Kirjoitus

Laskulla maksaminen yhä haluttua verkkokaupassa

Ota yhteyttä
Laskulla maksaminen yhä haluttua verkkokaupassa Jälkikäteismaksu mielletään kuluttajien keskuudessa yleisesti turvalliseksi, helpoksi ja luotettavaksi maksutavaksi.

Posten Nordenin tekemässä tutkimuksessa on kartoitettu Pohjoismaisten kuluttajien mieltymyksiä verkossa ostamisesta. Tutkimuksessa eräänä aiheena olivat kuluttajien suosimat maksutavat, joista jälkikäteen maksettava lasku nousi Suomessa 30 % osuuteen. Osuutta voidaan pitää verrattaen suurena – suurempaan osuuteen nousi ainoastaan suora verkkopankkimaksu 39 prosentin osuudellaan luottokorttien ja muiden maksutapojen jäädessä huomattavasti pienemmille prosenteille.

Muiden maksutapojen rinnalla jälkikäteismaksu on siis edelleen haluttu maksutapa, eikä sitä näin ollen kannata unohtaa verkkokaupan maksutapojen valikoimasta. Jälkikäteismaksu mielletään kuluttajien keskuudessa yleisesti turvalliseksi, helpoksi ja luotettavaksi maksutavaksi. Vaikka kauppiaalla on oikeus itse päättää mitä maksutapoja hän tarjoaa ostajille, myös esimerkiksi Kuluttajaliitto suosittelee lisäämään verkkokaupan valikoimaan myös jälkikäteismaksutapoja. 

Tutustu Posten Nordenin tutkimukseen tarkemmin täältä.

Oliko artikkeli mielestäsi mielenkiintoinen?

Tilaa kuukausittainen uutiskirjeemme, joka sisältää aina uusimmat mielenkiintoiset artikkelit.

Tilaa uutiskirje tästä

Lisää uutisia

10 yleisintä harhaluuloa markkinoinnin automaatiosta

Aika on vihdoin kypsä markkinoinnin automaatiolle. Ennen kuin ryhdymme toimeen, karistetaan muutama markkinoinnin automaatioon yleisesti liitetty harhaluulo.

Lue lisää

5 syytä hyödyntää markkinoinnin automaatiota verkkokaupassa

Miksi markkinoinnin automaatiota kannattaa hyödyntää verkkokaupan markkinoinnissa? Kokosimme viisi hyvää syytä ja käytännön vinkkejä.

Lue lisää

Analytiikka mediaseurannassa

Mediaseurantapalvelun avulla organisaatio voi helposti pysyä ajan tasalla toiminnalleen tärkeistä aiheista. Pelkästään tiedon keräämisellä ei ole yksistään mitään arvoa, vaan arvokas data täytyy valjastaa hyötykäyttöön. Datan syvällinen analysointi ja ymmärtäminen on koko ajan yhä tärkeämpää.

Lue lisää

Kohti täysivaltaisempaa mediaseurantaa

Tuntuuko sinusta, että seurantojen luominen ja kohdentaminen on hankalaa ja työlästä? Perinteisesti mediaa seurataan avainsanojen pohjalta rakennettujen automaattisten seurantojen avulla. Uusi aihealuehaku tekee mediaseurannasta helpompaa ja tarkempaa.

Lue lisää

Tarkista nämä: 10 kohdan muistilista hyvään verkkoasiakaspalveluun

Nykyasiakas on kriittinen ja äänestää yhä helpommin (ja nopeammin) jaloillaan, jos ei löydä haluamaansa helposti ja saa tukea ja apua heti sitä tarvitessaan. Kulman takana odottaa kyllä useimmiten uusi palveluntarjoaja, ellei useampikin, joka on valmis jatkamaan siitä, missä edellinen epäonnistui.

Lue lisää