Mielestäni kirjeen parasta antia ovat

75 % kyselyyn vastanneista lukijoista mainitsi antamamme Vinkit ja ohjeet uutiskirjeen parhaaksi anniksi. Olemme viljelleet digimarkkinoinnin vinkkejä ja ohjeita jo useamman vuoden ajan, esimerkiksi julkaisemallamme Sähköpostimarkkinoinnin oppaalla on jo reilusti yli 6000 lataajaa. Näistä vinkeistä ja ohjeista kiitos kuuluu toki myös asiakkaillemme, sillä parhaat jutut nousevat aina esiin käytännön tekemisen kautta. Päivittäinen yhteistyömme suomalaisten mainostoimistojen ja digiviestinnän ammattilaisten kanssa antaa paljon hyvää kaikupohjaa käytännön vinkeille. Vinkkien ja ohjeiden ohella puolet vastaajista nosti tutkimustulokset kirjeiden parhaimpien juttujen joukkoon. Vastaajat saivat valita kysymyksessä useamman vaihtoehdon.

Erityisen kiinnostava aihe olisi

75 % vastaajista mainitsi sisältömarkkinoinnin aiheeksi, josta he lukisivat erityisen mielellään. Myös kirjeiden kohdentamista ja yksilöllisyyttä pidettiin tärkeänä aihepiirinä, sillä 67 % vastaajista nosti aiheen kiinnostavimpien joukkoon. Markkinoinnin automaatiot ja alan ajankohtaiset tapahtumat herättivät kiinnostusta 25 % vastaajista. Vastaajat saivat valita useamman vaihtoehdon.

Yllämainittujen aiheiden lisäksi saimme paljon kiinnostavia aihe-ehdotuksia avoimessa kentässä, kiitos kertaalleen kaikille vastaajille! Tulemme nostamaan ideoitanne ja ehdotuksianne kirjeeseemme tulevan syksyn ja talven mittaan.

Tässä vielä muutamia saamiamme kommentteja:

”Loistava esimerkki siitä, miten mainosmailista tehdään kiinnostava. Olen suositellut sitä useille kavereille, jotka ovat myös mailinne tilanneet.”

”Yleinen ulkoasu on miellyttävä ja luettavuus hyvä. Pääotsikot herättävät riittävästi huomion ja kuvituksen ja tekstin välinen suhde on kohdillaan. Julkaisutiheys on sopiva.”

”Voisi ilmestyä useamminkin!”

Tilaa Sähköpostimarkkinoijan uutiskirje

Oliko artikkeli mielestäsi mielenkiintoinen?

Tilaa kuukausittainen uutiskirjeemme, joka sisältää aina uusimmat mielenkiintoiset artikkelit.

Tilaa uutiskirje tästä

 

Artikkelin kommentointi

Lisää uutisia

10 yleisintä harhaluuloa markkinoinnin automaatiosta

Aika on vihdoin kypsä markkinoinnin automaatiolle. Ennen kuin ryhdymme toimeen, karistetaan muutama markkinoinnin automaatioon yleisesti liitetty harhaluulo.

Lue lisää

5 syytä hyödyntää markkinoinnin automaatiota verkkokaupassa

Miksi markkinoinnin automaatiota kannattaa hyödyntää verkkokaupan markkinoinnissa? Kokosimme viisi hyvää syytä ja käytännön vinkkejä.

Lue lisää

Analytiikka mediaseurannassa

Mediaseurantapalvelun avulla organisaatio voi helposti pysyä ajan tasalla toiminnalleen tärkeistä aiheista. Pelkästään tiedon keräämisellä ei ole yksistään mitään arvoa, vaan arvokas data täytyy valjastaa hyötykäyttöön. Datan syvällinen analysointi ja ymmärtäminen on koko ajan yhä tärkeämpää.

Lue lisää

Kohti täysivaltaisempaa mediaseurantaa

Tuntuuko sinusta, että seurantojen luominen ja kohdentaminen on hankalaa ja työlästä? Perinteisesti mediaa seurataan avainsanojen pohjalta rakennettujen automaattisten seurantojen avulla. Uusi aihealuehaku tekee mediaseurannasta helpompaa ja tarkempaa.

Lue lisää

Tarkista nämä: 10 kohdan muistilista hyvään verkkoasiakaspalveluun

Nykyasiakas on kriittinen ja äänestää yhä helpommin (ja nopeammin) jaloillaan, jos ei löydä haluamaansa helposti ja saa tukea ja apua heti sitä tarvitessaan. Kulman takana odottaa kyllä useimmiten uusi palveluntarjoaja, ellei useampikin, joka on valmis jatkamaan siitä, missä edellinen epäonnistui.

Lue lisää