Blogi

10 yleisintä harhaluuloa markkinoinnin automaatiosta

 Sisältöä tarvitaan paljon, mutta siitä ei kannata hätääntyä. Samaa sisältöä voidaan usein hyödyntää pienillä muokkauksilla, uudelleen kohdentaen ja jalostaen.

Aika on vihdoin kypsä markkinoinnin automaatiolle. Ennen kuin ryhdymme toimeen, karistetaan muutama markkinoinnin automaatioon yleisesti liitetty harhaluulo. Lue lisää 24.04.2017

5 syytä hyödyntää markkinoinnin automaatiota verkkokaupassa

 Automaation avulla pystyt kartoittamaan asiakkaasi osto- ja selaushistorian, ja voit tarjota juuri hänelle sopivia tuotteita.

Miksi markkinoinnin automaatiota kannattaa hyödyntää verkkokaupan markkinoinnissa? Kokosimme viisi hyvää syytä ja käytännön vinkkejä. Lue lisää 22.03.2017

Analytiikka mediaseurannassa

 Onnistuneen mediaseurannan kautta organisaatiot voivat luottaa siihen, että heillä on aina tuoreimmat tiedot käytössään.

Mediaseurantapalvelun avulla organisaatio voi helposti pysyä ajan tasalla toiminnalleen tärkeistä aiheista. Pelkästään tiedon keräämisellä ei ole yksistään mitään arvoa, vaan arvokas data täytyy valjastaa hyötykäyttöön. Datan syvällinen analysointi ja ymmärtäminen on koko ajan yhä tärkeämpää. Lue lisää 10.01.2017

Kohti täysivaltaisempaa mediaseurantaa

 Semanttisessa seurannassa ei enää etsitä osumia pelkästään avainsanoja hyödyntämällä, vaan seurannat toteutetaan hakemalla uutisointia halutuista aihealueista.

Tuntuuko sinusta, että seurantojen luominen ja kohdentaminen on hankalaa ja työlästä? Perinteisesti mediaa seurataan avainsanojen pohjalta rakennettujen automaattisten seurantojen avulla. Uusi aihealuehaku tekee mediaseurannasta helpompaa ja tarkempaa. Lue lisää 10.11.2016

Tarkista nämä: 10 kohdan muistilista hyvään verkkoasiakaspalveluun

 Vuonna 2016 online-asiakaspalvelu on useimmilla aloilla aivan yhtä tärkeää kuin face-to-face -asiakaspalvelutilanteetkin, eikä sitä ole kenelläkään varaa laiminlyödä.

Nykyasiakas on kriittinen ja äänestää yhä helpommin (ja nopeammin) jaloillaan, jos ei löydä haluamaansa helposti ja saa tukea ja apua heti sitä tarvitessaan. Kulman takana odottaa kyllä useimmiten uusi palveluntarjoaja, ellei useampikin, joka on valmis jatkamaan siitä, missä edellinen epäonnistui. Lue lisää 27.10.2016

Tietoiskuja ja hattaraa Markkinoinnin viikolla 2016

 Koodiviidakon tietoiskut digitaalisesta viestinnästä ja markkinoinnista keräsivät sankoin joukoin yleisöä Markkinoinnin viikolla.

Aiemmin Markkinointiviestinnän viikkona tunnettu tapahtuma uudisti nimensä ja paikkansa. Vuoden 2016 tapahtuma järjestettiin Pasilan Messukeskuksessa ja keräsi yli 5000 kävijän ennätysyleisön. Koodiviidakko osallistui messuille oman tietoiskulavansa voimin ja kaksipäiväisen rupeaman aikana tarjosimme satoja annoksia omenahattaraa sekä tietysti markkinoinnin ja viestinnän tietoiskuja, joita kävi seuraamassa valtava joukko ihmisiä. Lue lisää 06.10.2016

Mobiilikehityksen nykytila ja tulevaisuus

 Sovelluskehityksen kannalta päätelaitteiden erottelu alkaa olla veteen piirretty viiva. Palvelut yhdenmukaistuvat laitteesta huolimatta.

Älypuhelinten voittokulun myötä mobiilipalveluiden määrä räjähti käsiin vuosikymmenen taitteessa ja viimeisen viiden vuoden aikana olemme nähneet mobiililaitteiden muuttuvan lisälaitteesta usein eniten käytetyksi online-välineeksi. Mitkä tekijät ja konseptit muokkaavat mobiilipalveluiden kehitystä jatkossa ja mikä niiden merkitys on markkinoijalle? Lue lisää 20.09.2016

Mediakannan ylläpito – esittelyssä tiimi ePressin takana

 Tiimin päivittäinen työskentely pitää huolen siitä, että mediatietokantamme on aina ajan tasalla.

Hyvä ja kattava mediatietokanta on tiedotejakelupalvelun tärkein ominaisuus, sillä se varmistaa, että tiedotteet menevät juuri oikeille henkilöille ja julkaisuille. Koodiviidakolla on oma mediakannan rakentamiselle, päivittämiselle ja ylläpitämiselle omistautunut tiimi, jonka päivittäinen työskentely pitää huolen siitä, että mediatietokantamme on aina ajan tasalla. Lue lisää 15.09.2016

9 askelta: näin teet onnistuneen verkkosivu-uudistuksen

 Laajemman verkkosivu-uudistuksen tulee ottaa huomioon paitsi yrityksen kokonaisstrategia, myös sen eri osastojen strategiat.

Tavoitteiden määrittelystä palveluntarjoajan valintaan – mitä verkkosivu-uudistuksessa tulee ottaa huomioon, ja miltä näyttää onnistunut verkkosivujen uudistusprojekti? Lue lisää 01.08.2016

PR-terveisiä Aasiasta!

 Olemme saaneet hyvin jalansijaa ja haastaneet niin paikallisia kuin kansainvälisiäkin toimijoita. Uusi markkina on tuonut myös ideoita tuotekehitykseen.

PR ja viestintä ovat kaikkialla pohjimmiltaan samanlaisia, mutta jokaisella markkinalla on omat erikoisuutensa. Aasiassa haasteita tarjoavat some- ja mediaseuranta: samalla markkina-alueella on esimerkiksi runsas määrä kieliä, joista monet käyttävät omaa merkistöään, sekä omat, vahvat sosiaalisen median kanavansa. Lue lisää 25.07.2016