Kirjoitus

Erityinen shoppailupäivä ennen joulua: Miksi ei toimisi Suomessakin?

Ota yhteyttä
Erityinen shoppailupäivä ennen joulua: Miksi ei toimisi Suomessakin? Erityiset kampanjat ja alennukset ovat loistava tapa tehdä lisämyyntiä verkkokauppaan: Black Fridayn tapaiset kansainväliset ja tunnetut konseptit antavat myös jo valmiiksi tehoa markkinointiin.

Yhdysvalloissa "Black Friday" -shoppailupäivää on vietetty joulun alla menestyksekkäästi jo vuosikymmeniä. Kyseessä on siis erityinen shoppailupäivä, kiitospäivän jälkeinen perjantai, jolloin eri kauppiaat antavat pientä alennusta ja aloittavat näin varsinaisen joulukaupankäynnin. Kivijalkamyymälöiden ohella konsepti näkyy laajalti myös verkkokaupassa. Isojen vähittäiskauppiaiden, kuten Applen ja Amazonin, myötävaikutuksesta konsepti on laajentunut myös Iso-Britanniaan. Miksi vastaava ei toimisi myös täällä meillä Suomessa?

Erityiset kampanjat ja alennukset ovat loistava tapa tehdä lisämyyntiä verkkokauppaan: Black Fridayn tapaiset kansainväliset ja tunnetut konseptit antavat myös jo valmiiksi tehoa markkinointiin. Verkkokauppojen kannattaisikin pyrkiä hyötymään nykyistä enemmän myös kivijalkakaupassa tapahtuvista erityisistä shoppailupäivistä ja kampanjoista, omien verkkokauppa-spesifien kampanjoiden ohella. Muun mainonnan lisäksi esimerkiksi sähköinen uutiskirje on loistava tapa informoida ja markkinoida kampanjoita verkkokaupan asiakkaille.

Laajamittainen kampanjointi vaatii verkkokaupan tekniikalta joustavuutta kävijäpiikkien suhteen, sekä toisaalta hyvät mahdollisuudet kampanjoiden ja alennusten luomiseen. ViidakkoStore-alustaan on saatavilla erityinen kampanjamoduli, jonka avulla kampanjoiden luominen ja hallinta onnistuu kätevästi. Alustassa on myös riittävästi kapasiteettia ja joustavuutta suurempienkin kävijäpiikkien käsittelyyn.

Tutustu ViidakkoStoreen

Oliko artikkeli mielestäsi mielenkiintoinen?

Tilaa kuukausittainen uutiskirjeemme, joka sisältää aina uusimmat mielenkiintoiset artikkelit.

Tilaa uutiskirje tästä

Lisää uutisia

10 yleisintä harhaluuloa markkinoinnin automaatiosta

Aika on vihdoin kypsä markkinoinnin automaatiolle. Ennen kuin ryhdymme toimeen, karistetaan muutama markkinoinnin automaatioon yleisesti liitetty harhaluulo.

Lue lisää

5 syytä hyödyntää markkinoinnin automaatiota verkkokaupassa

Miksi markkinoinnin automaatiota kannattaa hyödyntää verkkokaupan markkinoinnissa? Kokosimme viisi hyvää syytä ja käytännön vinkkejä.

Lue lisää

Analytiikka mediaseurannassa

Mediaseurantapalvelun avulla organisaatio voi helposti pysyä ajan tasalla toiminnalleen tärkeistä aiheista. Pelkästään tiedon keräämisellä ei ole yksistään mitään arvoa, vaan arvokas data täytyy valjastaa hyötykäyttöön. Datan syvällinen analysointi ja ymmärtäminen on koko ajan yhä tärkeämpää.

Lue lisää

Kohti täysivaltaisempaa mediaseurantaa

Tuntuuko sinusta, että seurantojen luominen ja kohdentaminen on hankalaa ja työlästä? Perinteisesti mediaa seurataan avainsanojen pohjalta rakennettujen automaattisten seurantojen avulla. Uusi aihealuehaku tekee mediaseurannasta helpompaa ja tarkempaa.

Lue lisää

Tarkista nämä: 10 kohdan muistilista hyvään verkkoasiakaspalveluun

Nykyasiakas on kriittinen ja äänestää yhä helpommin (ja nopeammin) jaloillaan, jos ei löydä haluamaansa helposti ja saa tukea ja apua heti sitä tarvitessaan. Kulman takana odottaa kyllä useimmiten uusi palveluntarjoaja, ellei useampikin, joka on valmis jatkamaan siitä, missä edellinen epäonnistui.

Lue lisää