Kirjoitus

Digiajalla menestyminen ja ekosysteemit

Ota yhteyttä
Digiajalla menestyminen ja ekosysteemit Menestyksekäs digitaalinen toiminta vaatii laajemman ekosysteemin rakentamista – kukaan ei voi tuottaa kaikkea yksin eikä se olisi viisastakaan.

Koodiviidakko juhli hetki sitten kymmenettä toimintavuottaan. Olemme perinteisessä mielessä nuori yritys, mutta digitaalista maailmaa katsottaessa jo kypsään ikään ehtinyt. Toimintamme sekä kaikki tuotteemme ovat olleet alusta asti digitaalisia.

Vaikka toimintamme on hyvin asiakaslähtöistä, huomasimme jo hyvin varhaisessa vaiheessa, ettei perinteinen myyjän ja asiakkaan välinen suhde ole yksistään riittävä tae menestymiseen digitaalisessa toimintaympäristössä. Menestyksekäs digitaalinen toiminta vaatii laajemman ekosysteemin rakentamista – kukaan ei voi tuottaa kaikkea yksin eikä se olisi viisastakaan.

Nämä "ekosysteemit" eivät ole pelkästään digitaalisuuden mukanaan tuomia asioita – vastaavia ekosysteemejä on ollut aina ennenkin. Digitaalisuuden myötä moniin yhteistyökuvioihin on kuitenkin tullut aiempaa enemmän pelureita, esimerkiksi sisällöntuottajia. Myös palveluiden asiakas- ja käyttäjäkunnat voivat olla merkittävästi suurempia. Digitaalisissa ekosysteemeissä verkottuneiden yritysten tulisikin miettiä aiempaa enemmän myös sitä, kuinka he voivat tuottaa arvoa muille ekosysteemin yrityksille.

Koodiviidakko auttaa menestymään digitaalisuuden keinoin

Me Koodiviidakolla perustimme aikanaan talon sisäisen tiimin palvelemaan mainos- ja viestintätoimistokumppaneitamme. Seitsenhenkiseksi kasvaneessa kumppanuustimissämme keskitymme tarjoamaan mainostoimistoille valmiin tekniikan, jonka päälle voidaan toteuttaa esimerkiksi näyttävät nettisivut, moderni verkkovuosikertomus tai kansainvälinen verkkokauppa. Järjestämme säännöllisesti Koodikeskiviikkoja, jolloin käymme kumppanitoimistoillamme paikan päällä ja kerromme, millaisia uusia luovia toteutuksia tekniikka mahdollistaa juuri nyt.

Tällä hetkellä kuumimpia puheenaiheita asiakkaidemme keskuudessa on markkinoinnin automaatiotekniikka, joka mahdollistaa sisältöjen nopeamman, tehokkaamman ja monipuolisemman hyödyntämisen. Kutsu meidät kertomaan lisää automaation mahdollisuuksista tai esittelemään menestyneitä toteutuksiamme esimerkiksi matkailusektorille. 

Viestintätoimistoille tarjoamme tehokkaat työkalut verkkokeskustelujen seurantaan, maineenhallintaan sekä lehdistötiedottamiseen. Tuotamme myös paljon arvokasta tietoa, josta valtaosaan pääset tutustumaan suoraan digitaalisen viestinnän ja markkinoinnin blogimme kautta. Olemme toteuttaneet vuosittain yhteistyössä Mediaviikon kanssa myös kattavan toimittajakyselyn, jonka maksullisen raportin pääset tilaamaan täältä.

Ota yhteyttä kumppanuustiimiimme – jutellaan lisää uuden teknologian tuomista mahdollisuuksista tai tavataan teillä Koodikeskiviikon merkeissä.

 /media/henkilokuvat/henkilokuvat-2013/harrirauhanummi.jpg

Harri Rauhanummi

Artikkelin kirjoittaja on Koodiviidakon mainos- ja viestintätoimistoyhteistyöhön erikoistuneen kumppanuustiimin vetäjä ja liiketoimintajohtaja. Harrilla on useiden vuosien kokemus digitaalisen viestinnän ohjelmistoista ja sen myötä syntynyt selvä käsitys, että tie parempiin tuloksiin käy paremman viestinnän kautta.

Oliko artikkeli mielestäsi mielenkiintoinen?

Tilaa kuukausittainen uutiskirjeemme, joka sisältää aina uusimmat mielenkiintoiset artikkelit.

Tilaa uutiskirje tästä

 

Artikkelin kommentointi

Lisää uutisia

10 yleisintä harhaluuloa markkinoinnin automaatiosta

Aika on vihdoin kypsä markkinoinnin automaatiolle. Ennen kuin ryhdymme toimeen, karistetaan muutama markkinoinnin automaatioon yleisesti liitetty harhaluulo.

Lue lisää

5 syytä hyödyntää markkinoinnin automaatiota verkkokaupassa

Miksi markkinoinnin automaatiota kannattaa hyödyntää verkkokaupan markkinoinnissa? Kokosimme viisi hyvää syytä ja käytännön vinkkejä.

Lue lisää

Analytiikka mediaseurannassa

Mediaseurantapalvelun avulla organisaatio voi helposti pysyä ajan tasalla toiminnalleen tärkeistä aiheista. Pelkästään tiedon keräämisellä ei ole yksistään mitään arvoa, vaan arvokas data täytyy valjastaa hyötykäyttöön. Datan syvällinen analysointi ja ymmärtäminen on koko ajan yhä tärkeämpää.

Lue lisää

Kohti täysivaltaisempaa mediaseurantaa

Tuntuuko sinusta, että seurantojen luominen ja kohdentaminen on hankalaa ja työlästä? Perinteisesti mediaa seurataan avainsanojen pohjalta rakennettujen automaattisten seurantojen avulla. Uusi aihealuehaku tekee mediaseurannasta helpompaa ja tarkempaa.

Lue lisää

Tarkista nämä: 10 kohdan muistilista hyvään verkkoasiakaspalveluun

Nykyasiakas on kriittinen ja äänestää yhä helpommin (ja nopeammin) jaloillaan, jos ei löydä haluamaansa helposti ja saa tukea ja apua heti sitä tarvitessaan. Kulman takana odottaa kyllä useimmiten uusi palveluntarjoaja, ellei useampikin, joka on valmis jatkamaan siitä, missä edellinen epäonnistui.

Lue lisää