Kirjoitus

Sisältömarkkinointi jatkaa voittokulkuaan, markkinoinnin automaatiot tekevät tuloaan

Ota yhteyttä
Katso kuva Sisältömarkkinointi jatkaa voittokulkuaan, markkinoinnin automaatiot tekevät tuloaan 80 % sähköpostimarkkinoijan uutiskirjeen lukijoista toivoo sisältömarkkinoinnin aiheita käsiteltävän myös jatkossa. Vastaajat saivat valita useamman vaihtoehdon.
Katso kuva Sisältömarkkinointi jatkaa voittokulkuaan, markkinoinnin automaatiot tekevät tuloaan 78 % lukijoista oli sitä mieltä, että Vinkit ja Ohjeet ovat nykyisen kirjeen parasta antia.

Sisältömarkkinointi on edelleen kuuma aihe markkinoinnin ja viestinnän ammattilaisten keskuudessa, kertoo tuore lukijakyselymme. Sähköpostimarkkinoijan uutiskirjeen vastaanottajille toteutetussa kyselyssämme 80 % vastaajista halusi lukea tulevana syksynä artikkeleja sisältömarkkinoinnin aiheista. Toiseksi eniten, 47 % kaikista vastaajista, toivoi juttuja markkinoinnin automaatioista. Markkinoinnin automaatiosta kiinnostuneiden määrä on noussut selvästi vuoden takaisesta, jolloin automaatio-aiheita toivoi käsiteltävän vain 25 % vastaajista.

Valmiiden vastausvaihtoehtojen ohella lukijat saivat kertoa avoimessa kentässä omia ehdotuksiaan juttuaiheiksi. Suurkiitos kaikista vastauksista! Avoimien vastausten määrä yllätti todella positiivisesti, ja loistavista ehdotuksista riittää ammennettavaa syksyn ohella pitkälle talveen.  

Miten Sähköpostimarkkinoijan uutiskirje pärjäsi koulussa?

Jos sähköpostimarkkinoijan uutiskirjeemme kävisi koulua, olisi se hyvä – lähes kiitettävä oppilas. Lukijoidemme antamien kouluarvosanojen keskiarvoksi tuli 8 1/2, mikä on loistava tulos. Tulos ei kuitenkaan ole täydellinen, joten parannettavaakin jää vielä seuraavaa kyselyä ajatellen. Haluammekin kiittää kirjettä ylistäneiden ohella myös rakentavaa palautetta ja hyviä kehitysehdotuksia antaneita lukijoitamme. Käymme kaikki ehdotukset läpi ja pyrimme tekemään uutiskirjeestä yhä lukijaystävällisemmän.

78 % vastaajista piti kirjeidemme vinkkejä ja ohjeita uutiskirjeen parhaana antina. Myös case-kuvauksista tykättiin erityisen paljon – 52 % vastaajista sijoitti ne kärkeen.

Tässä muutamia otteita lukijoidemme palautteista:

- Erittäin hyvät otsikot, herättävät mielenkiinnon!
- Sopiva julkaisutiheys. En ole harkinnut kirjeen peruutusta, joten sisältö on laadukasta.
- Helposti ymmärrettäviä, kiinnostavia, sopivin väliajoin
- Ajankohtainen, siisti, selkeä, informatiivinen, huomionarvo kohdallaan ;) 
- Kirje oikein hyvä ja käsittelee ajankohtaisia asioita. Voisi tulla useamminkin, ei haittaisi ainakaan minua.

Tilaa Sähköpostimarkkinoijan uutiskirje

Oliko artikkeli mielestäsi mielenkiintoinen?

Tilaa kuukausittainen uutiskirjeemme, joka sisältää aina uusimmat mielenkiintoiset artikkelit.

Tilaa uutiskirje tästä

 

Artikkelin kommentointi

Lisää uutisia

10 yleisintä harhaluuloa markkinoinnin automaatiosta

Aika on vihdoin kypsä markkinoinnin automaatiolle. Ennen kuin ryhdymme toimeen, karistetaan muutama markkinoinnin automaatioon yleisesti liitetty harhaluulo.

Lue lisää

5 syytä hyödyntää markkinoinnin automaatiota verkkokaupassa

Miksi markkinoinnin automaatiota kannattaa hyödyntää verkkokaupan markkinoinnissa? Kokosimme viisi hyvää syytä ja käytännön vinkkejä.

Lue lisää

Analytiikka mediaseurannassa

Mediaseurantapalvelun avulla organisaatio voi helposti pysyä ajan tasalla toiminnalleen tärkeistä aiheista. Pelkästään tiedon keräämisellä ei ole yksistään mitään arvoa, vaan arvokas data täytyy valjastaa hyötykäyttöön. Datan syvällinen analysointi ja ymmärtäminen on koko ajan yhä tärkeämpää.

Lue lisää

Kohti täysivaltaisempaa mediaseurantaa

Tuntuuko sinusta, että seurantojen luominen ja kohdentaminen on hankalaa ja työlästä? Perinteisesti mediaa seurataan avainsanojen pohjalta rakennettujen automaattisten seurantojen avulla. Uusi aihealuehaku tekee mediaseurannasta helpompaa ja tarkempaa.

Lue lisää

Tarkista nämä: 10 kohdan muistilista hyvään verkkoasiakaspalveluun

Nykyasiakas on kriittinen ja äänestää yhä helpommin (ja nopeammin) jaloillaan, jos ei löydä haluamaansa helposti ja saa tukea ja apua heti sitä tarvitessaan. Kulman takana odottaa kyllä useimmiten uusi palveluntarjoaja, ellei useampikin, joka on valmis jatkamaan siitä, missä edellinen epäonnistui.

Lue lisää