Kirjoitus

Integraatiot taustajärjestelmiin edelleen harvinaisia suomalaisissa verkkokaupoissa

Ota yhteyttä
Katso kuva Integraatiot taustajärjestelmiin edelleen harvinaisia suomalaisissa verkkokaupoissa Integraatioiden tärkeys ollaan huomattu jo ajatuksen tasolla – käytännön toteutus kuitenkin vielä puuttuu.

Koodiviidakon ja JM Tiedon yhdessä toteuttama verkkokauppatutkimus paljasti, että vain 20 prosenttia suomalaisista verkkokaupoista on integroitunut taustajärjestelmiin. Luku on yllättävä, sillä integraatiot toisivat verkkokauppiaan päivittäisiin rutiineihin paljon helpotusta.

Integraatioiden tärkeys ollaan huomattu jo ajatuksen tasolla – käytännön toteutus kuitenkin vielä puuttuu. Yhä useampi verkkokauppias on herännyt huomaamaan, ettei verkkokauppa ole irrallinen osa myyntiputkea, vaan sen sijaan tärkeä osa kokonaisuutta, johon kuuluvat myös asiakashallinta sekä markkinointi.

Otetaanpa esimerkiksi yritys, joka pyörittää verkkokaupan lisäksi myös kivijalkamyymälää. Tämäntyyppiset verkkokauppiaat painiskelevat usein samojen kysymyksien kanssa "Kuinka pidän varastosaldoni ajan tasalla", "Mistä löydän aikaa tuotteiden syöttämiseen?". Samoin esimerkiksi raportointi ja kirjanpito hankaloituvat, kun useampi yhdenaikaisesti toimiva yksikkö myy samaa "varastosaldoa". Vastaus näihin haasteisiin löytyy kassa- ja varastojärjestelmä-integraatioista. Esimerkkinä Pikkuväki verkkokauppa, johon toteutimme integraation Solteq Tekso- kassajärjestelmään.

Verkkokauppa-alustaamme ViidakkoStoreen on toteutettu alusta alkaen kattavasti integraatioita kolmannen osapuolen ohjelmistoihin. Näkökulma on asiakaslähtöinen: tekemiemme rajapintojen ja integraatioiden avulla voimme rakentaa myyviä verkkokauppoja, jotka säästävät samalla aikaa ja henkilöresursseja verkkokauppiailta.

Ota meihin yhteyttä, niin jutellaan lisää verkkokaupasta ja integraatioista.

Oliko artikkeli mielestäsi mielenkiintoinen?

Tilaa kuukausittainen uutiskirjeemme, joka sisältää aina uusimmat mielenkiintoiset artikkelit.

Tilaa uutiskirje tästä

Lisää uutisia

10 yleisintä harhaluuloa markkinoinnin automaatiosta

Aika on vihdoin kypsä markkinoinnin automaatiolle. Ennen kuin ryhdymme toimeen, karistetaan muutama markkinoinnin automaatioon yleisesti liitetty harhaluulo.

Lue lisää

5 syytä hyödyntää markkinoinnin automaatiota verkkokaupassa

Miksi markkinoinnin automaatiota kannattaa hyödyntää verkkokaupan markkinoinnissa? Kokosimme viisi hyvää syytä ja käytännön vinkkejä.

Lue lisää

Analytiikka mediaseurannassa

Mediaseurantapalvelun avulla organisaatio voi helposti pysyä ajan tasalla toiminnalleen tärkeistä aiheista. Pelkästään tiedon keräämisellä ei ole yksistään mitään arvoa, vaan arvokas data täytyy valjastaa hyötykäyttöön. Datan syvällinen analysointi ja ymmärtäminen on koko ajan yhä tärkeämpää.

Lue lisää

Kohti täysivaltaisempaa mediaseurantaa

Tuntuuko sinusta, että seurantojen luominen ja kohdentaminen on hankalaa ja työlästä? Perinteisesti mediaa seurataan avainsanojen pohjalta rakennettujen automaattisten seurantojen avulla. Uusi aihealuehaku tekee mediaseurannasta helpompaa ja tarkempaa.

Lue lisää

Tarkista nämä: 10 kohdan muistilista hyvään verkkoasiakaspalveluun

Nykyasiakas on kriittinen ja äänestää yhä helpommin (ja nopeammin) jaloillaan, jos ei löydä haluamaansa helposti ja saa tukea ja apua heti sitä tarvitessaan. Kulman takana odottaa kyllä useimmiten uusi palveluntarjoaja, ellei useampikin, joka on valmis jatkamaan siitä, missä edellinen epäonnistui.

Lue lisää