Kirjoitus

Case: Call-to-action -nappi kymmenkertaisti markkinointikirjeen klikkausprosentin

Ota yhteyttä
Case: Call-to-action -nappi kymmenkertaisti markkinointikirjeen klikkausprosentin Call-to-Action -napilla tarkoitetaan painiketta, jonka tarkoituksena on saada lukija klikkaamaan sitä. Painike suunnitellaan usein siten, että se erottuu selvästi muusta taustasta, ja sen päällä on useimmiten myös "houkutinteksti"

Case-yrityksemme toteutti sähköpostimarkkinointiaan kahdella erillisellä kirjeellä, jotka erosivat toisistaan hiuksenhienosti. Tämä pieneltä tuntuva ero vaikutti kuitenkin ratkaisevasti kirjeen klikkausprosenttiin. Kahdessa kirjeessä oli muutoin samat sisällöt ja ulkoasu: ainoana erona oli selkeä Call-to-action -nappi, jonka ansiosta toista kirjettä klikattiin kymmenkertaisesti.

Mikä on Call-to-action -nappi?
Call-to-Action -napilla tarkoitetaan painiketta, jonka tarkoituksena on saada lukija klikkaamaan sitä. Painike suunnitellaan usein siten, että se erottuu selvästi muusta taustasta, ja sen päällä on useimmiten myös "houkutinteksti".

Ilman Call-to-action -nappia toteutetun kirjeen klikkausprosentti oli hieman alle 2 %, kun taas painikkeen sisältänyt viesti sai huiman vastaanoton lähes 20 % klikkausosuudella kaikista vastaanottajista.

Case ilmentää loistavasti myös erästä sähköpostimarkkinoinnin suurimmista eduista – mitattavuutta. Sähköpostimarkkinointi mahdollistaa tarkalla mitattavuudellaan sen, mihin moni muu markkinointikanava ei pysty. Viestinnän onnistumista voidaan seurata sen perusteella, miten lukijat reagoivat ja toisaalta myös kehittää sitä eteenpäin. Kirjeitä voidaan testata, ja katsoa mikä puree omiin kohderyhmiin.

Sähköpostimarkkinoinnin työkalussamme Postiviidakossa on markkinoiden kattavimmat raportointiominaisuudet, joiden avulla pystyt analysoimaan tarkasti oman lukijakuntasi ja viestintäsi tehon, sekä välittämään liidit suoraan myynnin ja markkinoinnin tueksi. Ota meihin yhteyttä, niin jutellaan lisää siitä, miten sähköpostimarkkinointi voisi toimia teidän eduksenne.

Ota yhteyttä

Oliko artikkeli mielestäsi mielenkiintoinen?

Tilaa kuukausittainen uutiskirjeemme, joka sisältää aina uusimmat mielenkiintoiset artikkelit.

Tilaa uutiskirje tästä

Lisää uutisia

10 yleisintä harhaluuloa markkinoinnin automaatiosta

Aika on vihdoin kypsä markkinoinnin automaatiolle. Ennen kuin ryhdymme toimeen, karistetaan muutama markkinoinnin automaatioon yleisesti liitetty harhaluulo.

Lue lisää

5 syytä hyödyntää markkinoinnin automaatiota verkkokaupassa

Miksi markkinoinnin automaatiota kannattaa hyödyntää verkkokaupan markkinoinnissa? Kokosimme viisi hyvää syytä ja käytännön vinkkejä.

Lue lisää

Analytiikka mediaseurannassa

Mediaseurantapalvelun avulla organisaatio voi helposti pysyä ajan tasalla toiminnalleen tärkeistä aiheista. Pelkästään tiedon keräämisellä ei ole yksistään mitään arvoa, vaan arvokas data täytyy valjastaa hyötykäyttöön. Datan syvällinen analysointi ja ymmärtäminen on koko ajan yhä tärkeämpää.

Lue lisää

Kohti täysivaltaisempaa mediaseurantaa

Tuntuuko sinusta, että seurantojen luominen ja kohdentaminen on hankalaa ja työlästä? Perinteisesti mediaa seurataan avainsanojen pohjalta rakennettujen automaattisten seurantojen avulla. Uusi aihealuehaku tekee mediaseurannasta helpompaa ja tarkempaa.

Lue lisää

Tarkista nämä: 10 kohdan muistilista hyvään verkkoasiakaspalveluun

Nykyasiakas on kriittinen ja äänestää yhä helpommin (ja nopeammin) jaloillaan, jos ei löydä haluamaansa helposti ja saa tukea ja apua heti sitä tarvitessaan. Kulman takana odottaa kyllä useimmiten uusi palveluntarjoaja, ellei useampikin, joka on valmis jatkamaan siitä, missä edellinen epäonnistui.

Lue lisää